کد خبر: ۱۳۸۷۵۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۳ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس تاکید کرد؛

حمایت مدیران دولتی از سرمایه گذاری در بخش خصوصی در راستای پژوهش های علمی و طرح های دانشگاهی

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس،گفت:مدیران بخش های دولتی باید تلاش کنند که سرمایه گذاری بیشتری در بخش های خصوصی در زمینه پژوهش های علمی انجام شود تا از طرح های دانشگاهی علمی حمایت شود.
به گزارش شیرازه،عبدالرضا قاسم پور عصر یکشنبه 14اردیبهشت در جلسه کمیته علمی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا ،با بیان اینکه استان فارس هم از نظر اعتبار هم مراجعه مردم به بیمارستانها،همچنین اشغال تخت های بیمارستانی و هم به لحاظ فوتی کیس های مثبت کرونایی، شرایط بهتری را نسبت به بقیه استان های کشور دارد و روز به روز هم وضعیت ما در همه زمینه های مربوط به شرایط کرونایی بهتر میشود،گفت: اما این به آن معنا نیست که شرایط عادی شده ،بلکه خطر شیوع کرونا روز به روز بیشتر است و ما باید این بحران را جدی بگیریم و نظارت ها و رسیدگی ها را افزایش دهیم.
قاسمپور همچنین ابراز داشت:رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی توسط مردم و واحد های تولیدی،اصناف،واحد های ساختمانی و.....همه و همه باید افزایش یابد تا بتوانیم با یک همدلی و وحدتی که در سطح استان وجود دارد این ویروس را ریشه کن کنیم.
 وی در ادامه عنوان کرد: در جلسات قبل ستاد مدیریت بیماری کرونا، پروژه های علمی توسط اساتید دانشگاهی ارائه شد و مقرر گردید برای اینکه پیوند قوی تری بین دانشگاه شیراز ،دانشگاه علوم پزشکی و همچنین مراکز پژوهشی و علمی استان ایجاد شود این جلسات همکاری تداوم داشته باشد .

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس، اظهار کرد: در استان فارس به همان شکل که به درمان و رسیدگی بیماران، همچنین به همان شکل و سیاقی که به موضوعات اجتماعی ،اقتصادی، حمایت از اقشار آسیب پذیر و پروژه های عمرانی  و موارد پسا کرونا توجه می شود،به همان اندازه نیز به جنبه پژوهشی، تولید واکسن برنامه های علمی و تولید کیت هم توجه و نظارت می شود .
قاسمپور با اشاره به اینکه در همین راستا مصوب شد تفاهمنامه‌ای بین دانشگاه شیراز، دانشگاه علوم پزشکی شیراز و معاون علم و فناوری ریاست جمهوری تنظیم و پیگیری شود،تصریح کرد: مدیران بخش های دولتی هم باید تلاش کنند که سرمایه گذاری بیشتری در بخش های خصوصی در زمینه پژوهش های علمی انجام شود تا از طرح های دانشگاهی علمی حمایت شود./
انتهای پیام/




نظرات بینندگان