کد خبر: ۱۳۸۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۲ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹

تجدید میثاق جامعه کار، تولید و تعاون استان فارس با آرمان های امام راحل و شهدای گرانقدر همزمان با هفته کارگر

همزمان با هفته کارگر به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدای کارگر و میثاق با امام راحل و بیعت با مقام معظم رهبری؛ مراسم عطر افشانی و غبارروبی تربت پاک شهدا برگزار شد.
  به گزارش شیرازه روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس؛ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس ضمن تبریک آغاز ماه مبارک رمضان و مصادف شدن هفته کارگر با ایام مبارک این ماه بیان کرد: کارگران همواره در جبهه های حق علیه باطل گوش به فرمان امام راحل در عرصه دفاع از ارزشها جانانه وارد شدند و امروز نیز با عمل به منویات مقام معظم رهبری در عرصه کار و تولید از آرمانهای انقلاب اسلامی و استقلال و عزتی که ثمره خون شهدا است دفاع می کنند.
تجدید میثاق جامعه کار، تولید و تعاون استان فارس با آرمان های امام راحل و شهدای گرانقدر همزمان با هفته کارگر/ وحدت رویه ای که برای جامعه کارگری ایجاد شد قطعا در کاهش آسیب کرونا موثر بود
سهراب مختاری با حضور در آیین زیارت قبور شهدا و تجدید میثاق با امام(ره) و بیعت با مقام معظم رهبری ضمن تبریک هفته کارگر به جامعه کار، تلاش و تولید استان اظهار کرد: هم اینک بر سر تجدید میثاق با آرمان های امام راحل (ره) و غبار روبی مزار شهدا بویژه شهدای کارگر  هستیم و امید است امسال در سال جهش تولید به فرموده مقام معظم رهبری با انجام وظایف و تکالیفمان بتوانیم در خلق و تقویت روحیه کار قدم مثبتی برداریم.

 وی با بیان اینکه هفته کارگر امسال درشرایطی است که موضوع شیوع کرونا را داریم و در این بحران باید آستانه تحمل بیشتری داشته باشیم و درصورت بروز هرگونه مشکل تلاش  کنیم  که برای حل مشکل  تشکلات کارگری و کارفرمایی دو موضوع محوری مواظبت از  جان کارگران و حفظ شغل کارگران را مدنظر داشته باشند  و  دست در دست هم دهیم تا مشکل برطرف شود و  کارگاه ها حفظ شود

وی تصریح کرد: تهیه و ابلاغ پروتکل های بهداشتی و وحدت رویه ای که برای جامعه کارگری و کارفرمایی ایجاد شد قطعا در کاهش آسیب کرونا موثر بود.

مختاری با بیان اینکه در حفظ فرصت های شغلی باید کنار هم باشیم یادآور شد:اگر در حفظ فرصت های شغلی مواظبت نکنیم بی شک شغل هایمان از بین خواهد رفت

مختاری با اشاره به اینکه شرایط شیوع کرونا پرکارترین روزهای سال در این مدت برای اداره هایی مانند ادارات تعاون کار و رفاه اجتماعی و بازرسین کار بوده است؛ خاطرنشان کرد:  در زمینه های مختلف باید همدیگر را یاری می دادیم و در استان فارس به عنوان یک تیم موفق بودیم.

وی افزود: از  ۵۲۲ هزار کارگر استان تنها ۴۷ کارگر مشکوک به کرونا بودند و از بین آنها فقط ۳ نفر مثبت شدند که حال سه نفر بحمدالله خوب است ؛ این نشان می دهد پروتکل های بهداشتی رعایت شده است و در این خصوص از  همراهی کارفرمایان محترم و به ویژه تشکلات عالی کارفرمایی قدردانی می‌شود.

مختاری خاطرنشان کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی با همکاری کارگران و تلاش کارفرمایان محقق شده است و کارفرما از سرویس تا ورودی کارگاه، خط تولید و رختکن و... مواظبت می کند و باید قدردان باشیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس با بیان اینکه استان فارس در این زمینه تیم موفقی بود که در بخش جامعه کار و تولید که با حضور جامعه کارگری و کارفرمایی و با تغییر برخی از خطوط تولید و افزایش سطح تولید آن نسبت به راه اندازی در کارخانه ها و تامین نیازهای بهداشتی کارخانه ها و حتی خود اشتغالی و صنایع دستی در حالی تامین شد که دنیا علی رغم ادعایشان در تامین اقلام بهداشتی کم آورد و هیچکدام همیت ایرانیان را نداشتند.

همچنین سرهنگ حمیدی؛ رییس سازمان  بسیج کارگری فارس  در آیین زیارت قبور شهدا و تجدید میثاق با امام شهدا و رهبر  معظم انقلاب گفت:  امسال هم خدا توفیق داد که ماه مبارک رمضان را درک کنیم و توفیق پیدا کنیم در شب های قدر سرنوشت خوبی را برای خودمان رقم بزنیم.

حمیدی با بیان اینکه امسال نیز درگیر ویروس منحوس کرونا هستیم؛ تصریح کرد:  امام علی (ع) می فرماید که دو نعمت امنیت و سلامت مجهول است و امروز قدر نعمت سلامتی را بیشتر می دانیم و اهمیت و ارزش کار مدافعان سلامت نیز بیشتر از قبل قابل تقدیر است.

وی خاطرنشان کرد: امروز امنیت کشور ایران سرآمد است و امینت، آسایش و آرامش به واسطه شهدا به ما رسیده است که بالاترین سرمایه یعنی جان خود را فدا کردند تا امنیت و آسایش برای ما بماند.

حمیدی با اشاره به اینکه امید است در سال جهش تولید بتوانیم قدمی برداریم که مفید فایده استان و کشورمان باشد‌؛ تصریح کرد: خدا توفیق دهد که دنباله رو شهدا باشیم و دعای شهدا شامل حال ما شود و آخر عاقبت ما به شهادت ختم شود.

همچنین دبیر اجرایی خانه کارگر فارس با اشاره به اینکه امروز سومین روز هفته کارگر است؛ بیان کرد: طبق آیین هرسال امروز هم ما در قبور شهدا حاضر شدیم تا بیعت بارهبری و میثاق با امام راحل داشته باشیم.

علی راستگو خاطرنشان کرد: درحالی امسال به دلیل کرونا امکان جمع شدن فراهم نیست که زندگی خود را مدیون شهدا هستیم و طبیعی است که اگر شهدا نبودند امنیت ما مخاطره انگیز بود .

وی با اشاره به اینکه امروز با توجه به تحریم ها و شیوع  کرونا مردم ایستادگی کردند: یادآور شد: مصادف شدن هفته کارگر با ماه مبارک رمضان را به فال نیک میگیریم

مهرزاد مویدی؛  رییس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان فارس نیز با اشاره به شرایطی که به دلیل شیوع کرونا وجود دارد؛ تصریح کرد:  قشر عظیمی از مردم و کارگران درگیر تولید با رعایت پروتکل های بهداشتی بودند و اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی شرایط خوبی را برای فعالیت مجدد واحدهای تولیدی و صنایع فراهم‌ کرد.

مویدی افزود: امید است که شعار جهش‌تولید مقام‌معظم رهبری در عمل هم به واقعیت تبدیل شود و بتوانیم در بخش تولید عملکرد خوبی داشته باشیم.

وی ضمن تبریک هفته کارگر اظهار امیدواری کرد تا بهره وری در جامعه کار و تولید استان افزایش پیدا کند.

نظرات بینندگان