کد خبر: ۱۳۸۷۳۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۰ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹

خسارت ۴ میلیاردی به بیمارستان‌های خصوصی شیراز

رئیس انجمن بیمارستان‌های خصوصی شیراز از خسارت حدود چهار میلیارد تومان برای هر بیمارستان خصوصی طی دوماهه اخیر به دلیل شیوع کرونا خبر داد.
 محمدرضا خشنود گفت: ۱۴ بیمارستان خصوصی در شیراز فعالیت می‌کنند که تعداد زیادی پرسنل دارند و متأسفانه به دلیل شیوع بیماری کرونا که در شیراز هم مانند دیگر نقاط کشور و جهان اپیدمی شده است، بیمارستان‌های ما عملاً تعطیل شدند و طی دو ماه تعطیلی چیزی حدود چهار میلیارد تومان به هر بیمارستان خسارت واردشده است.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر همه این بیمارستان‌ها تنها تا ۴۰ درصد فعال‌شده‌اند، گفت: باوجوداین شرایط ما تعدیل نیرو نداشته‌ایم، اما فعالیت‌ها کاهش‌یافته و اضافه‌کاری‌ها حذف‌شده است.

رئیس انجمن بیمارستان‌های خصوصی شیراز ضمن اظهار امیدواری به جهت حل شدن هرچه سریع‌تر مشکل فعلی کشور و رفع بیماری کرونا گفت: مراجعاتی از جهت این بیماری به بیمارستان‌ها داشته‌ایم که با بررسی به بیمارستان‌های اعلام‌شده جهت پذیرش بیماران مبتلابه کرونا ارجاع داده‌شده‌اند که امیدواریم هرچه سریع‌تر این بیماری از کشور رخت بربندد و شاهد بازگشت آرامش به جامعه باشیم.

محمود تابنده، رئیس بیمارستان کوثر نیز گفت: به دلیل قرنطینه خانگی تعداد مراجعه‌ها در ایام کرونا بسیار کاهش‌یافته است. به‌گونه‌ای که بیمارستان‌ها ضرر و زیان زیادی را متحمل شده‌اند.

او افزود: ما نیز در این ایام از انجام اعمال جراحی غیر ضرور خودداری کردیم تا به بهبود اوضاع شیوع کرونا کمک کنیم.

تابنده ضمن اشاره به وضعیت بحرانی بیمارستان‌های خصوصی اظهار داشت: متأسفانه تعطیلی دوماهه بیمارستان‌ها اوضاع را بسیار بحرانی کرد، مراجعات به‌شدت کاهش یافت و ما ضرر و زیان زیادی را متحمل شدیم.

او با اشاره به بازگشایی بسیاری از مشاغل وضعیت را بحرانی اعلام کرد و از مردم خواست تا با رعایت هرچه بیشتر موارد بهداشتی و ماندن در خانه به کاهش ابتلا به این ویروس کمک کنند.

تابنده به عدم تعدیل نیرو اشاره کرد و گفت: علی‌رغم کاهش فعالیت‌ها تعدیل نیرو نداشته ایم، اما پرسنلی که بیماری خاص داشته‌اند را به قرنطینه خانگی فرستاده این ساعات کاری را کاهش داده‌ایم و خوشبختانه در این ایام در پرسنل بیمارستان مورد خاصی از این بیماری مشاهده نشد.

منبع: فارس

نظرات بینندگان