کد خبر: ۱۳۸۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۴ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
استاندار فارس در دیدار با نمایندگان جامعه کارگری:

کارگران موتور محرکه و ستون فقرات تولیدی و اقتصاد کشور هستند

عنایت الله رحیمی کارگران را موتور محرکه و ستون فقرات تولیدی و اقتصاد هر کشور دانست و گفت: باید تلاش کنیم با بهبود وضعیت کلان اقتصادی کشور و رفع محدودیت های مختلف که امروزه سد راه اقتصاد کشور است وضعیت معیشت کارگران را روز به روز بهتر کنیم
به گزارش شیرازه، عنایت الله رحیمی استاندار فارس روز چهار شنبه در دیدار با نمایندگان جامعه کارگری که به مناسبت هفته کارگر برگزار شد، کارگران را موتور محرکه و ستون فقرات تولیدی در یک کشور و اقتصاد تولیدی آن کشور دانست و گفت:کارگر و کارگری در جامعه قطعاً یک ارزش است و باید مورد توجه قرار گیرند.

رحیمی افزود: برای اینکه دغدغه های مطرح شده توسط نمایندگان کارگری رفع شود ضروری است چه امروز وچه در آینده امور ضروری کارگران مدنظر قرار گیرد و به این منظور ما می بایست که موضوع سلامت کارگر را در اولویت قرار دهیم چه سلامت جسمی چه روحی و چه معنوی، که هر کدام شروط خاص خود را طلب می کند و باید در چهارچوب تفکر و اندیشه انجام شود.

کارگران موتور محرکه و ستون فقرات تولیدی و اقتصاد کشور هستند
وی همچنین با اشاره به موضوع معیشت کارگران که دغدغه اصلی اکثر نمایندگان تشکل‌های کارگری نیز بود،ابراز کرد:موضوع معیشت،  مبحثی است که همه نظام مقدس جمهوری اسلامی و در راس آن مقام معظم رهبری ،رئیس جمهور و همه کسانی که مسئولیتی را در کشور برعهده دارند به خوبی به آن واقف هستند و اعتقاد دارند که باید موضوع معیشت مردم مخصوصاً قشر کارگر در دستور کار ویژه قرار گیرد .

استاندار فارس در ادامه با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم با بهبود وضعیت کلان اقتصادی کشور و رفع محدودیت های مختلف که امروزه سد راه اقتصاد کشور است این وضعیت معیشت را روز به روز بهتر کنیم،عنوان کرد:هرچند شاید تاکنون بنا به هر دلیل داخلی و یا خارجی نتوانستیم آن انتظارات به حق جامعه کارگری را مرتفع کنیم اما این به آن معنا نیست که این مسئله مورد توجه نبوده و در دستور کار قرار نداشته است پس ضروری است که امنیت شغلی جامعه کارگری ما نیز تضمین شود.

رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افتتاح بزرگترین مجتمع آلومینیوم کشور در فارس اظهار کرد: طرح صنعتی آلومینیوم جنوب یکی از بزرگترین طرح‌های اقتصادی با اشتغالزایی بیش از ۱۲۰۰ کارگر به صورت مستقیم است.

عالی‌ترین مقام دولت در استان فارس همچنین افزود: طرح صنعتی کربنات سدیم و سایر طرح‌های اقتصادی دیگر استان نیز پس از بهره‌برداری از آنها شاهد جهش اشتغال زایی در استان فارس خواهیم بود.

رحیمی اضافه کرد: بیش از ۱۷۶ هزار واحد صنعتی در استان فارس در حال فعالیت هستند که عمده فعالیت این واحدهای خود اقتصادی در اسفند و فروردین ماه بوده که با توجه به شیوع ویروس کرونا فعالیت این واحدهای خرد اقتصادی محدود شده است.

او در ادامه با بیان اینکه با تمهیداتی که برای واحدهای خرد اقتصادی در نظر گرفته شده است شاهد ایجاد بیش از ۴۹ هزار شغل در استان هستیم،ابراز داشت:  از جمله این تمهیدات می‌توان به تسهیلات ۱۲ درصدی به کارفرمایان و تسهیلات مالیاتی اشاره کرد.

وی ادامه داد: صرف نظر از اینکه دولت تمهیدات مختلفی برای حمایت از این واحدها در نظر گرفته با این حال تمامی زیان‌های وارده به بخش‌های اقتصادی را نمی‌توان جبران کرد اما فعالیت و تصمیمات خوبی در راستای حمایت از واحدهای خرد اقتصادی در استان فارس گرفته شده است.

استاندار فارس در ادامه سخنان خود با اشاره به شیوع ویروس کرونا در سطح جامعه تاکید کرد: حفظ سلامت افراد و برنامه‌ریزی برای افزایش سلامت افراد جامعه یکی از اولویت‌هایی است که در دستور کار برنامه ریزان اجتماعی قرار دارد.

عالی‌ترین مقام دولت در استان فارس همچنین بر آموزش تاکید کرد و ادامه داد: یکی از اصلی ترین حقوقی که برای کارگران لازم الاجرا است آموزش در تمامی ابعاد است و در کنار آموزش نیز باید توجه ویژه به آموزش‌های حرفه‌ای و توجه به حقوق شهروندی کارگران شود.

رحیمی در ادامه به پرداخت کمک‌های معیشتی دولت به خانوار ها  نیز اشاره کرد و گفت: در استان فارس بیش از یک میلیون و 436 هزار و 138خانوار یارانه‌بگیر وجود دارند که اگر این عدد در سه و یا چهار ضرب شود حدود 90 درصد جمعیت استان مشمول دریافت یارانه شده اند.

وی در پایان عنوان کرد: وامی که دولت برای مردم در نظر گرفته بود در استان فارس به یک میلیون و 480 هزار خانوار پرداخت شد همچنین  کمک معیشت یک میلیون تومانی نیز به 991 هزار و 775 خانوار استان فارس ارائه شده است.


انتهای پیام/ش



نظرات بینندگان