کد خبر: ۱۳۸۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۰ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹

شناسایی ۵۱ مورد جدید ابتلا به کروناویروس در استان فارس / افزایش مبتلایان به ۳۵۹۸ نفر

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شناسایی ۵۱ مورد جدید و افزایش مبتلایان کرونا به ۳ هزار و ۵۹۸ نفر در استان فارس خبر داد.
به گزارش شیرازه، عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از یک هزار و ۴۷۲ نمونه ارسالی به آزمایشگاه‌های تشخیص کووید۱۹ استان فارس، ۵۱ نمونه مثبت اعلام شد که با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی به ۳ هزار و ۵۹۸ نفر رسیده است.

او بیان کرد: یک نفر در ۲۴ ساعت گذشته به علت ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست داد که با این یک مورد جدید، مجموع جانباختگان در استان به ۸۶ نفر رسید.

همتی افزود: هم اکنون ۲ هزار و ۱۲۵ نفر از مبتلایان نیز به علت دارا بودن علایم محدود این بیماری در قرنطینه خانگی بوده اند و ۸۳۲ نفر نیز با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با توجه به برخی پرسش‌های مردمی در خصوص زمان اعلام وضعیت سفید در شهر‌ها در زمینه بیماری کووید۱۹ گفت: در شرایطی می‌توان در شهری وضعیت سفید اعلام کرد که طی دو دوره ۱۴ روزه، مورد جدیدی از ابتلا به بیماری کووید۱۹ وجود نداشته باشد، در چنین شرایطی اگر مورد جدید ابتلا، بستری و یا فوتی ناشی از کروناویروس گزارش نشود، یعنی اپیدمی در آن منطقه خاموش شده و وضعیت سفید است.

او از مردم خواست تا برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید۱۹ و قطع زنجیره‌های انتقال این بیماری، در خانه ماندن، رعایت بهداشت فردی، استفاده از ماسک و فاصله مناسب در روابط اجتماعی را جدی بگیرند.

نظرات بینندگان