کد خبر: ۱۳۸۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۳ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹

درخشش تئاتر استرالیا در جشنواره تئاتر نگین خلیج فارس

نمایش استرالیا از شیراز برگزیده نهمین جشنواره تئاتر نگین خلیج فارس در پنج بخش شد.
به گزارش شیرازه، هیئت داوران نهمین جشنواره تئاتر نگین خلیج فارس متشکل از مهران امام‌بخش، جهانشیر یاراحمدی و رضا بهارلو، برگزیدگان این دوره از جشنواره را که به‌صورت مجازی برگزار شد، معرفی کردند که تئاتر استرالیا کاری از محمدهادی هاشم زاده از شیراز در  پنج رشته موفق به کسب جایزه از این جشنواره شد.

هاشم زاده کارگردان تئاتر استرالیا به افتخارات و جوایز نمایش استرالیا در نهمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر نگین خلیج فارس اشاره کرد و گفت: دیپلم افتخار مقام برگزیده و تندیس جشنواره پوستر و بروشور برای زهرا همای پور، دیپلم افتخار، مقام برگزیده و تندیس جشنواره برای طراحی صحنه برای میثم نظری پارسا، محمد علی امیری و سید محمد هادی هاشم زاده بخشی از جوایز دریافتی تئاتر استرالیا است.

او، بیان کرد: دیپلم افتخار، مقام برگزیده و تندیس جشنواره برای آهنگسازی علی رضا اصلاحی، لوح تقدیر بازیگری مرد، به طور مشترک برای محمد قائدنیا و محمدعلی امیری و دیپلم افتخار، مقام برگزیده و تندیس جشنواره برای کارگردانی سید محمد هادی هاشم زاده دیگر جوایز این تئاتر هستند.

کارگردان جوان شیرازی پیرامون فعالیت جدید تئاتری اش تصریح کرد: هنوز فضایی برای کار فراهم نیست و منتظرم شرایط کار فراهم شود.

او، به بی اعتنایی جشنواره تئاتر استان فارس نسبت به نمایش استرالیا انتقاد کرد و ادامه داد:در جشنواره استانی پارسال نمایش ما مورد بی مهری قرار گرفت و اتهام زدند که اثری کپی برداری است.

کارگردان تئاتر استرالیا با اشاره به اینکه فقط در بخش طراحی پستر و صحنه موفق به کسب جایزه در جشنواره استان فارس شد، افزود: این تئاتر در بخش منطقه ای نیز موفق به دریافت جوایز بسیاری شده است.

هاشم زاده، به چشم انداز آینده تئاتر در امسال اشاره و اضافه کرد: تئاتر پس از بحران کرونا به ۲ بخش قبل و بعد از کووید ۱۹ تقسیم می شود.

او، با تاکید بر اینکه اهالی تئاتر به واسطه خانه‌نشینی، قدر صحنه را بیشتر می دانند، اظهار کرد: پس از این، تئاتری ها با شوق و شیفتگی بیشتری به صحنه می آیند.

کارگردان جوان شیرازی مخاطب تئاتر پس از فروکش کردن تب و تاب کرونا، حتی اگر یکسال به درازا بکشد با شیفتگی به سوی تئاتر می آید./  باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

نظرات بینندگان