کد خبر: ۱۳۸۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۵ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹

افزایش صادرات انجیر در استهبان

مدیر جهاد کشاورزی استهبان فارس گفت: صادرات انجیر این شهرستان از نظر وزنی ۴۹ درصد افزایش یافته است.
  مهدی اعیان منش مدیر جهاد کشاورزی استهبان بیان کرد: طبق آمار رسمی گمرک، میزان صادرات انجیر این شهرستان در سال ۹۷ به میزان ۹ هزار و ۲۰۶ تن بود که این میزان در سال ۹۸ به ۱۳ هزار و ۷۳۷ تن رسید و نشانگر ۴۹ درصد افزایش صادرات محصول در این مقطع زمانی است.

او، تصریح کرد: رفع مشکلات گمرکی و کاهش تعرفه صادراتی انجیر از مهمترین دلایلی هستند که با تلاش و پیگیری استانداری فارس، سازمان جهاد کشاورزی، فرماندار و مدیریت جهاد کشاورزی با همکاری انجمن خشکبار ایران موجب تسهیل صادرات انجیر شد.

اعیان منش ادامه داد: ایجاد ظرفیت صادرات منطقه اوراسیا نیز در این افزایش موثر بوده  و  یکی از صادرکنندگان این شهرستان به عنوان اولین صادر کننده به اوراسیا خط شکن این بازار بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی استهبان، یکی از دیگر دلایل افزایش صادرات انجیر را صدور گواهی قرنطینه در این شهرستان به عنوان پایتخت انجیر خشک ایران و معطل نماندن محموله ها در گمرک و افزایش میزان تولید محصول برشمرد.

او، افزود: استهبان با ۲۴ هزا رو ۵۰۰  هکتار باغ انجیر سال گذشته بیش از ۱۹ هزار تن انجیر تولید کرد و از این میزان ۱۳ هزار و ۷۳۷ تن انجیر خشک  را صادر کرد.

نظرات بینندگان