کد خبر: ۱۳۸۶۴۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۵ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹

سامانه ساماندهی کمک رسانی به نیازمندان رونمایی شد

سامانه کمک رسانی به نیازمندان در قالب نرم افزار موبایل "مواسات" جهت ساماندهی کمک های مومنانه راه اندازی شد.

به گزارش شیرازه، محمد بذرافشان مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) در جلسه رونمایی از سامانه کمک رسانی به نیازمندان گفت: با کمک و همت برادران انقلابی سامانه کمک رسانی به نیازمندان در قالب نرم افزار موبایل "مواسات" جهت ساماندهی کمک های مومنانه راه اندازی شد.

سامانه کمک رسانی به نیازمندان راه اندازی شد

وی اضافه کرد: دغدغه های قرارگاه احمدابن موسی (ع) و ستاد مواسات استان  در راستای کمک هدفمند و منظم سازی توزیع کمک ها با وجود این نرم افزار بطرف خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس با ابراز اینکه امروز یک گام موثر در برطرف سازی نیاز نیازمندان برداشته شده است اظهار داشت: این سامانه قابلیت این را دارد تا در همه بحران ها مانند سیل و زلزله نیز به کمک خیران بیاید و کارگشا باشد.


سردار بوعلی، جانشین سپاه فجر فارس و دبیر قرارگاه همدلی استان در این جلسه گفت: با تشکیل قرارگاه مواسات و همدلی فارس، کمک های مومنانه روز به روز در حال پیشرفت است و با اختیاراتی که نماینده ولی فقیه در استان و استاندار محترم دارند می توانند تشکل های مردمی و دولتی را با هم یکی کنند.

وی با اشاره به افزایش آمار کمک های مومنانه در همه زمینه ها اظهار داشت: تا کنون آمار ها به صورت ساعتی افزایش می یابد و تاکنون 400 هزار بسته کمک معیشتی از طرف نهاد های دولتی، غیردولتی و مردمی به نیازمندان اهدا شده است و مالکان املاک حدود 28 میلیارد تومان از اجاره بها ملک های خودشان را بخشیده اند.

به گفته سردار بوعلی، همانطور که اکنون در بین مردم همدلی جاری شده، در بین مسئولین نیز همکاری ، مواسات و همدلی نیز افزایش یافته است و پیش بینی می شود تا پایان ماه مبارک رمضان تعداد بسته های معیشتی از مرز یک میلیون عبور کند.

حجت الاسلام و المسلمین طاهری دبیر جامعه روحانیت شیراز با عنوان اینکه ساماندهی کمک های خیر از گذشته مطرح بوده است و هم اکنون می توان گفت که به نتیجه رسیده و اگر این سامانه تقویت شود فقرا و نیازمندان دیگر احساس کمبود نمی کنند چون از همه نظر تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

به گزارش شیرازه، این نرم افزار جهت هماهنگی بیشتر بین گروه های جهادی، دستگاه های دولتی، خیریه ها و تمام کسانی که در امر خیر فعالیت دارند، امروز با ذکر مقدس یافاطمه الزهرا (س) رونمایی شد و تمامی اشخاص می توانند در این نرم افزار ثبت نام کنند و به کمک نیازمندان بشتابند.

گفتنی است این نرم افزار از اوایل هفته آینده رسما کار خود را آغاز و در دسترس جامعه هدف قرار خواهد گرفت.


برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان