کد خبر: ۱۳۸۶۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۹ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست فارس:

در صورت مشخص شدن نتایج آزمایش ها از پساب «پل خان» در زرقان، اقدامات لازم صورت می گیرد

لیلا تاجگردون گفت:از پساب ها در«پل خان» زرقان نمونه برداری کرده و آن را به آزمایشگاه فرستاده ایم که جواب آن تا سه روز دیگر مشخص و اعلام می شود و در صورت مشخص شدن نتایج آزمایش ها اقدامات لازم صورت می گیرد.
لیلا تاجگردون، معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست فارس در گفتگو با پایگاه خبری "شیرازه"در پاسخ به این پرسش که آیا پساب در «پل خان»زرقان مربوط به صنایع پتروشیمی بوده،با بیان این که امروز در این مکان بازدید کرده ایم و نمونه برداری ها انجام شده، گفت: این پساب به احتمال زیاد مربوط به صنایع پتروشمی می باشد اما در حال حاضر نمی توان به طور صد در صد نتیجه گیری کرد.وی با اشاره به این که در صورت مشخص شدن نتیجه اقدامات لازم صورت می گیرد، افزود:فیلم این پساب ها در ساعت های پایانی دیشب به دست ما رسید و طبق مشاهدات میدانی و آن چیزی که امروز مشاهده شد، احتمالا این پساب مربوط به صنایع پتروشیمی است.

در صورت مشخص شدن نتایج آزمایش ها از پساب «پل خان» در زرقان، اقدامات لازم صورت می گیرد

ابوالحسن کشاورز، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مرودشت نیز گفت:هنوز مشخص نیست، ما از این پساب ها نمونه برداری کرده و آن را به آزمایشگاه فرستاده ایم که جواب آن به زودی مشخص می شود.

وی با بیان این که معضل پساب در این شهر در حال رسیدگی بوده، افزود:در 5 نقطه «رودخانه کُر» نمونه برداری انجام داده ایم و هفت نمونه آن را برای بررسی ارسال کرده ایم،به همین خاطر فعلا نمی توان بطور قطعی گفت که این پساب ها مربوط به کجا می باشد چون که باید مستندات با نتیجه آزمایش ها ارائه شود.

گفتنی است،زَرقان شهری در استان فارس در فاصله ۲۵ کیلومتری شمال خاوری شیراز واقع شده‌ و «پل خان» نیز از پل‌های تاریخی، مهم و زیبای این شهر می باشد.
انتهای متن/


برچسب ها: کشاورز ، پساب ، شیراز
نظرات بینندگان