کد خبر: ۱۳۸۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۳ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹

بودجه‌ای برای بزرگداشت مقام شاهچراغ(ع) تخصیص یابد

مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس بر اهمیت رفع كمبود اعتبارات فرهنگی به‌منظور تأسیس مؤسسه فرهنگی ـ هنری حضرت شاهچراغ(ع) و همچنین تخصیص بودجه‌ای فرهنگی برای بزرگداشت مقام حضرت شاهچراغ(ع) تأكید كرد.
صابر سهرابی، مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس امروز، ۱۴ اردیبهشت‌ماه در دیدار با جعفر قادری، منتخب مردم شیراز و زرقان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بر اهمیت کمک به فعالیت‌های فرهنگی ـ هنری، برای جلوگیری از آسیب‌های جدی در این حوزه تأكید كرد.

وی قول مساعد داد تا با تلاش فرهنگ و ارشاد فارس و همت نمایندگان مردم در مجلس و اهالی فرهنگ، ادب و هنر بتوان در راستای جبران خسارت‌های وارد شده در دوران کرونایی به حوزه فرهنگ، همت گماشت و همچنین در تولید محتوای حوزه فرهنگ و هنر و به‌ویژه عترت و قرآن و امیدبخشی که نیاز جامعه امروز است، گام‌های مؤثری برداشت.

سهرابی گفت: امیدواریم تا هر چه زودتر از جانب نماینده مردم شریف شیراز در مجلس مقدمات لازم برای دیگر اقدامات حمایتی همچون رفع کمبود اعتبارات فرهنگی برای تأسیس مؤسسه فرهنگی ـ هنری حضرت شاهچراغ(ع) به منظور اختصاص ردیف بودجه فرهنگی جهت بزرگداشت مقام شامخ حضرت احمدبن موسی(ع) و همچنین اتمام پروژه تالار مرکزی شهر نیز صورت گیرد.

مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس همچنین از تشکیل قرارگاه رسانه‌ای به‌منظور آگاهی‌بخشی و ارتباط و تولید محتوا با حدود ۲۵ گروه و ۵۰۰۰ جمعیت که دهیارها، شوراها، مسئولان شهرستان‌ها و استان‌ها و اصحاب فرهنگ، ادب و هنر و رسانه‌ها نیز عضو هستند، در ایام شیوع كرونا خبر داد.

وی بیان كرد: ایجاد بسترها و زیرساخت‌های فرهنگی و هنری در سطح استان در راستای گردشگری هنری و فرهنگی از دیگر مسائل مهم است که با همکاری، هماهنگی‌ و همراهی نمایندگان منتخب می‌توان بسترهای قانونی و بودجه‌ای آن فراهم کرد./ ایكنا 

نظرات بینندگان