کد خبر: ۱۳۸۷۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۴ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹

تشکیل مجمع نمایندگان حامی ایثار و شهادت در فارس

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس از تشکیل مجمع نمایندگان حامی ایثار و شهادت با عضویت نمایندگان ادوار مختلف مردم فارس در مجلس خبر داد.
  سرهنگ پاسدار سعید کوشکی جهرمی در دیدار با تعدادی از منتخبین مردم استان در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی، گفت: استان فارس و رزمندگان این استان در دوران دفاع مقدس نقش ارزنده‌ای داشتند لذا مجمع نمایندگان حامی ایثار و شهادت فارس تشکیل خواهد شد.

کوشکی‌جهرمی گفت: در دوران دفاع مقدس بیش از ۲۷۰ هزار رزمنده از فارس راهی جبهه‌های حق علیه باطل شدند که از این میان بالغ بر ۱۵ هزار نفر به افتخار شهادت نائل شدند.

او با بیان اینکه شمار شهدای استان فارس در دوران دفاع مقدس، ۹ درصد کل رزمندان اعزامی از این استان و ۸ درصد از کل شهدای دفاع مقدس را شامل می‌شود، گفت: تشکیل مجمع نمایندگان حامی ایثار و شهادت فارس در راستای پاسداشت ایثارگری‌های رزمندگان و پیگیری‌ مسائل حوزه دفاع مقدس در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس ادامه داد: مقرر شد طرح تشکیل مجمع نمایندگان حامی ایثار و شهادت در جلسه‌ی مجمع نمایندگان منتخب استان فارس مطرح شده و با حضور تعدادی از نمایندگان تشکیل شود.

کوشکی‌جهرمی همچنین گفت: مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس استان فارس یکی از اولین مراکزی بود که عملیات اجرایی آن در کشور آغاز شد؛ قرار بوده شهرداری شیراز تملک‌های لازم برای احداث این مرکز را انجام دهد که تاکنون کار به نتیجه نرسیده است.

او با اشاره به اینکه فاز اول این مرکز سال ۹۶ به بهره برداری رسید، گفت: فاز دوم که شامل موزه آرایی است، مراحل اجرایی را طی می‌کند اما مشکل اعتباری وجود دارد و باید دستگاه‌های اجرایی استان و نمایندگان مجلس همکاری لازم را برای به سرانجام رسیدن کار داشته باشند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس ادامه داد: تدریس ۲ واحد درس "آشنایی با دفاع مقدس" در دانشگاه‌ها و تدوین "دانشنامه دفاع مقدس فارس" از برنامه‌های این اداره کل و نیازمند پشتیبانی نمایندگان استان است.

کوشکی‌جهرمی با اشاره به مراکز فرهنگی موزه دفاع مقدس سایر استان‌ها و بودجه‌های جذب شده آنها از منابع شهرداری و سازمان برنامه و بودجه، ابراز امیدواری کرد که با همکاری و پیگیر نمایندگان منتخب مردم در مجلس شاهد اختصاص ردیف بودجه مستقل برای مراکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس محقق شود.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان