کد خبر: ۱۳۸۶۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹

پخش زنده جزءخوانی قرآن کریم در حرم های مطهر شیراز

مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل اوقاف فارس، از برگزاری محفل جزء خوانی قرآن کریم به صورت مجازی در حرم های حضرت سید تاج الدین غریب(ع)،علی بن حمزه(ع) و سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز خبرداد. پخش زنده ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان، از صفحه اینستاگرام خبر داد.
 به گزارش شیرازه، حجت الاسلام خدابخش سجادی، رئیس هیات امنای حرم مطهر حضرت سید تاج الدین غریب(ع) شیراز با بیان اینکه این برنامه به دلیل شرایط فعلی جامعه و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، بدون حضور فیزیکی مستمعین برگزار می‌شود؛ گفت: ویژه برنامه ترتیل خوانی تا پایان ماه مبارک رمضان از طریق صفحه اینستاگرامی حرم مطهر حضرت سید تاج الدین غریب(ع)  (نوه حضرت عباس) به نشانی  odin-seyyed-taj پخش می‌شود.

پخش زنده جزءخوانی قرآن کریم حرم مطهر حضرت سید تاج الدین غریب(ع) شیراز
وی افزود: تلاوت روزانه یک جزء از قرآن کریم توسط قاریان شیرازی و بصورت قرائت ترتیل در بقعه متبرکه سید تاج الدین غریب(ع) شیراز تا پایان ماه مبارک رمضان تداوم خواهد داشت؛ ضمن اینکه مراسم مناجات خوانی و ذکر اهل بیت(ع) نیز به صورت زنده از صفحه اینستاگرامی این حرم مطهر پخش می شود.

همچنین حجت الاسلام رحیم صفری گرایی گفت: آستان مقدس حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز در ماه مبارک رمضان امسال تمامی مراسم های معنوی خود را بصورت مجازی و از طریق صفحه اینستاگرام حرم مطهر به نشانی ASTANEH.HOSEINI به  صورت زنده پخش می کند.
وی افزود: از آنجا که به دلیل شیوع ویروس کرونا امکان برگزاری مراسم های مذهبی بصورت اجتماعات زائران و روزه داران میسر نیست، از این طریق تلاش شده است تا ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان همچون سال های گذشته برگزار شود و روزه داران در این ماه معنوی با دنبال نمودن صفحه رسمی حرم مطهر سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز در اینستاگرام بتوانند ضمن استفاده لازم از برکات معنوی ماه رمضان بهره مند شوند.
معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف فارس درخصوص این برنامه های مذهبی بیان داشت: قرائت قرآن و اذان، مراسم ترتیل خوانی و جزء خوانی قرآن کریم توسط قاریان ممتاز استانی، دعا و مناجات خوانی و همچنین مشاوره پزشکی از جمله این برنامه هاست که تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت و از طریق فضای مجازی روزانه قابل مشاهده می باشد.
صفری گرایی، در رابطه با ساعات پخش این ویژه برنامه های مذهبی در طول ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: برنامه جزءخوانی قرآن کریم هر روز راس ساعت ۱۹ تا پایان ماه مبارک رمضان پخش می شود. ضمن اینکه برنامه مشاوره پزشکی نیز روزهای چهارشنبه هر هفته از ساعت ۱۸:۳0 الی ۱۹ به صورت زنده از صفحه اینستاگرام آستان پخش می شود.
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف فارس درخصوص ساعت پخش برنامه دعا و مناجات خوانی در آستان قدس حسینی بیان داشت: این ویژه برنامه  نیز از ساعت ۲۳:۴۵  پخش می شود.
 وی تاکید کرد: از همه ارادتمندان اهل بیت(ع) و مردم شیراز دعوت می‌شود تا از طریق صفحه رسمی آستان قدس حسینی تا پایان ماه مبارک رمضان ازاین  برنامه‌های معنوی استفاده کنند.

همچنین جواد یزدانی مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل اوقاف فارس، بیان داشت: با توجه به اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا، امکان حضور روزه داران در محافل ترتیل خوانی و جزء خوانی قرآن کریم به صورت فیزیکی مقدور نیست؛ این مراسم معنوی از روز نخست ماه مبارک رمضان، به صورت مجازی و پخش روزانه از طریق صفحه اینستاگرام حرم مطهر حضرت علی بن حمزه(ع) آغاز شده است و تا پایان این ماه مبارک ادامه خواهد داشت.
 وی افزود: در قالب این مراسم معنوی، هر روز یک جزء از قرآن کریم، تلاوت و همراه با بیان نکات کاربردی و تفسیر آیات به صورت زنده از صفحه اینستاگرامی به نشانی  telavat.tadabor.shiraz  پخش می شود.
یزدانی در خصوص زمان پخش این برنامه بیان داشت: محفل مجازی جزءخوانی قران کریم هرشب از ساعت ساعت ۲۲:۳۰ آغاز و تا ساعت ۲۴  ادامه خواهدداشت.
مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل اوقاف فارس با اشاره به اینکه استاد سید علی هاشمی در این محفل معنوی به بیان نکات کاربردی و تفسیری قرآن کریم می‌پردازد، اظهار داشت: دکتر امیر فتحی پور و دکتر محمدرضا علیزاده نیز از قاریان این محفل مجازی ترتیل خوانی قرآن کریم می باشند.
نظرات بینندگان