کد خبر: ۱۳۸۵۹۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۹ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
بانوی حافظ کل قرآن در گفتگو با شیرازه:

بهترین لحظات زندگی ام، دوران حفظ قرآن است

الهام حسین زاده گفت: با ورود به زندگی متاهلی، آثار حفظ قرآن را در زندگی ملموس تر می بینم.

به گزارش شیرازه، ماه مبارک رمضان؛ ماهی که ابتدایش رحمت، میانه‌اش مغفرت و پایانش آزادى از آتش جهنم است، ماهی که درهاى آسمان در شب اولش باز می‌شود و تا شب آخر آن بسته نخواهد شد، ماهی که اگر بنده می‌دانست [چه چیزی در این ماه وجود دارد] آرزو می‌کرد تمام سال، ماه رمضان باشد.

ماه مبارک رمضان به جهت نزول قرآن کریم در آن و ویژگى هاى منحصرى که دارد در میان ماه هاى سال قمرى برترین ماه است. به همین مناسبت در پایگاه خبری تحلیلی شیرازه بنا داریم هر روز با یکی از حافظان کلام وحی گفتگویی داشته باشیم، مصاحبه های مفصلی که در آن از هر دری صحبت به میان آمده است، از آرزوهای قرآنی حفاظ کل قرآن تا ...

الهام حسین زاده، متولد 1369 در استهبان است که فارغ التحصیل علوم کامپیوتر از دانشگاه دولتی فساست که از کلاس پنجم ابتدایی علاقه به حفظ قرآن را در خود احساس کرد و در سال دوم راهنمایی(سال تحصیلی 83-84) با آشنایی با موسسه بیت الاحران، یک سال از مدرسه مرخصی گرفت و قرآن را حفظ کرد.

این بانوی حافظ قران در گفتگو با خبرنگار ما، در مورد یک سال وقفه تحصیلی و مرخصی از مدرسه برای حفظ قرآن گفت: خانواده ام با این ترک تحصیل یک ساله، مشکلی نداشتند، اما اطرافیان و دوستان، خیلی در این مورد ناراحت بودند و می گفتند از درس هایت عقب می افتی، اگرچه به دلیل علاقه خودم، خانواده ام هم مرا حمایت می کردند.

وی تصریح کرد: من به حفظ قرآن خیلی علاقه داشتم و شاید اغراق نباشد اگر بگویم یکی از آرزوهای دست نیافتنی بود، برای همین اگر سختی هم در این راه برایم پیش می آمد، برایم دوست داشتنی بود و با جان و دل آن را می پذیرفتم و لذت می بردم، به حدی که بهترین لحظات زندگی ام، دوران حفظ قرآن است.

رتبه اول مسابقات سراسری قرآن اوقاف، رتبه دوم مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) و شرکت در مسابقات بین المللی قرآن کریم در اردن، از جمله رتبه هایی است که این بانوی حافظ قرآن به آن اشاره کرد.

وی که دو دختر نوزاد و 5ساله دارد، فرزندش را برای حفظ تشویق و ترغیب می کند، اما معتقد است اجبار در هر کاری، نتیجه عکس دارد.

حسین زاده با بیان اینکه اگرچه همه آیات قرآن سرمشق زندگی هستند، اما بعضی آیات نور امید دارند و بیشتر در زندگی و روزمرگی انسان را همراهی می کند، تصریح کرد: از جمله این آیات، آیه 86 سوره مبارکه بقره است که خداوند در این آیه می فرماید: " اگر بنده ای از من پرسید، بگو من به شما بسیار نزدیکم." این دسته آیات برای من در زندگی، پررنگ تر هستند.

به گفته وی، با ورود به زندگی متاهلی، آثار حفظ قرآن را در زندگی ملموس تر می بینم.

این حافظ قرآن با توصیه جوانان به حفظ ارتباط با قرآن، به عدم وجود شرایط حفظ قرآن برای همه اشاره کرد و گفت: شاید برای همه فراهم نشود، اما ارتباط داشتن و مأنوس بودن با قرآن، در همه شئون زندگی تأثیر می گذارد؛ اما کسانی که علاقه مند به حفظ هستند، خود را در زمان محدود نکنند و با توجه به استعدادشان، در طول زمان برنامه ریزی باری حفظ کنند.

به عقیده وی، در استان فارس، جای کار زیادی برای فعالیت های قرآنی وجود دارد و جاهایی هم مسئولین کم لطفی هایی دارند و موسسات قرآنی از قبیل بیت الاحزان، نیازمند حمایت بیشتر هستند.

انتهای پیام/

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان