کد خبر: ۱۳۸۶۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۴ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره):

فعالیت ۳۱۳ مرکز اطعام مهدوی در سراسر کشور به مناسبت ماه مبارک رمضان

بختیاری گفت: به مناسبت ماه مبارک رمضان، ۳۱۳ مرکز اطعام مهدوی در سراسر کشور ایجاد شده که تمام این مراکز با رعایت اصول بهداشتی و زیر نظر نهادهای مرتبط در زمینه تهیه غذای گرم برای نیازمندان فعالیت دارند.
به گزارش شیرازه، سید مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)، امروز چهارشنبه در آیین توزیع ۵۰ هزار بسته غذایی بین نیازمندان فارس که با عنوان مرحله نخست رزمایش بخشش ایرانیان به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، گفت: به مناسبت ماه مبارک رمضان، ۳۱۳ مرکز اطعام مهدوی در سراسر کشور ایجاد شده که تمام این مراکز با رعایت اصول بهداشتی و زیر نظر نهادهای مرتبط در زمینه تهیه غذای گرم برای نیازمندان فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۴۵۰ هزار بسته معیشتی و خوراکی نیز توسط آستان مقدس رضوی تهیه و بین نیازمندان توزیع شده، است، بیان کرد: جمعیت هلال احمر هم ۲۵۰ هزار بسته معیشتی و غذایی و همچنین بسیج و سپاه پاسداران، سه میلیون و ۵۰۰ هزار بسته معیشتی تهیه و در بین اقشار آسیب پذیر از کرونا در مناطق مختلف کشور توزیع کرده و یا در حال توزیع این بسته‌ها هستند.

توزیع روزانه یک میلیون دست غذای گرم بین نیازمندان در سطح کشور

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: در استان فارس هم تاکنون ۴۰ هزار بسته معیشتی و خوراکی بین نیازمندان توزیع شده و امروز (چهارشنبه) ۵۰ هزار بسته خوراکی دیگر نیز بین این قشر از جامعه توزیع خواهد شد.

بختیاری بیان کرد: مددجویان کمیته امداد و سایر سازمان‌های حمایتی از جمله بهزیستی در شرایط شیوع بیماری کرونا بیشتر از سایر اقشار جامعه آسیب دیده‌اند و باید حمایت از آنها در اولویت قرار داشته باشد.

این مقام مسوول گفت: از هنگام شیوع کرونا در کشور تا کنون، به اقشار آسیب‌دیده از تبعات این بیماری، کمک‌های ارزشمندی در کشور صورت گرفته که در دنیا بی‌سابقه و بی نظیر است.

رئیس کمیته امداد کشور، از فارس نیز به عنوان یکی از استان‌های برتر کشور در زمینه مشارکت در رزمایش مواسات و همدلی یاد کرد.

 امام جمعه شیراز: سبک زندگی اسلامی در شرایط شیوع کرونا به نمایش گذاشته شود

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز هم در این آیین اظهار داشت: همه اقشار جامعه باید در شرایط کنونی ناشی از شیوع بیماری کرونا شکیبا باشند.

آیت الله لطف الله دژکام خطاب به مدیران کمیته امداد استان فارس که در این مراسم حضور داشتند، گفت: این نهاد باید همه مردم ،خیران و نیک اندیشان را برای همیاری و مددرسانی به نیازمندان ترغیب کند.

وی ادامه داد: امیدواریم سبک زندگی اسلامی در این بحران خود را به خوبی نشان دهد و در ادامه راه موفقیت‌های بیشتر نظام اسلامی را در مواجهه با بحران‌ها شاهد باشیم.

استاندار فارس با اشاره به اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس تلاش کرد و ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به ۶ هزار خانوار که زمین گیر و دارای بیماری صعب العلاج شده و جز افراد تحت پوشش این سازمان بودند، را از محل حکومت بنیاد مستضعفان تامین کرد، اظهار کرد:  حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار خانوار وام کرونایی دولت را دریافت کردند.



توزیع ۲۰۰ هزار بسته معیشتی در ماه رمضان بین نیازمندان فارس

مدیرکل کمیته امداد استان فارس نیز در مراسم بیان کرد: از ابتدای شیوع کرونا قشر نیازمند جامعه با مشکلات زیادی مواجه شده و این نهاد تاکنون ۴۰ هزار بسته معیشتی و خوراکی بین این خانواده‌ها در فارس توزیع کرده و امروز نیز ۵۰ هزار بسته دیگر بین این قشر از جامعه توزیع خواهد شد.

محمد بذرافشان افزود: هزینه تهیه این بسته‌های خوراکی توسط خیران و نیک اندیشان تامین شده و پیش‌بینی می‌شود که تا پایان ماه مبارک رمضان امسال در مجموع ۲۰۰ هزار بسته معیشتی و خوراکی بین نیازمندان توزیع شود.


 ارسال ۵۰ هزار بسته خوراکی برای توزیع در بین نیازمندان فارس

در ادامه این آیین، ۵۰ هزار بسته معیشتی که هر یک از آنها شامل یک کیسه برنج، نخود، ماکارونی ،سویا، روغن، رب گوجه فرنگی و قند بود برای توزیع بین نیازمندان به سراسر استان فارس ارسال شد.

لازم به ذکر است استان فارس دارای ۳۶ شهرستان می باشد.


نظرات بینندگان