کد خبر: ۱۳۸۶۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۰ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
استاندار فارس:

شیوع بیماری کرونا حس نوع دوستی، همدلی و مهربانی مردم فارس را بیش از پیش نمایان کرد

عنایت‌الله رحیمی گفت: همیشه مردم فارس به مهربانی و مهمان نوازی شهره بوده اند و بیماری کرونا باعث شد که احساس همدلی و مهربانی بیش از پیش نمایان شود.
عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس امروز ۱۱ اردیبهشت ماه در آیین اهدای محموله پزشکی و بهداشتی اعضای اتاق بازرگانی فارس به بیمارستان‌های علوم پزشکی در این استان گفت:هر چند از دیر باز مردم فارس به مهربانی و مهمان نوازی شهره بوده اند اما بیماری کرونا باعث شد که این روحیه نوع دوستی، همدلی و مهربانی بیش از پیش نمایان شود.وی با اشاره به تلاش و همکاری گروه های مختلف در سطح استان و کشور افزود:از زمان پیدایش ویروس کرونا مردم و مسئولین از فعالان اقتصادی و گروه‌های جهادی گرفته تا انجمن‌ها و خیران در کنار یکدیگر ایستادند تا برای کمک به کادر درمان و نیازمندان قدم موثری بردارند.
استاندار فارس گفت: مردم ما بار دیگر عزت و بخشندگی خود را به جهانیان ثابت کردند، به طوری که این نوع دوستی برای همیشه در اذهان عمومی هک خواهد شد.وی به لطماتی که بر اثر بیماری کرونا به اقتصاد استان وارد شده اشاره کرد و افزود: متاسفانه در این دوره بسیاری از فعالیت ها در حوزه اشتغال، به خصوص در بخش خدمات دچار آسیب شد و به این ترتیب بنگاه هایی که 1 تا 50 اشتغال داشتند، لطمات جبران ناپذیری متحمل شدند. رحیمی گفت: با این وجود دولت اقدامات حمایتی مثل ارائه کمک هزینه معیشتی ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومانی ، ارائه وام یک تا دو میلیون تومانی و  امکان استفاده بیش از ۷۰ هزار نفر از بیمه بیکاری را در استان فارس فراهم نموده است.
وی با بیان این که تلاش برای رفع این خسارات را در دستور کار خود داریم، افزود: نه تنها این استان بلکه سراسر کشور با مسائل سلامتی و معیشتی مواجه شده و ما نهایت تلاش خود را می کنیم تا با برنامه ریزی صحیح، اقدامات مناسب و موثری انجام پذیرد.
رحیمی در پایان ضمن تشکر و قدردانی از حمایت بی دریغ اعضای اتاق بازرگانی فارس در مقابله با بیماری کرونا گفت: امید بر این است که با همت و همکاری مسئولین و مردم این بیماری مهلک ریشه کن شود و برای همیشه از میان برود تا دوباره شاهد سلامت جامعه و رونق کسب و کارها باشیم.
انتهای متن/
برچسب ها: رحیمی ، رزاقی ، فارس
نظرات بینندگان