کد خبر: ۱۳۸۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۷ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹

از كشف ليمو ترش احتكار تا دستگيري 31 متهم تحت تعقيب در شيراز

جانشين فرماندهي انتظامي استان فارس از كشف 47 هزار و 550 كيلو ليمو ترش احتكار و فرمانده انتظامي شيراز، از دستگیری 31 نفر متهم كه به دليل ارتكاب جرايم مختلف در 24ساعت گذشته خبر دادند.

به گزارش شیرازه، جانشين فرماندهي انتظامي استان از كشف 47 هزار و 550 كيلو ليمو ترش احتكار به ارزش 5 ميليارد و 700 ميليون ريال در یک انباري خبر داد.

سرهنگ يوسف ملك‌زاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به افزایش نیاز داخلی به لیمو ترش که متاثر از شیوع کرونا و کاهش زمینه عرضه داخلی به دلیل عدم محصول دهی این میوه در فصل کنونی است، عده‌ای از این فرصت سوء استفاده و از عرضه آن به بازار خودداری مي‌كنند و با قیمت‌های بالاتر به فروش می رسانند؛ لذا ماموران پليس امنيت اقتصادي با انجام کارهای فني، فردی كه اقدام به احتكار ليمو در شهرك صنعتي شيراز كرده بود را شناسايي و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

سرهنگ ملك‌زاده خاطر نشان كرد: پس از هماهنگی با مقام قضائی ماموران به آدرس مذكور اعزام و موفق شدند در بازرسی از آن انبار، 47 هزار و 550 كيلو ليمو ترش احتكار که با هدف توزیع خارج از شبکه دپو شده بود را کشف کنند.

جانشين فرماندهي انتظامي استان ارزش این محموله احتكار شده را برابر نظر کارشناسان، 5 میلیارد و 700 ميليون ریال اعلام کرد و تصريح كرد: در این رابطه پرونده تشكيل و به همراه متهم به دادسرا ارسال شد.

در ادامه این جلسه، فرمانده انتظامي شيراز گفت: ماموران يگان امداد اين فرماندهي با همكاري يگان جلب طي 24 ساعت گذشته، 31 نفر متهم كه به دليل ارتكاب جرايم مختلف تحت تعقيب پليس بودند را دستگير كردند.

سرهنگ فرج شجاعي اظهار داشت: در اجراي دستورات قضائي و با هدف دستگيري مخلان نظم و امنيت و متهمان تحت تعقيب، شناسايي اين افراد در دستور كار فرماندهي انتظامي شهرستان شيراز قرار گرفت.

وي بيان داشت: ماموران با انجام كارهاي فني و پليسي، در 24 ساعت گذشته موفق شدند 31 نفر متهم را شناسايي و طي چند عمليات جداگانه همه آنان را دستگير كنند.

فرمانده انتظامي شهرستان شيراز تصريح كرد: در پيشينه اين افراد جرايمي همچون سرقت، حمل مواد مخدر، توهين و تمرد نسبت به ماموران، جعل و كلاهبرداري و ايجاد ضرب و جرح ديده مي شود.

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان