کد خبر: ۱۳۸۷۴۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۶ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹

علت اخراج پرسنل بیمارستان پیوند اعضای ابوعلی سینا از زبان ریاست بیمارستان

روز چهارشنبه گذشته به ما اطلاع دادند که تعدادی از پرسنل اتاق عمل اعتصاب کرده اند و این در حالی بود که پزشک و بیمار در اتاق عمل منتظر انجام جراحی بودند، بلافاصله با مسئولان و مدیر بیمارستان به سراغ افراد معترض رفتیم و با آنها صحبت کردیم اما این افراد در پاسخ گفتند، چرا حقوق ما کم شده است؟
  پس از انتشار خبر ابتلای دو نفر به ویروس کرونا در قم  در روز 30بهمن سال گذشته، ظرف مدت کمتر از دو،سه روز اخبار در خصوص مثبت اعلام شدن آزمایش افراد در استان‌های دیگر استرس، ناامنی و اضطراب را به جامعه ایرانی از جمله شهروندان استان فارس تحمیل کرد هر چند تا پنجم اسفند ماه خبرهای رسیده از علوم پزشکی شیراز دال بر تکذیب خبر ورود ویروس کرونا به این استان بود اما عاقبت ششم اسفند ماه گمانه‌زنی‌ها در محافل به واقعیت تبدیل شد و رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز  نتیجه آزمایش اولیه سه بیمار مشکوک به ویروس کرونا در شیراز را مثبت اعلام کردخبری که در رسانه‌ها و فضای مجازی استان فارس به سرعت انتشار یافت و موج جدیدی از نگرانی‌ها را در بین مردم این استان ایجاد کرد،  حتی در ابتدای کار برخی از افراد سودجو دست به احتکار و گران نمودن برخی از اقلام بهداشتی مورد نیاز بیماران کرونایی زدند اما چیزی نگذشت که مردم استان فارس و خصوصاً شهر شیراز که از دیرباز به مهربانی و همدلی معروف بوده‌اند دست در دست هم گذاشته و در شرایط سخت هر کدام به اندازه و سهم خود اقدام به  کمک به بیماران کرونایی کردند و در این میان کادر پزشکی ،پرستاران و پرسنل مراکز درمانی تبدیل به سربازان خط مقدم این جبهه نا شناخته شدند و با ایثار، جان خود را کف دست گرفته و بدون توجه به حقوق و مزایا به درمان افراد مبتلا پرداختند. برخی از بیمارستان ها به سرعت به منظور مقابله با این بیماری تجهیز شدند، اما از آنجا که این ویروس شرایط سرایت خاصی را دارا بود و از طرفی مردم هم کمترین آگاهی را در مورد شیوع و نحوه انتشار آن داشتند هر روز بر تعداد بیماران افزوده شد تا جایی که برخی از مشاغل مانند کسبه بازارمجبور به تعطیلی کسب و کار خود و در خانه نشستن شدند تا موجب قطع زنجیره انتقال بیماری گردند،  در نتیجه دچار خسارت های فراوانی شدند که قطعا زمان بسیاری نیاز است تا این اسیبها جبران شوند.

علت اخراج پرسنل بیمارستان پیوند اعضای ابوعلی سینا از زبان ریاست بیمارستان
اما حالا که با فداکاری کادر درمانی،همت مردم و حمایت همه دستگاه های اجرایی شاهد بازگشت آرامش نسبی به جامعه هستیم در این میان اخباری به گوش میرسد که موجب تاسف شهروندان میگردد.

در این راستا خبرگزاری سلامت نیوز در روز های اخیر خبری منتشر کرد مبنی بر اینکه 30 نفر از پرسنل کادر درمان (کارشناسان اتاق عمل و بیهوشی) بیمارستان پیوند اعضای ابوعلی سینای شیراز اخراج شدند.
  این افراد به کاهش 50 درصدی حقوق (نصف شدن حقوق) در سال جدید، عدم پرداخت مطالبات سال های گذشته عدم افزایش حقوق(ماده 10 افزایش 50 درصدی فوق العاده ویژه) اسفندماه و 15 درصدافزایش سنوات سالیانه مصوبات دولت اعتراض داشتند که با واکنش شدید مسئولین بیمارستان مواجه شدند.
 به منظور پیگیری ماجرا و بررسی دلیل این اتفاق به سراغ رئیس بیمارستان پیوند اعضای ابوعلی سینای شیراز رفتیم.
دکتر حشمت اله صالحی رئیس بیمارستان در این خصوص گفت: این بیمارستان خیریه است و درآمد آن هم از طریق بیمارانی است که به این مرکز درمانی مراجعه می کنند.
صالحی با بیان اینکه قبل از عید و بحران کرونا تعداد بیماران مراجعه کننده و موجود در این بیمارستان حدود ۶۰۰ نفر بود، ابراز کرد: با شرایط به وجود آمده تعداد این بیماران روزبه‌روز کمتر شد، تا جایی که اکنون تنها ۵۰ بیمار در این بیمارستان بستری هستند.
 وی افزود:با شیوع بیماری و کاهش تعداد بیماران بخش آزمایشگاه، سونوگرافی،رادیولوژی و دیگر بخش های بیمارستان نیز درآمدی ندارند در نتیجه در پرداخت هزینه های بیمارستان و پرسنل با مشکل مواجه شدیم، اما از همان ابتدا به کادر درمانی و پرسنل شاغل در این بیمارستان اعلام کردیم شما می توانید یا مرخصی بدون حقوق بگیرید، یا به اداره کار مراجعه کنید و درخواست بیمه بیکاری دهید یا اینکه بیمارستان بیمه شما را کامل پرداخت می‌کند و صبر کنید تا شرایط که بهتر شد به همه شما حقوق عقب افتاده و کسری پرداخت خواهد شد.

 صالحی با بیان این که قریب به یک هزار و ۴۰۰ پرسنل در این مرکز مشغول به فعالیت بودند،ادامه داد: بعد از همه این صحبت ها روز چهارشنبه گذشته به ما اطلاع دادند که تعدادی از پرسنل اتاق عمل اعتصاب کرده اند و این در حالی بود که پزشک و بیمار در اتاق عمل منتظر انجام جراحی بودند، بلافاصله با مسئولان و مدیر بیمارستان به سراغ افراد معترض رفتیم و با آنها صحبت کردیم اما این افراد در پاسخ گفتند، چرا حقوق ما کم شده است؟و این  در حالی است که ما قبلاً به آنها اعلام کرده بودیم که اگر کسی از شرایط  موجود ناراضی است یکی از سه راه حلی که پیشنهاد کرده‌ایم را انتخاب کند رئیس بیمارستان پیوند اعضای ابوعلی سینا شیراز همچنین ادامه داد: این اتفاق زمانی افتاد که بیمار در اتاق عمل منتظر جراحی بود و جان یک نفر در خطر بود،پس طبیعی است که باید با افراد خاطی برخورد جدی می شد.

صالحی افزود: ما به آنها گفتیم،با جاهای دیگر و حتی بخش دولتی نامه‌نگاری کرده و درخواست کمک نموده ایم که اگر مبلغی و یا بودجه ای به دست ما برسد در اسرع وقت جبران خواهیم کرد اما تعدادی از این افراد گوش نکردند و کار خود را رها کرده و رفتند.

 وی با اشاره به اینکه اکنون بسیاری از پرستاران پزشکان و کادر درمانی در سراسر کشور درگیر مقابله با بیماری کرونا هستند ابراز کرد: متاسفانه این افراد در یک محیط کم خطر تر و سالم تر در شرایط حساس دست به اعتراض و اعتصاب زدند و محل کار خود را ترک کردند.

 رئیس بیمارستان در پایان عنوان کرد:چون این بیمارستان دولتی نیست و از مزایای بودجه دولت هم استفاده نمی‌کند پس باید منتظر باشیم که اگر تبصره دولتی شامل حال بیمارستان های بخش خصوصی و خیریه شد مابقی حقوق و مزایای پرسنل را پرداخت کنیم تا با چنین مشکلاتی مواجه نشویم .

لازم به ذکر است که روابط عمومی بیمارستان پیوند اعضا شیراز با انتشار بیانیه ای به تشریح علت اخراج این افراد پرداخته است .

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
حسین
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
0
دکتر حشمت اله صلاحی اردکانی درست هست ،نه دکتر صالحی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
0
خیلی از مشاغل حقوق نصفه دادند. از جمله مدارس غیر انتفاعی. دلیل شون هم اینه که تعطیل هستید. حالا درگیری کلاس ها و هماهنگی و مصرف اینترنت و .... بماند که به پای معلم هست.

واقعا گاهی از این کادر پزشکی توقع دیگری است.