کد خبر: ۱۳۸۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۶ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
مدیرعامل کارخانه پتک خبر داد:

بومی سازی دستگاه تولید ماسک سه لایه در زرقان فارس

دستگاه تولید ماسک سه لایه بهداشتی در زرقان فارس بومی سازی شد.
 مدیرعامل کارخانه پتک شیراز گفت: با همت متخصصان فارس، دستگاه تولید ماسک سه لایه بهداشتی در زرقان فارس بومی سازی شد.
قریشی نژاد با بیان این که تا پیش از کارخانه پتک در زمینه تولید قطعات صنایع نفت و گاز فعالیت داشت افزود: به دلیل نیاز به تولید ماسک برای پیشگیری از شیوع کرونا، مهندسان این کارخانه با طراحی خط تولید دستگاه ماسک، خط تولید را تغییر دادند.
وی گفت: خط تولید ماسک ساخته شده توسط مهندسان استان فارس، مطابق با استاندارد‌های روز جهان است و روزانه توان تولید ۱۶۰هزار عدد ماسک سه لایه بهداشتی با استاندارد‌های روز دنیا را دارد.
بومی سازی دستگاه تولید ماسک سه لایه در زرقان فارس
مدیرعامل کارخانه پتک شیراز افزود: سرعت بالا، نفوذ ناپذیری هوا در تولد ماسک، ظرفیت بالای تولید و مطابق بودن با استاندارد‌های روز دنیا از ویژگی‌های این دستگاه است.
قریشی نژاد گفت: تاکنون ۴ دستگاه تولید ماسک سه لایه در شهرستان زرقان ساخته و علاوه در شیراز در اختیار استان‌های شمالی قرار داده شده است.
وی با بیان این که برای ساخت این ۷۰۰ قطعه طراحی توسط مهندسان زرقان طراحی و ساخته شده است افزود: هزینه دستگاه ایرانی یک پنجم نمونه خارجی است.
مدیرعامل کارخانه پتک شیراز گفت: کارخانه پتک می‌تواند در کمتر از یک ماه طراحی، ساخت و اجرای خط تولید را برای متقاضیان راه اندازی این دستگاه در نقاط مختلف کشور قرار دهد.
پیش از این همه دستگاه‌های تولید کننده ماسک سه لایه که در ایران تولید می‌شد ساخت کشور چین بود و با تولید این دستگاه، کشور از واردات این دستگاه‌ها بی نیاز شد./ خبرگزاری صداوسیما مرکز فارس

نظرات بینندگان