کد خبر: ۱۳۸۶۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۲ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر شیراز:

شهرداری آخرین وضعیت انتقال مشاغل آلاینده را گزارش دهد

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز با اشاره به بررسی وضعیت کارخانه‌ها و مشاغل آلاینده شهر، گفت: شهرداری مکلف است آخرین وضعیت جابه‌جایی مشاغل آلاینده را به شورا گزارش دهد.

به گزارش شیرازه، دکتر « علی ناصری» با اشاره به یکصد و هجدهمین جلسه این کمیسیون که به بررسی دستورالعمل اجرایی بندهای ۱۸، ۱۹ ، ۲۰ و ۲۱ ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخاب شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران اختصاص داشت از تاکید کمیسیون بر ارائه آخرین گزارش وضعیت کارخانه‌ها و مشاغل آلاینده در شیراز توسط شهرداری گفت.
وی با اشاره به اجرای بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری و تبصره ۳ بند ۱۵ تصویب نامه برنامه کاهش آلودگی هوا در هشت کلان‌شهر بزرگ کشور، شهرداری را موظف دانست ضمن هماهنگی با استانداری و سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت و حفاظت محیط زیست استان نتیجه اقدامات انجام گرفته در خصوص انتقال کارخانه‌های روغن نباتی، پشم شیشه، سیمان فارس، لاستیک سازی و نشاسته سازی را اعلام کند.
او با اشاره به این مهم که تصمیم فوق در خصوص سایر واحدهای آلاینده نیز صدق می‌کند، عنوان داشت: بر این اساس ، شهرداری باید با اولویت آخرین وضعیت انتقال کوره‌های سنتی آجر، گچ، آهک و سنگ ‌بری‌ها به خارج از حریم شهر را نیز هر سه ماه یک بار به شورای شهر ارائه کند.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز خاطرنشان کرد: در اجرای بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری و مواد ۱ و ۶ آیین‌نامه ساماندهی مشاغل و اصناف مزاحم شهری، شهرداری مکلف است اقدامات قانونی در جهت انتقال مشاغل و اصناف مزاحم موضوع آیین‌نامه مزبور به خارج از محدوده شهر را به عمل آورد.
ناصری تاکید کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز باید با استفاده از ظرفیت قانونی در آیین‌نامه نحوه ایجاد مجتمع‌های صنفی، همکاری و هماهنگی لازم در جهت ساماندهی مشاغل و اصناف شهری با شهرداری را معمول داشته، بر این اساس هر دو مجموعه موظف‌اند گزارش عملکرد فصلی خود را به شورا ارائه کنند.
گفتنی است در این جلسه مقرر شد پس از هماهنگی‌های لازم با سازمان اوقاف و امور خیریه استان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز، شهرداری بخشی از کمک‌های مالی موضوع مواد ۱۶ و ۱۷ بودجه سالانه خود را به بیماران جسمی و روانی نیازمند و همچنین مراکز درمانی خیریه، اختصاص دهد.


نظرات بینندگان