کد خبر: ۱۳۸۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۶ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹

بیانیه هیئت اندیشه ورز سازمان بسیج فرهنگیان استان فارس به مناسبت روز معلم

هیِت اندیشه ورز سازمان بسیج فرهنگیان استان فارس به مناسبت روز معلم بیانیه صادر کرد
به گزارش شیرازه متن این بیانیه بدین شرح است:

مقام معظم رهبری: " امروز همه باید تکریم به معلمان را در فضای فرهنگی جامعه و در ذهن مردم بیش از پیش تشدید کنند "
     در آستانه روز معلم، سلام و درود می فرستیم بر ساحت مقدس تعلیم و تربیت و ارواح مطهر شهیدان خاصه شهدای معلم که مدرس آنان تبدیل به مقتل آنان شد. همچنین سلام یگانه بی انباز بر بزرگ معلم انقلاب اسلامی استاد شهید مرتضی مطهری که کلام و قلمش در میان هاله های لاله های استدلال بود و در قاموس گفتار و رفتار او کژی راه نداشت.
     در شأن و جایگاه معلمی همین بس که نبی مکرم اسلام (ص) فرمودند: " من معلم برگزیده شدم" . کیست که نداند بزرگترین لشکر کشی تاریخ برای فتح شرافت ، انسانیت و ارزش ها با محوریت مقیم مقام معلم صورت می گیرد، چرا که او مجرای ورود انسان های تربیت شده به عالم هستی و سلسله جنبان تربیت و تعالی است.
پاسداشت 12 اردیبهشت ماه ، سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری ، همه ساله فرصت مغتنمی است تا سازمان بسیج فرهنگیان استان فارس از زحمات و مجاهدت های معلمانی که همه ی وجود و هستی خود را در نقاط کورتاریک تاریخ وقف تربیت و تعلیم نسل آینده ساز می کنند قدردانی نموده و همانا تجلیل از مقام شامخ معلم تجلیل از همه پاکی ها و زیبایی هاست.
    از برجسته ترین ویژگی هفته معلم امسال این است که شاهد رزمایش گسترده کمک های  مومنانه در اقصی نقاط استان فارس بوده ایم، به طوری که این جامعه فرهیخته فضیلت محور با لبیک به فرمایش مقام عظمای ولایت امام خامنه ای (مدظله العالی) نقش سترگی در شیرین کردن روز های تلخ کرونایی هم وطنان خود ایفا نموده اند.
     بسیج فرهنگیان استان فارس رجاء واثق دارد، با تأسی جستن از دو مشعل هدایت " بیانیه گام دوم انقلاب " و " سند تحول بنیادین آموزش و پرورش" بتواند گامی ارزشمند در راستای تربیت نسل آینده برداشته و با نهادینه کردن تربیت فطرت گرا ، به عصر بردگی علم در آغازین راه هزاره ی سوم پایان داده و به عنوان بازوان مستحکم آموزش و پرورش فارس، با اقامه کار تربیتی و آموزشی ، ضامن ترویج منظومه های فکری مقام عظمای ولایت در بدنه ی آموزش و پرورش شده و گامی ارزشمند در راستای ارج نهادن به مقام شامخ معلم بردارد.

هیِت اندیشه ورز سازمان بسیج فرهنگیان استان فارس

نظرات بینندگان