کد خبر: ۱۳۸۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۸ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
رئیس کمیسیون هوشمندسازی شورای شهر شیراز:

خیابان‌های شیراز به اتوبوس‌های هوشمند خودران مجهز خواهند شد

«لیلا دودمان» با اشاره به مصوبه اخیر این کمیسیون در خصوص تسهیل حمل‌ونقل درون شهری گفت: اتوبوس‌های هوشمند خود ران عضو جدید ناوگان حمل‌ونقل درون شهری شیراز خواهند بود.
به گزارش شیرازه، «لیلا دودمان» رییس کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورای شهر شیراز  با اشاره به مصوبات آخرین جلسه کمیسیون هوشمندسازی که با حضور تمامی حوزه‌های مرتبط با حمل‌ونقل و ترافیک و متخصصان مدیریت شهری به صورت مجازی برگزار شد، افزود: در حال حاضر مکان‌یابی ایستگاه‌های اتوبوس‌های هوشمند و همگام سازی آن با ناوگان حمل و نقل فعلی شهر شیراز انجام شده است.

وی با اشاره به پیگیری‌های کمیسیون در تحقق مصوبات تسهیل حمل‌ونقل عمومی، اظهار داشت: اتوبوس‌های هوشمند (ART) مزیت‌های بسیار اقتصادی، فرهنگی و زیست محیطی نسبت به سایر روش‌های حمل‌ونقل دارند و می‌توانند جایگزین مناسبی برای تراموا و دیگر وسایل نقلیه پر هزینه باشند.

وی با بیان این مطلب که در حال حاضر جهان در حال حرکت به سمت مدیریت هوشمند شهرهاست تا با ایجاد زیرساخت های هوشمندسازی و تربیت شهروندان آگاه، روند زندگی شهری را آسان‌تر کند، افزود: اتوبوس های ART با 32 متر طول، ظرفیت جابه‌جایی 300 تا 500 نفر را با 70 کیلومتر در ساعت دارد.

او با تاکید بر اینکه این خودروها به دلیل استفاده از انرژی‌های غیر سوختی هیچگونه آلودگی زیست محیطی ندارند، بیان داشت: از سوی دیگر تعریف مسیرهای هوشمند برای حرکت این نوع اتوبوس‌ها، انعطاف پذیری و قابلیت جابجایی آسان مسیرها، امکان شارژ اضطراری در کمتر از یک دقیقه و در حین توقف در ایستگاه برای مسافرگیری را فراهم آورده است.

رییس کمیسیون هوشمندسازی وفناوری اطلاعات شورای شهر شیراز، داشتن امکانات ویژه ناتوانان و کم توانان جسمی و حرکتی را از دیگر مزایای برجسته این وسیله حمل‌ونقل عمومی عنوان کرد که راه‌اندازی آن حتما به استقبال شهروندان و کاهش ترافیک شهری منجر خواهد شد.

دودمان تاکید کرد: اتصال این اتوبوس‌ها به مرکز کنترل ترافیک شهرداری و توسعه نرم افزارهای Iot و خدمات رسان به شهروند در کمیسیون هوشمندسازی، سازمان حمل و نقل و ترافیک و سازمان فناوری اطلاعات در حال بررسی بوده و حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک و سازمان قطار شهری در حال انجام مذاکرات تخصصی با شرکت‌های چینی هستند.

وی اضافه کرد: فاز اول طرح استفاده از اتوبوس های هوشمند خودران در حمل و نقل عمومی شیراز، در همان مسیر 10 و نیم کیلومتری تراموا که در طرح جامع حمل و نقل و شورای ترافیک شهر شیراز به تصویب رسیده بود پس از بررسی‌هایی نهایی اجرا خواهد شد.
پایان خبر/ 

نظرات بینندگان