کد خبر: ۱۳۸۶۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۸ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
مسئول سازمان بسیج فرهنگیان فارس خبر داد:

تهیه تلفن همراه برای دانش‌آموزان نیازمند فارس

ناصر جوکار با اشاره به اینکه دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها بدلیل توجیه خوبی که توسط محتواهای آموزشی شده، کمترین میزان آسیب از کرونا را در این ایام داشته‌اند، از تهیه چند دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۳۰ میلیون تومان برای دانش‌آموزان نیازمند در فارس خبر داد.
ناصر جوکار مسئول سازمان بسیج فرهنگیان فارس چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت در یک کنفرانس خبری ضمن تبریک فرا رسیدن روز معلم، خاطرنشان کرد: معلم شخصیتی شناور بین 2 مولفه خدمت و خیانت شناور است، اگر معلم خدای ناخواسته شخصیت یک دانش‌آموز را ترور کند، جنایت رخ خواهد داد و در مقابل اگر متناسب با نیازمندی‌های فکری و روحی و علمی دانش‌آموز، دانش‌آموز را به رسمیت بشناسد، منشا خدمت است.
تهیه تلفن همراه برای دانش‌آموزان نیازمند فارس
او ادامه داد: به تعبیر امام محمد غزالی اگر معلمان نبودند، انسان‌ها چون چهارپایان زندگی می‌کردند؛ معلمان کسانی هستند که در فهرست هدایتگران تاریخ قابل سرشماری هستند و حقیتا بخشی از ماموریت انبیا را در عصر جاهلیت ثانی انجام می‌دهند.

جوکار با اشاره به اینکه همه ما تجربه زانوی شاگردی زدن در محضر مقام معلم و استاد را داریم، گفت: مقام معلمی، مقامی بزرگ و قابل ستایش است و معلم بزرگترین مصلح تاریخ و جهان است.

او عنوان کرد: معلم شخصیتی است که همواره بین دو مولفه خدمت و خیانت شناور است و اما اگر خدای ناکرده پشت به رسالت ذاتی خود کند، می‌تواند جنایتکارترین انسان تاریخ شود؛ آنگاه که خدای ناخواسته معلم، شخصیت یک دانش‌آموز را ترور کند، جنایت رخ خواهد داد.

جوکار افزود: رسالت امروز معلم این است که با بهره‌گیری از ویژگی‌های نظام آموزشی مطلوب مبادرت به تربیت مدیریتی خردمند برای دهه‌های آینده کند.

به گفته او، معلم با تاسی جستن دو مشعل هدایت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بدون شک میتواند تمام ارزش های الهی را در یکجا کسب کند.

مسئول بسیج فرهنگیان فارس خاطرنشان کرد: اگر امروز دنبال یک معلم عاشورایی و خط‌شکن هستیم، او کسی است که متناسب با نیازمندی‌های فکری و روحی و علمی دانش‌آموز، دانش‌آموز را به رسمیت میشناسد و حق تحفظ او را به رسمیت می‌شناسد.

جوکار افزود: امروز باید کار جهادی در عرصه تربیت کرد و کار ما این است که با به رسمیت شناختن تربیت عقل‌گرا به سمت آموزش فطرت‌گرا آموزش و پرورش خود را سوق دهیم و باید امروزه مدل تربیتی فطرت‌گرا مخاطب اول دانش‌آموز ما باید باشد.

او ادامه داد: امروزه دو معضل بزرگ در آموزش و پرورش داریم که در ۴۰ سال گذشته تا به امروز وجود داشته و با کمک معلمان انقلابی حل می‌شود یکی مقوله تقدم تعلیم بر تربیت است و بر اساس فرمایشات قرآن کریم اول تزکیه و بعد تعلیم باید باشد، تزکیه و تعلیم دو بال پرواز هستند و اگر یکی از این دوبال شکسته شود پرواز رخ نمیدهد.

جوکار اظهار کرد: معضل دوم رواج حافظه محوری و تقدم روح حافظه محوری بر عاقله محوری است و این مسئله همواره دغدغه شهید استاد مطهری بود که میگفت ستایشگر معلمی هستم که اندیشدن را به من بیامورد و نه اندیشه ها را.

به گفته او حل این دو معضل نیازمند یاری معلمان انقلابی است و اگر این دو حل شود خروجی آموزش و پرورش می‌شود تربیت انسان صالح و حیات طیبه‌ای که سند تحول بنیادین نسبت به آن اهتمام جدی دارد.

جوکار تاکید کرد: آموزش بدترین هدف و بهترین وسیله است، برای شکوفایی تربیت باید روی آورده‌های تربیتی خود تاکید کنیم وگرنه دشمن هرگز مسائل و ایدئولوژی رشد و پیشرفت خود را به ما عرضه نمی‌کند و اگر سندی به ما پیشنهاد می‌دهد سند مستعمرگی است و نه سند پیشرفت.

او افزود: فرهنگیان بسیجی کاملا مراقب هستند تا دشمن هیچ روزنه‌ای برای اعوجاج تربیتی نسل جوان و نوپای ما در بدنه آموزش و پرورش ایجاد نکند و تربیت سکولار را باید تخریب کنیم چراکه تربیت سکولار راهی در نظام ما ندارد و این نکته‌ای است که سازمان بسیج فرهنگیان همواره برآن تاکید داشته است.

جوکار همچنین رسالت سازمان بسیج فرهنگیان فارس در حوزه تعلیم و تربیت را دو رسالت سترگ برشمرد و افزود: یکی رسالت ایجابی و دوم از جنس رسالت سلبی است که رسالت نخست برداشتن سنگ‌ها و موانع پیش‌روی مدیریت این نظام است و ما به عنوان بازوی سیستم آموزش و پرورش تلاش می‌کنیم تا در حوزه‌های ماموریتی یاریگر باشیم.

او مبارزه با پروژه هایپرنرمالایزکردن فضای آموزش و پرورش و ساحت تعلیم و تربیت را از دیگر ماموریت‌های این سازمان برشمرد و افزود: فرهنگیان بسیجی همواره در راستای ماموریت‌های خود تلاش کرده‌اند.

مسئول بسیج فرهنگیان فارس ادامه داد: بسیج فرهنگیان از طریق استخدام عناصر ارزشی و نیروهایی که حقیقتا مفکره هستند و فرصت دادن به این افراد می‌تواند زمینه‌ای را فراهم کند که مسئله تربیت یک مسئله ارزشمدارانه شود و بین مقوله تربیتی که ریشه در سکولار دارد و آموزش و پرورشی که ریشه در سند تحول بنیادین دارد، تفکیک قائل شود.

جوکار همچنین برگزاری ویدیو کنفرانس با ۴۷ مسئول کانون و مدیران آموزش و پرورش مناطق استان و تجلیل از مدیران بسیجی را از برنامه‌های هفته معلم برشمرد و افزود: امسال مسئله هفته معلم تحت تاثیر کرونا است و هفته معلم کرونایی را درپیش داریم که قطعا متفاوت از سال های قبل است.

او به اقدامات انجام شده توسط سازمان بسیج فرهنگیان در پیشگیری از کرونا در آموزش و پرورش استان فارس پرداخت و راه‌اندازی ستاد مبارزه با کرونا با مدیریت اداره سلامت اداره کل آموزش و پرورش، تهیه سبدهای معیشتی به تعداد ۶ هزار سبد، برگزاری کلاس‌های مجازی برای دانش‌آموزان، ارائه مشاوره به دانش آموزان و والدین،

جوکار جمع‌آوری کمک‌های نقدی و مومنانه فرهنگیان به ارزش ۳۰۰ میلیون تومان، اجرای طرح معلم، ارائه محتواهای آموزشی در اداره سلامت آموزش و پرورش فارس و با همکاری بسیج فرهنگیان، تعامل ویژه با معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، برگزاری کمپین "نه به سفر" در ایام عید، ایجاد کارگاه‌های متعدد در حوزه ماسک، آموزش خانواده‌های دانش‌آموزان با هدف پیشگیری از بیماری کرونا توسط اداره سلامت و بسیج فرهنگیان و تهیه کلیپ‌هایی در این حوزه را از جمله این اقدامات برشمرد./  ایسنا/فارس
نظرات بینندگان