کد خبر: ۱۳۸۶۶۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۵ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹

کاهش خرید بلیط در باجه های فروش حضوری پایانه ها با وجود وب کیوسک

70 درصد مسافرين بليط خود را از طريق اينترنتي تهيه مي كنند.
​به گزارش شیرازه، محمد مهدي صميمي مدير عامل شركت گيتي پيما فارس با تاكيد بر رعايت دستورالعمل هاي ابلاغي از سوي اداره كل راهداري و حمل ونقل جاده اي فارس مبني بر رعايت پروتكل هاي بهداشتي در حمل و نقل مسافر اظهار داشت: پس از شروع شيوع ويروس كرونا، اجراي دستورالعمل هاي جلوگيري از اين بيماري در دستور كار شركت ها و ما قرار گرفت.

وي تصريح كرد: تمامي ناوگان اين شركت به وسيله مواد ضدعفوني كننده هر روز گند زدايي مي شوند و در راستاي طرح فاصله گذاري اجتماعي ظرفيت اتوبوس هاي vip به 16 نفر و معمولي به 22 نفر مسافر كاهش يافت كه با نظارت و بازرسي مداوم اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي اين روند ادامه دارد.

صميمي در مورد رعايت نكات بهداشتي از سوي مسافرين گفت: با توجه به چالش كاهش مسافرين، تعداد ناوگان به يك چهارم ظرفيت كاهش پيدا كرده و ميانگين مسافرين درون استاني به 5 نفر و برون استاني به 6 نفر رسيده است و ايشان اظهار نمود مواد بهداشتي شامل ماسك، دستكش و پد الكلي به مسافرين جهت جلوگيري از شيوع كرونا داده مي شود.

مديرعامل شركت گيتي پيما فارس از كاهش خريد حضوري بليت در باجه ها خبر داد و گفت: خريد اينترنتي بليط از شروع شيو كرونا با افزايش روبرو بوده است. 70 درصد مسافرين بليط خود را از طريق اينترنتي تهيه مي كنند و با راه اندازي وب كيوسك در سال گذشته، روند خريد حضوري درباجه های خريد بليط كاهش يافته است زيرا جهت خريد بليط به وب كيوسك ارجا داده مي شوند و باعث برطرف شدن دغدغه ما نسبت به كارمندان خود گرديده كه يك مزيت بسيار بزرگ به حساب مي آيد.

وي در ادامه گفت: ايمني اتوبوس و مسافر از مسائل بسيار با اهميت براي شركت و حمل و نقل استان است كه در اين خصوص ناوگان به مراكز معاينه فني داري مجوز براي دريافت كارت معاينه فني مراجعه كنند. با صدور دستورالعمل اداره راهداري و حمل و نقل، يك نفر مديرفني جهت بازبيني فني اتوبوس ها قبل از سفر انتخاب شد و چنانچه ناوگان درحال حركت را از نظر فني تاييد نكنند تحت هيچ شرايطي سفر صورت نخواهد گرفت و در صورت مشاهده با آن كارشناس فني برخورد قانوني صورت مي پذيرد.

نظرات بینندگان