کد خبر: ۱۳۸۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۱ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
استاندار فارس تاکید کرد؛

استفاده از ظرفیتهای علمی و پزشکی استان در راستای توسعه همه جانبه و حل مشکلات مردم

استاندار فارس گفت: باید برای توسعه همه جانبه استان و همچنین حل مشکلات و دغدغه های مردم از ظرفیت های علمی و پزشکی بسیار خوب، بهره ببریم.
به گزارش،شیرازه، عنایت اله رحیمی عصر یک شنبه 14 اردیبهشت در جلسه کمیته علمی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا،گفت:با فعالیت های علمی و پژوهشی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی جبهه جدیدی برای توسعه اقتصادی و ثروت آفرینی ایجاد شده است.

رحیمی با بیان اینکه در ابلاغیه اقتصادمقاومتی موضوع توسعه دانش بنیان مورد توجه قرار گرفته است،عنوان کرد:حرکتی که امروز در مراکز علمی استان برای تبدیل تهدید کرونا به فرصت صورت گرفته، اقدامی دانش بنیان است که سلامتی را به ارمغان می آورد و رتبه علمی کشور را در رنکینگ جهانی ارتقا می دهد.

وی با تاکید بر اینکه استان فارس با وجود دانشگاه علوم پزشکی شیراز،دانشگاه شیراز و تعداد زیادی از مراکز علمی و پارک های علم و فناوری، مدعی قطب علمی و پزشکی در جنوب کشور است، ابراز داشت: باید برای توسعه همه جانبه استان و همچنین حل مشکلات و دغدغه های مردم از این ظرفیت بسیار خوب بهره ببریم.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به این که در سند آمایش استان فارس ایجاد صنایع هایتک و دانش بنیان مطرح شده است،افزود: در همین راستا طرح های پژوهشی مقابله با کرونا نیز ارزیابی می شود.

رحیمی در ادامه با بیان این که در زمینه مقابله با گسترش ویروس کرونا نیازمند مدل ها و تجهیزات پیش بینی و پیشگیری، تشخیصی، درمانی و بازپروری هستیم، ادامه داد: خوشبختانه در طرح های پژوهشی دانشگاه های استان بخش های مختلف مورد توجه قرار گرفته است اما اعتبارات استان بر اساس اولویت بندی و بر اساس نیازهای فوری تخصیص خواهد یافت.

وی به منظور تامین اعتبار طرح های پژوهشی در زمینه مقابله با ویروس کرونا به ظرفیت های خیرین حوزه سلامت و اعتبارات پژوهشی استان هم اشاره کرد و افزود: به منظور حمایت از طرح های پژوهشی استان، بخش های تحقیق و توسعه واحدهای صنعتی استان باید با ریسک پذیری بالاتری وارد عرصه شده و به اجرای این طرح ها کمک کنند.

 استاندار فارس در پایان به توجه جدی در  زمان بندی اجرای طرح های پژوهشی دانشگاه ها در زمینه مقابله با ویروس کرونا هم اشاره کرد./

انتهای پیام/

نظرات بینندگان