کد خبر: ۱۳۸۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹

فرماندار: ضعف مدیریت، عمده چالش کارخانه قند فساست

معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه شهرستان فسا، ضعف مدیریت را مهمترین چالش کارخانه قند این شهرستان دانست و گفت: استفاده از روش‌های نوین مدیرتی و به روز کردن تجهیزات، تاثیر بسزایی در رونق این واحد تولیدی دارد.

حسین آرگیو، شنبه در نشستی با مدیران اجرایی شهرستان فسا افزود: دغدغه اصلی مسوولان در مورد کارخانه قند این شهرستان، رسیدگی به وضعیت معیشتی کارگران و ایجاد امنیت شغلی برای آنان است 

وی بیان داشت: مسوولان این شهرستان در تلاش هستند تا چرخ این کارخانه دو باره به حرکت درآید و با استفاده از ظرفیت‌های مدیریتی توانمند، کاردان و با تجربه، طعم شیرین حاصل از فعالیت این کارخانه قند، کام کارگران و مردم را هم شیرین کند.

کارخانه قند فسا در سال ۱۳۳۳خورشیدی تاسیس شد و در سال ۱۳۳۵به بهره‌برداری رسید.
فعالیت این کارخانه در سال ۹۲ متوقف شد و در هجدهم بهمن‌ماه ۹۵ با سرمایه‌گذاری ۴۲۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی بار دیگر راه‌اندازی شد.

این کارخانه در فصول مختلف سال نسبت به تصفیه شکرخام، تولید شکر سفید و قند کله اقدام می‌کند. 

این واحد تولیدی که یکی از مهم‌ترین کارخانه‌های قند جنوب کشور به شمار می‌آید، در زمان اوج تولید، روزانه افزون بر ۲۲۰ تن قند و شکر تولید و روانه بازار می‌کند.

نوید بهره‌برداری از سه طرح اقتصادی در فسا

فرماندار ویژه شهرستان فسا در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سه طرح اقتصادی شامل، گلخانه ۵۰ هکتاری، واحد تولید لبنیات و کشتارگاه مرغ در آینده‌ای نزدیک در این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

آرگیو بیان کرد: راه‌اندازی این سه طرح، اقدام مهمی در توسعه و گسترش فضای کسب و کار این شهرستان به شمار می‌آید./ ایرنا


نظرات بینندگان