کد خبر: ۱۳۸۶۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۰ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
بسته ویژه خبری؛

پایان کرونا در ایران بر اساس پیش‌بینی پژوهشگران سنگاپوری/ مجروحان مغزی عین‌الاسد مدال شجاعت می‌گیرند!/مجروحان مغزی عین‌الاسد مدال شجاعت می‌گیرند! / لاریجانی از ریاست قالیباف حمایت می‌کند؟

رصد‌خانه خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: مجروحان مغزی عین‌الاسد مدال شجاعت می‌گیرند! / خط و نشان نماینده مجلس برای آمریکا / پرونده «حسین فریدون» دوباره در دستور کار مجلس قرار گرفت / سخنگوی حوزه قم: آقای روحانی! عذرخواهی کنید و ... رصد‌خانه امروز را تشکیل می‌دهند.
 تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه ؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه را می‌بینید.
 
تاراج مراکز آموزشی به اسم مشارکت عمومی-خصوصی

احمد توکلی رئیس هیأت‌مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت در نامه‌ای سرگشاده خطاب به ملت ایران نوشت: دلسوزان ملک و ملت به د. اد ایران برسید. هشدار و تقاضا‌های این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در نامه مذکور به شرح زیر است؛
۱- پس از چپاول اموال ملت به اسم خصوصی سازی حالا می‌خواهند به اسم مشارکت عمومی-خصوصی تمامی دارائی‌های ملت را اعم از مدارس، بیمارستانها، ورزشگاهها، دانشگاه‌ها و ... همه را چه در حال کار یا تکمیل شده یا نیمه کاره را به تاراج بدهند. ۲- ساز و کار هم بسیار فساد آفرین است. زیرا تصمیم گیری درباره انتخاب طرح قابل فروش، قیمت گذاری، انتخاب خریدار، شرایط نقد و اقساط به عهده شش نفر است که در عمل وزیر در مرکز و مدیرکل در استان‌ها تصمیم گیر نهایی است. ۳- منبع خرید از طریق وام بانکی با ضمانت دولت برای به اصطلاح خریدار تامین می‌شود و وزیر یا مدیرکل می‌تواند ۸۰ درصد برای مناطق محروم و ۵۰ درصد برای دیگر مناطق تخفیف دهد. ۴- مجلس نمی‌تواند از اصل ۸۵ در اینجا استفاده کند. این اصل برای قوانینی است که قابلیت آزمایش داشته باشند نه قانونی که بر اساس آن اموال ملت به اسم فروش از ید دولت خارج می‌شود. فروش مال که آزمایشی نمی‌شود. ۵- مجلس دهم این خیانت بزرگ تصویب لایحه مشارکت عمومی-خصوصی را مرتکب نشود. بی شک جوانان غیور عدالت خواه و مردم وطن دوست و انقلابیون کشور اجازه چنین خیانی را به کسی نمی‌دهند.

توییت علی مطهری درباره اردشیر زاهدی وزیر خارجه پهلوی

علی مطهری، نائب رئیس مجلس درباره‌ی اردشیر زاهدی، وزیر خارجه پهلوی و داماد شاه در توئیتر نوشت: سخنان آقای اردشیر زاهدی، وزیر خارجه رژیم پهلوی در دفاع از صنعت هسته‌ای ایران و تجلیل از سردار سلیمانی و جوانان مجاهد ایران و محکوم کردن نوع برخورد ترامپ و اسرائیل و عربستان با ایران قابل تقدیر است. برخی آن را به نیت‌های پشت پرده نسبت دادند، ولی صداقت در آن موج می‌زند.

«طلا» گران‌تر از «خروج»/راه‌حل عجیب برای برگزاری اکران مردمی با حضور بازیگران

«طلا» دومین فیلمی است که با شرایط جدید از ساعتی دیگر اکران آنلاین را تجربه خواهد کرد. با توجه به شرایط کنونی جامعه، عوامل فیلم مستقل «طلا» به عنوان دومین اکران «سینمای آنلاین» که توسط بخش خصوصی تولید شده است تصمیم گرفتند به منظور حمایت از مردم و  مبارزه فرهنگی با کرونا  این فیلم را روانه پلتفرم‏‌های وی‌اودی کنند.
همزمان رامبد جوان یکی از تهیه‌کنندگان این فیلم نیز با دعوت از مخاطبان برای تماشای قانونی «طلا» با انتشار ویدیویی از مردم خواست: «در ایام قرنطینه در خانه بمانید و با خرید اولین فیلم خصوصی اکران شده در سینمای آنلاین کمک کنید این صنعت شکل بگیرد و جلو رود.»
مخاطبان «سینمای آنلاین» می‌توانند  «طلا» هفتمین ساخته پرویز شهبازی را با پرداخت ۱۵ هزارتومان و تا هشت ساعت پس از خرید، از چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ساعت ۲۰ در سرویس‌‏های وی‌اودی فیلیمو و نماوا تماشا کنند. «طلا» به تهیه‌کنندگی مشترک رامبد جوان و محمد شایسته ساخته شده و در خلاصه داستان این درام اجتماعی آمده است: راهی برای پول‌دارشدن، خسته از نگاه تحقیرآمیز دور و بری ها، احساس تباهی از کارکردن برای دیگران؛ این ها دلایلی است که سه نفر را به هم وصل کرده تا یک کار و کاسبی راه بیندازند. در این فیلم بازیگران مطرحی چون نگار جواهریان، هومن سیدی، طناز طباطبایی، هدی زین‌العابدین، احترام برومند و مهرداد صدیقیان در آن ایفای نقش می‌کنند.همچنین «طلا» نخستین فیلمی است که در حرکتی نو اکران مردمی آن هم با حضور بازیگران به صورت لایو اینستاگرام برگزار خواهد شد.

اعلام زمان امتحانات نهایی دانش‌آموزان

ایسنا نوشت: مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش برنامه امتحانات نهایی کلیه رشته‌های تحصیلی را برای خرداد ‌ماه سال تحصیلی ۹۹ – ۱۳۹۸ اعلام کرد.
مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش برنامه امتحانات نهایی کلیه رشته‌های تحصیلی دوره‌های متوسطه (نظری، فنی و حرفه‌ای)، پیش‌دانشگاهی و پایه دوازدهم دوره دوم متوسطه در خرداد ‌ماه سال تحصیلی ۹۹ – ۱۳۹۸ را به شرح زیر اعلام کرد:
۱-پایه دوازدهم دوره دوم متوسطه (روزانه، بزرگسالان، آموزش از راه دور و داوطلبان آزاد)
۲-سال سوم متوسطه رشته‌های نظری شیوه نیمسالی- واحدی (بزرگسالان، آموزش از راه دور و داوطلبان آزاد)
٣-سال سوم متوسطه رشته‌های فنی و حرفه‌ای
۴-دوره پیش‌دانشگاهی (بزرگسالان، آموزش از راه دور و داوطلبان آزاد) 
شایان ذکر است امتحانات نهایی خردادماه۹۹ از ۱۷ خردادماه آغاز و تا ۱۶ تیرماه ادامه خواهد داشت.

یارکشی اصولگرایان مجلس یازدهم آغاز شد /اولین جلسه با حضور ۵۰ منتخب برگزار می‌شود

منتخب تبریز در مجلس یازدهم جزئیاتی از جلسه دیشب چهره‌های شاخص منتخب مجلس یازدهم را تشریح و از برگزاری نخستین جلسه فراکسیون اکثریت مجلس یازدهم در هفته آینده خبر داد.
 شمارش معکوس برای پایان مجلس دهم و آغاز مجلس یازدهم شروع شده است و حالا نبض اصولگرایان برای اینکه چه کسی قرار است روی صندلی ریاست بنشیند. هرچند یارکشی آنها از چند روز بعد از انتخابات آغاز شد و هنوز هم زمزمه جلسات مجازی و لابی های پشت پرده به گوش می رسید اما آنطور که میرتاج‌الدینی نماینده منتخب تبریز می گوید این رایزنی ها قرار است هفته آینده در قالب فراکسیون اکثریت دنبال شود. او به فارس  درباره این نشست گفته است: هدف از برگزاری این نشست‌ها ایجاد هماهنگی و همدلی بیشتر بین نیروهای انقلاب است.او افزود: در این جلسات درباره راه‌کارها برای کارآمد کردن مجلس یازدهم و فرآیندها درباره هماهنگی درباره انتخابات هیئت رئیسه مجلس یازدهم بحث و تبادل نظر صورت می‌گیرد.منتخب مردم تبریز در مجلس یازدهم در ادامه از برگزاری نخستین جلسه ۵۰ نفره جریان اکثریت مجلس یازدهم به دعوت شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در تهران در هفته آینده خبر داد و گفت: قرار است در نشست شورای ۵۰ نفره، کمیته اجرایی انتخاب شود و کارهای مربوط به تشکیل فراکسیون اکثریت توسط هیئت اجرایی انجام شود.
میرتاج‌الدینی خاطرنشان کرد: نخستین جلسه فراکسیون اکثریت مجلس به دلیل جلوگیری از شیوع و گسترش ویروس کرونا و با توصیه وزارت بهداشت با حضور ۵۰ نفر از منتخبین برگزار می شود.

اینستاگرام صفحه ساشا سبحانی را نیز مسدود کرد

بر اساس جدیدترین خبر منتشر شده در فضای مجازی، پس از بسته شدن پیج تتلو، خواننده پرحاشیه، این بار نوبت به ساشا سبحانی، پسر سفیر اسبق ایران در ونزوئلا رسیده است. این فرد یکی از کسانی بود که در صفحه اینستاگرامی خود، سایت شرط بندی‌اش را با سوء استفاده از تصاویر بانوان تبلیغ می‌کرد. علاوه بر این، به رخ کشیدن زندگی لاکچری یکی از پایه‌های اصلی محتوای پیج سبحانی بود. سرانجام پیج پسر سفیر اسبق ایران در ونزوئلا، با داشتن حدود دو میلیون فالوور، به دلیل ریپورت بسیار زیاد کاربران از دسترس خارج شد. /باشگاه خبرنگاران جوان

سخنگوی حوزه قم: آقای روحانی! عذرخواهی کنید

حجت الاسلام عباس رفعتی نائینی سخنگوی آیت الله علیرضا اعرافی مدیرحوزه‌های علمیه، در این نامه، خطاب به حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری آورده است: جناب آقای رئیس جمهوری، در ماه گذشته کارشناسان دولت در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا گزارش آماری و تحلیلی ارائه کردند مبنی بر اینکه برآورد و پیش‌بینی قبلی آن‌ها در خصوص اماکن انتقال و شیوع این ویروس اشتباه بوده است و در بررسی‌های دقیق کارشناسی به این واقعیت دست یافته‌اند که سهم زیارتگاه در انتقال ویروس ۴۴ صدم درصد می‌باشد یعنی اگر دو برابر این آمار هم باشد به ۱ درصد نمی‌رسد و نماز جمعه‌ها ۲۲ صدم درصد یعنی اگر چهار برابر این هم بشود به ۱ درصد نمی‌رسد. در ادامه این نامه آمده است: طبعاً مردم دیندار و ولایی ایران اسلامی و علما و بزرگان دینی انتظار داشتند در پایان جلسه حضرتعالی که ریاست آن ستاد را بر عهده دارید نسبت به بستن زیارتگاه‌ها و مراسم مذهبی تجدید نظر نمایید و از مردم انقلابی عذرخواهی کنید. ادامه نامه حاکیست: متاسفانه نه تنها این اتفاق رخ نداد بلکه بر بسته ماندن حرم‌ها و نماز جمعه‌ها همچنان تاکید می‌ورزید در حالی‌که برخی‌از مکان‌ها که بیش‌از ۲۶ درصد تاثیر گذار در شیوع ویروس بوده‌اند را تعطیل نکرده‌اید!

عباس سلیمی‌نمین: لاریجانی از ریاست قالیباف حمایت می‌کند

سلیمی نمین در پاسخ به این سوال که آیا لاریجانی از ریاست قالیباف در مجلس حمایت می‌کند می‌گوید: «همه اصولگرایان از ریاست قالیباف حمایت می‌کنند که آقای لاریجانی هم مستثنی از این قاعده نیست. حتما آقای لاریجانی هم مانند دیگر اصولگرایان به این نتیجه رسیده است که در میان نمایندگان مجلس یازدهم فردی جز قالیباف توانایی اداره شایسته مجلس را ندارد». سلیمی‌نمین درباره این موضوع که آیا می‌توان حمایت لاریجانی را به این معنا دانست که قرار است روند اداره مجلس در دوره جدید به همان شیوه لاریجانی باشد، گفت: «لزوما این‌طور نیست. می‌شود به بعضی از روند‌ها در مجلس دهم انتقاد داشت، اما در عین حال اشتراکاتی هم در بعضی زمینه‌ها داشت. کارنامه آقای قالیباف آن‌قدر ارزشمند است که جز طیف تندروی اصلاح‌طلب و طیف تندروی اصولگرا هیچ گروه دیگری توانایی قالیباف در مدیریت را انکار نمی‌کنند. آقای لاریجانی هم به خوبی می‌دانند که ریاست آقای قالیباف می‌توان منشأ تحولات مثبتی در مجلس باشد».

کرونا، سرباز اشکانی را در مازندران از گور درآورد

این خبر را دکتر علی رمضانی پاجی پژوهشگر مازندرانی سه‌شنبه شب در صفحه شخصیش در شبکه اجتماعی اعلام کرد. وی در توضیح این خبر به خبرنگار ایرنا گفت: هنگام دفن یکی از فوت شدگان ناشی از بیماری کرونا در روستای " پاجی " واقع در بخش دودانگه شهرستان ساری به آثار تاریخی دست یافتیم. رمضانی پاجی افزود: هنگام حفر قبر برای دفن فرد فوت شده از کرونا که طبق پروتکل بهداشتی باید عمق بیشتری می‌داشت، به گور باستانی رسیدیم. وی گفت که متاسفانه این گور باستانی بر اثر برخورد بیل مکانیکی تخریب شد. این پژوهشگر مازندرانی افزود: بقایای یک اسکلت انسانی، بقایای یک ظرف سفالی شکسته، بقایای یک شمشیر آهنی و یک تیردان و یک قطعه شی آهنی مربوط به ابزار جنگی کشف شد. وی ادامه داد: با توجه به تیپ ساخت دشنه، شمشیر و تیر سه بر، به نظر می‌رسد این گور مربوط به سرباز اشکانی باشد. رمضانی که از اهالی روستای پاجی است، گفت:: ۲ سال قبل هم در این قبرستان، گور خمره، گردنبند و النگوی مفرغ کشف شد که مربوط به حدود سه هزار و ۵۰۰ تا پنج هزار سال پیش است. وی افزود: آثار کشف شده را پس از صورتجلسه، به رییس پاسگاه " بنافت " تحویل دادیم.
 
پایان کرونا در ایران بر اساس پیش‌بینی پژوهشگران سنگاپوری

پژوهشگران "دانشگاه فناوری و طراحی سنگاپور" (SUTD) در پروژه جدیدی پیش‌بینی تاریخ احتمالی پایان کووید-۱۹ در کشور‌های سراسر جهان از جمله ایران ارائه دادند. بر اساس این پیش‌بینی این پژوهشگران مدعی شده‌اند، زمان پایان ۹۷ درصدی کووید-۱۹ در ایران ۲۰ می (۳۱ اردیبهشت)، پایان ۹۹ درصدی ۹ ژوئن (۲۰ خرداد) و پایان ۱۰۰ درصد آن ۲۲ اکتبر (اول آبان) خواهد بود. /ایسنا

پس لرزه‌های ادامه‌دار یک استعفای ناگهانی در جریان اصلاحات

جواد امام، عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان درباره استعفای موسوی لاری از شورای عالی سیاستگذاری اصلان طلبان، اظهار کرد: موسوی لاری در دوره اخیر فعالیت شورای عالی، به دلیل وضعیت جسمانی خود اشتیاقی به پذیرش مسئولیت نداشت، ولی با اصرار دوستان، مسئولیت به گردنش افتاد. اینکه گفته شود استعفای وی به‌خاطر بالا گرفتن اختلاف‌ها در شورای عالی بوده، درست نیست. /ایسنا

مردان بیش از زنان به کرونا مبتلا شدند

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: ️آمار‌ها نشان می‌دهد که مردان به خصوص مردان شاغل که در کسب و کار‌ها بیشتر فعال بوده اند، بیش از زنان به کرونا مبتلا شده اند و آمار فوتی‌های مردان نیز بیشتر است. ️. قاسم جان بابایی روز چهارشنبه در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس از وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: اکنون بیش از ۱۳۰ آزمایشگاه تشخیصی در کشور برای کرونا فعال است و نتایج آزمایش‌ها به صورت روزانه اعلام و در پرونده بیمار ثبت می‌شود. از حدود ۲۵ اسفند روند کاهشی کرونا در کشور شروع شد و هنوز هم روند کاهشی ادامه دارد. / ایرنا

منبع اصلی درآمد خواننده‌ها قطع شد

با برچیده شدن بساط برگزاری کنسرت‌های موسیقی در اثر بحران کرونا، پول حاصل از بلیت‌فروشی که بخش عمده درآمد برخی از هنرمندان را تشکیل می‌داد نیز قطع شد. همه‌گیری ویروس کرونا تجارت موسیقی زنده را تعطیل کرده است. برگزارکنندگان کنسرت، سالن‌ها، نوازندگان و خوانندگان در سراسر جهان بیش از ۵۰ هزار اجرا را به تعویق انداخته و یا لغو کرده‌اند. براساس تخمین‌های مجله پل استار، اگر در نیمه دوم سال جاری میلادی خبری از اجرا‌های زنده نباشد، دستکم ۲.۸ میلیارد دلار درآمد حاصل از فروش بلیت برای همیشه از دست خواهد رفت

آمریکایی‌ها در ماجرای کرونا قمپز در کردند

ابوالفضل حسن بیگی، یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: ترامپ و هم پیمانانش می‌دانند بعداز ساخت ماهواره ساخت موشک و سایر مواردی که از کشور ما دریغ شد، تولیدشان برای ملت ایران مثل کارخانه خودرو سازی خواهد شد. آمریکایی‌ها قمپز در کردن و گفتند ایران را در قضیه بیماری کرونا وادار به شکست می‌کنیم، اما امروز با وحدت ملی و زحمات دولت خدمتگذار ما توانستیم این کشور را شکست دهیم/ایلنا

دیه پادوانی به اندازه بودجه یکسال استقلال!

برخورد نامناسب مسئولان استقلال با پادوانی ستاره برزیلی پیشین این تیم برای شان هزینه‌ای گزاف به همراه دارد. شکایت ستاره برزیلی از استقلال سبب می‌شود تا این باشگاه رقمی خیلی بیش از آنچه در تصور مسئولان استقلال است و طلب‌های پرداخت نشده به این بازیکن، هزینه روی دوش شان گذاشته شود. اختلالات جسمی و حرکتی ایجاد شده برای این بازیکن بر اساس قوانین فیفا و عدم وجود سیستم بیمه‌ای برای پرداخت خسارت به بازیکنان آسیب دیده در لیگ ایران سبب شده تا او به دنبال غرامتی سنگین و میلیون دلاری برای آسیب دیدگی خود در زمین بازی باشد/دنیای ورزش تورنتو

روزگارِ پساپارلمانی بازماندگان از مجلس یازدهم

روزگار نمایندگان بازمانده از مجلس یازدهم، در ایام پساپارلمان چگونه خواهد گذشت؟ بسیاری از نمایندگان مجلس فعلی عضو هیات علمی دانشگاه‌ها هستند و می‌گویند با پایان کارشان در پارلمان به دانشگاه باز خواهند گشت، از جمله آن‌ها محمود صادقی، غلامعلی جعفرزاده و هادی قوامی. برخی نمایندگان مجلس دهم نیز که برند حزبی، سیاسی و البته رسانه‌ای پررنگ تری دارند برنامه ریزی جدید برای فعالیت حزبی - رسانه‌ای را آغاز خواهند کردند، از جمله آن‌ها کواکبیان، وکیلی و حضرتی. قانون منع به کارگیری بازنشستگان نیز شامل حال برخی بازماندگان از مجلس یازدهم شده، چون محسن کوهکن و البته همین امر هم بهانه‌ای شده که برخی‌ها در تدارک فعالیت اقتصادی و تولیدی باشند، چون محمدعلی پورمختار.

فاتحه خوانی از راه دور با تبلت، دقیقه‌ای ۲۰ هزار تومان!

خراسان نوشت: گزارشی درباره فاتحه خوانی مجازی بازخورد زیادی در فضای مجازی داشت. در این گزارش آمده است که فاتحه خوان‌ها کم کم دارند به تبلت و فناوری‌های تماس تصویری مجهز می‌شوند؛ ظاهرا درآمدش هم کم نیست، زیرا برای هر ۵ تا ۱۰ دقیقه قرآن و فاتحه خوانی بین ۱۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومان به کارتشان واریز می‌شود. موضوعی که البته متولیان سازمان بهشت زهرا (س) تهران و برخی از آرامستان‌ها را به تکاپو و راه اندازی سامانه‌های مجازی زیارت اهل قبور انداخته است.

مرگ ۷۲۸ ایرانی بر اثر خوردن الکل متانول

از ابتدای شیوع کروناویروس ۷۲۸ ایرانی بر اثر باور غلط، بعد از خوردن متانول جان خود را از دست داده‌اند. به گفته مقامات بهداشتی تعداد مرگ میر ناشی از متانول بیشتر از آمار رسمی است چراکه ۲۰۰ تن فقط در بیرون از بیمارستان جان سپرده‌اند. آن‌ها فکر می‌کردند با خوردن متانول می‌توان بدن را علیه کروناویروس مقاوم کرد. این در حالی است که تعداد جان باختگان کرونایی در این کشور تاکنون ۵۸۰۶ تن بوده است. / دیلی‌میل

کریمی قدوسی: نهاد‌های نظارتی مانع استخدام فاطمه حسینی در وزارت خارجه شوند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: از نهاد‌های نظارتی انتظار داریم همان‌گونه که مانع استخدام مینو خالقی نماینده رد صلاحیت شده در وزارت خارجه شدند بایستی مانع استخدام فاطمه حسینی نیز شوند.جواد کریمی‌قدوسی در یک پیام توئیتری نوشت از نهاد‌های نظارتی انتظار داریم همانگونه که مانع استخدام مینو خالقی نماینده ردصلاحیت شده در وزارت‌خارجه شدند بایستی مانع استخدام فاطمه حسینی نیز شوند تا شاهد نباشیم کسی که هیچ سابقه وصلاحیتی در وزارت خارجه ندارد فردا سفیر یا سخنگو بشود.عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و منتخب مردم مشهد و کلات در مجلس یازدهم تاکید کرد: این مجلس قطعاً وظیفه خود را انجام می‌دهد.
 
ماجرای پیش بینی خاتمی در مورد نتایج انتخابات مجلس یازدهم

عضو فراکسیون امید در مصاحبه‌ای از قول خاتمی گفت: که وی در اسفند ۹۷ پیش بینی کرده بود که مردم با شعار "تکرار می‌کنم" به پای صندوق رای نمی‌آیند.غلامرضا حیدری، نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران که سابقه حضور در در مجالس دوم و سوم هم دارد در گفتگو با روزنامه اعتماد در مورد مشارکت مردم در انتخابات مجلس یازدهم گفت: اسفند ۹۷ وقتی به‌همراه دیگر اعضای فراکسیون امید باخاتمی دیدار کردیم، همان زمان گفت که دیگر معلوم نیست حتی با «تکرار» من هم مردم پای صندوق حاضر شوند.
 
داستان تشکیل کمیته رفع حصر در مجلس دهم

عضو فراکسیون امید در مصاحبه‌ای از پشت پرده تشکیل کمیته رفع حصر در مجلس یازدهم گفت.غلامرضا حیدری، نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران که سابقه حضور در در مجالس دوم و سوم هم دارد در گفتگو با روزنامه اعتماد در مورد در مورد روند تشکیل کمیته رفع حصر گفت:درباره عملکرد فراکسیون باید بگویم دو نگاه وجود داشت؛ یکی اینکه بعضی دوستان معتقد بودند به طور خصوصی و از طریق رایزنی‌های معمول سیاسی مسائل را پیگیری کنیم و چند ماه نخست مجلس دهم ما هم پذیرفتیم که از همین شیوه پیروی کنیم، اما نتیجه‌ای نمی‌دیدیم و این شد که به همراه چند نفر دیگر از اعضای فراکسیون وارد عمل شدیم. خروجی هم البته به رفع حصر نینجامید، اما به هر حال تحولاتی صورت گرفت و رفت و آمد‌های اعضای نزدیک خانواده محصوران میسر شد. البته این بحث مربوط به ۶ ماه نخست است. بعد از تشکیل کمیته رفع حصر که به هر حال خود آقای عارف هم همراهی کرد و به اتفاق با روسای قوا دیدار کردیم، اما فکر می‌کنم، اگر همان روز‌های نخست مجلس دهم، فراکسیون امید وارد عمل می‌شد و مثلا نامه‌ای خطاب به مقامات ارشد نظام تهیه می‌کردیم که پیشنهاد آن مطرح شده بود، به راحتی می‌توانستیم بیش از ۱۰۰ تا ۱۲۰ امضا از نمایندگان بگیریم.

روایت نماینده مشهد از پیاده نظام دشمن 

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت:‌کسانی که دستاورد بزرگ ماهواره نور را زیر سوال می‌برند همان‌هایی هستند که زمانی که قدرت را در کشور در اختیار داشتند ثمره کارشان جز خیانت نبود و در واقع همین‌ها بودند که اطلاعات هسته‌ای کشور را در اختیار دشمن قرار دادند.نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به فضاسازی برخی از افراد در زیر سؤال بردن دستاورد بزرگ پرتاب ماهواره نور در فضای مجازی،‌گفت:اینگونه افراد در واقع پیاده‌نظام دشمن هستند.وی افزود: پیاده‌نظام کشور دو گروه هستند عده‌ای در خارج مشغول اقدام علیه کشور و نظام هستند و عده‌ای هم در داخل به این کار می‌پردازند.عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت:‌آقایانی که امروز در صفحات خود در فضای مجازی دستاورد بزرگ پرتاب ماهواره نور را زیر سوال می‌برند همان زمانی که قدرت و مسئولیت‌های کشور در اختیارشان بود هیچ کاری برای مردم نکردند.پژمان‌فر خاطرنشان کرد: در زمانی که قدرت در اختیار این آقایان بود وضعیت اقتصادی کشور هم شرایط مطلوبی نداشت اما نتیجه کار آنها جز خیانت چیز دیگری نبود.وی افزود: این‌ها همان کسانی هستند که زمانی که دانشمندان ما در حال فعالیت‌های علمی هسته‌ای بودند اطلاعات مربوط به این بخش را در اختیار دشمن گذاشتند و همکاری اطلاعاتی در این زمینه داشتند.عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در پایان گفت: البته این افراد شناخته شده هستند و مردم هم به خوبی آنها را می‌شناسند و در انتخابات هم هیچ اقبالی به آنها نشان ندادند
 
میرسلیم: ترامپ تازه فهمیده که برجام چه گنجی برای آمریکا بود

منتخب مردم تهران در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در توییتی نوشت که ترامپ تازه فهمیده است که برجام چه گنج تکرار نشدنی برای آمریکا بود.متن توییت سیدمصطفی میرسلیم به شرح زیر است:
‏ترامپ با همه رندی‌اش تازه فهمیده ‎برجام چه گنجی تَکرار نشدنی برای آمریکا بود!ایران سرافراز، در ‎تحریم، صدام را شکست، در تحریم، به دانش هسته‌ای مجهز شد و در تحریم، به فضا راه یافت.تحریم‌ها بماند یا متوقف شود، آمریکا بزودی منکوب مستضعفان خواهد شد.

پرونده «حسین فریدون» دوباره در دستور کار مجلس قرار گرفت

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: گزارش کمیسیون آموزش درباره پرونده تحصیلی حسین فریدون در دستور هفتگی قرار دارد و به محض اتمام رسیدگی به طرح اصلاح قانون انتخابات، قطعا قرائت خواهد شد.محمدجواد ابطحی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی چندی پیش عنوان کرده بود که قرائت گزارش پرونده حسین فریدون با اینکه قبلا در دستور جلسه این هفته مجلس قرار داشته، اما متاسفانه حذف شده است.پیگیری‌های خبرنگار فارس حاکی است، در حال حاضر بررسی گزارش حسین فریدون برادر رئیس جمهور، در دستور کار هفتگی مجلس قرار گرفته و قرار است پس از اتمام بررسی جزئیات طرح دو فوریتی اصلاح قانون انتخابات در صحن علنی مجلس قرائت و برسی شود.در همین زمینه احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره پرونده تحصیلی حسین فریدون به هیأت رئیسه مجلس ارسال شده است.وی افزود: این گزارش در دستور هفتگی قرار دارد و به محض اینکه رسیدگی به طرح دو فوریتی اصلاح قانون انتخابات مجلس، ریاست جمهوری و شورای شهر به اتمام برسد، قطعا قرائت خواهد شد.عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس قانون قطعا این گزارش باید قرائت شود و در حال حاضر هم در دستور هفتگی قرار دارد.
 
خط و نشان نماینده مجلس برای آمریکا

عضو فراکسیون «نمایندگان ولایی» با بیان اینکه این آمریکایی‌ها هستند که ناو‌های خود را از آن سوی دنیا به منطقه ما آورده‌اند، گفت: ایران طالب درگیری نیست، اما به هرگونه حرکت ایذایی آمریکا عکس‌العمل نشان خواهد داد.حسینعلی حاجی‌دلیگانی در گفتگو با میزان، با اشاره به رفتار تحریک­‌آمیز آمریکا در خلیج همیشه فارس گفت: این رفتار آمریکا نشانه پذیرش شکست آن‌ها در مقابل ایران است.وی تاکید کرد: البته این آمریکایی‌ها هستند که ناو‌های خود را از آن سوی دنیا به منطقه ما آورده‌اند و باید از آن‌ها پرسیده شود چرا در منطقه ما حضور دارند.عضو فراکسیون «نمایندگان ولایی» مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ایران طالب درگیری نیست، اما به هرگونه حرکت ایذایی آمریکا عکس‌العمل نشان خواهد داد.ستاد کل نیرو‌های مسلح دو روز قبل با انتشار بیانیه‌ای، ضمن هشدار به بر هم زنندگان ثبات امنیت در منطقه اعلام کرد: هر گونه ماجراجویی، اقدام ایذایی و تحریک آمیز منجر به عکس‌العمل قاطع نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران خواهد شد که عواقب آن متوجه نیرو‌های متخاصم از جمله آمریکا خواهد بود.
 
نماز جمعه این هفته مراکز استان‌ها هم لغو شد
 
شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور طی اطلاعیه شماره ۱۰ خود از اقامه نشدن نمازجمعه ۱۲ اردیبهشت‌ماه در مراکز استان‌ها خبر داد.

مجروحان مغزی عین‌الاسد مدال شجاعت می‌گیرند!

شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داد که قرار است ده‌ها نظامی آمریکایی که در حمله موشکی ایران به پایگاه هوایی عین‌الاسد دچار آسیب مغزی شده بودند و ترامپ این موضوع را کوچک جلوه می‌داد، مدال شجاعت بگیرند.سی‌ان‌ان بامداد چهارشنبه در تارنمای خود نوشت مقام‌های وزارت دفاع آمریکا که این خبر را تایید کردند، گفتند که این تصمیم بسیار حساسی است، چراکه این موضوع پس از آنکه دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا تلاش کرد آن را کوچک جلوه دهد، توجه بسیاری را جلب کرد.ترامپ و مقام‌های پنتاگون در روز‌های اول پس از حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد گفتند که هیچ نیروی آمریکایی در این حمله آسیب ندیده، اما بعدا معلوم شد که ده‌ها سرباز آمریکایی در اثر موج انفجار دچار آسیب مغزی شده‌اند.پنتاگون که سیاستی پلکانی را در اعلام آمار مربوط به آسیب‌های ناشی از این حمله در پیش گرفته بود، در نهایت شمار افراد آسیب‌دیده را ۱۱۰ تن اعلام کرد.یک سخنگوی پنتاگون به سی‌ان‌ان گفت که هنوز معلوم نیست چند نفر از این افراد لایق دریافت مدال شجاعت موسوم به Purple Heart شناخته شوند و هنوز ائتلاف ضدداعش به سرکردگی آمریکا در حال بررسی این موضوع است.

نظرات بینندگان