کد خبر: ۱۳۸۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
استاندار فارس مطرح کرد؛

پرداخت بیش از 24 هزار میلیارد تومان تسهیلات به حوزه های مختلف در فارس

استاندار فارس گفت: در سال گذشته بیش از24 هزار میلیارد تومان تسهیلات به حوزه های مختلف پرداخت شده است انتظار داریم در سال ۹۹ تا ۳۵ درصد افزایش یابد.
به گزارش شیراز ه،عنایت الله رحیمی روز شنبه 13اردیبهشت ماه در کارگروه سرمایه گذاری استان فارس،اعلام کرد در سال گذشته حجم  تسهیلات پرداخت شده در استان فارس بالغ بر 24 هزار و 332 میلیارد تومان بوده است که هر چند این مبلغ قابل توجهی است اما انتظار داریم در سال ۹۹ تا ۳۵ درصد افزایش یابد.
رحیمی ادامه داد: 13 درصد از این تسهیلات به بخش کشاورزی، 17 درصد در بخش‌های صنعت و معدن، 11 درصد در بخش مسکن، 46 درصد در حوزه بازرگانی و خدمات، 10درصد وام های قرض‌الحسنه، 2 درصد تسهیلات صادرات و یک درصد هم سایر تسهیلات بوده است.
وی همچنین ابراز داشت: انتظار من بر این است که تسهیلات در زمینه صنعت و معدن از ۱۷ درصد که هدف گذاری شده به ۳۰ درصد برسد.
رحیمی با بیان اینکه یکی از اهداف دولت ایجاد اشتغال پایدار است،تصریح کرد:اگر ما به دنبال اشتغال پایدار هستیم باید یک هدف کمی را مشخص کنیم و شورای هماهنگی بانک‌ها هم باید به مجموعه بانکها ارائه راهکار دهند که این تسهیلات را بیشتر به سمت و سوی صنعت سوق دهیم.
 استاندار فارس همچنین در خصوص پرداخت منابع نسبت به مصارف نیز متذکر شد: عملکرد استان نسبت به کشور قابل دفاع نیست و لازم است که نسبت به پرداخت تسهیلات در هر دو حوزه قانونی ١٠ و ٢٠ درصد منابع نسبت به مصارف اقدامات بهتری صورت گیرد اما طبق بررسی مدت مشابه سال قبل استان در پرداخت تسهیلات مصارف نسبت به منابع عملکرد مناسبی داشته است.
عالی‌ترین مقام دولت در استان فارس تصریح کرد: در حال حاضر بخش گردشگری در پرداخت تسهیلات مغفول مانده است و این در حالی است که استان فارس دارای ظرفیتهای گردشگری بسیاری میباشد.
رحیمی با بیان اینکه ارزیابی دستگاه‌های تخصصی در صدور مجوزهای بی نام به دور از تکلف، ارزیابی‌ها مثبتی بوده است ،گفت:اما در این خصوص نیازمند دقت و تمرکز بیشتر بر بازگشت سرمایه و سود اقتصادی هستیم تا کسانی که تمایل به سرمایه گذاری دارند از اشتیاق بهتری برخوردار شوند.
استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود به مشکل مجموعه تولیدی شیرین بیان استان اشاره کرد و افزود: عصاره شیرین بیان، از برندهای استان فارس است و با توجه به سابقه و پتانسیل محیطی آن باید  حمایت‌های لازم از این مجموعه مد نظر قرار گیرد./
انتهای پیام/

 













نظرات بینندگان