کد خبر: ۱۳۸۶۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۶ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹

پرداخت تسهیلات ٢۴ هزار میلیاردی در فارس

استاندار فارس گفت: پارسال بیش از ٢۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش های مختلف اقتصاد فارس پرداخت شد.

به گزارش شیرازه، عنایت الله رحیمی استاندار فارس در کارگروه سرمایه گذاری استان  بیان کرد: تسهیلات پرداخت شده که بالغ بر ٢۴ هزار و ٣٢٣ میلیارد تومان بود شامل ١٣ درصد از این تسهیلات به بخش کشاورزی، ١٧ درصد در بخش‌های صنعتی، ١١ درصد در حوزه مسکن، ۴۶ درصد در حوزه بازرگانی و خدمات، ٧ درصد وام قرض‌الحسنه، ٣ درصد صادرات و یک درصد نیز سایر تسهیلات بوده است.

او، تصریح کرد: در سال ٩٩میزان تسهیلات پرداختی به مردم بیش از ٣٠ درصد افزایش می یابد.

عالی‌ترین مقام دولت در استان فارس در خصوص ایجاد شغل پایدار نیز ادامه داد: یکی از اهدافی که دولت در پیش دارد ایجاد اشتغال پایدار در کشور است و اگر به دنبال تحقق این مهم در استان فارس باشیم باید با سهم پرداختی تسهیلات به بخش صنعت نسبت به گذشته افزایش چشمگیری داشته باشد که در حال حاضر بخش گردشگری در پرداخت تسهیلات مغفول مانده است.

رحیمی، در خصوص پرداخت منابع نسبت به مصارف افزود: عملکرد استان نسبت به کشور قابل دفاع نیست و باید نسبت به پرداخت تسهیلات در هر دو حوزه قانونی ١٠ و ٢٠ درصد منابع  به مصارف اقدامات بهتری انجام شود اما طبق بررسی در مدت مشابه پارسال  استان در پرداخت تسهیلات مصارف نسبت به منابع عملکرد مناسبی داشته است.

او، اضافه کرد: ارزیابی دستگاه‌های تخصصی در صدور مجوز‌های بی نام به دور از تکلف، ارزیابی‌ها مثبتی بوده، اما نیازمند دقت و تمرکز بیشتر بر بازگشت سرمایه و سود اقتصادی این مهم هستیم تا کسانی که تمایل به سرمایه گذاری دارند از اشتیاق بهتری برخوردار شوند.

استاندار فارس به مشکل مجموعه تولیدی شیرین بیان استان که در این جلسه مطرح شد، با بیان اینکه عصاره شیرین بیان، از برند‌های استان فارس و با توجه به سابقه محیطی آن محسوب می‌شود، اظهار کرد: حمایت‌های لازم از این مجموعه مد نظر قرار می گیرد تا مدیران این شرکت تولیدی مستندات را ارسال کنند تا برخی مشکلات این مجموعه از طریق بانک مرکزی مرتفع شود.

نظرات بینندگان