کد خبر: ۱۳۸۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
از طریق ویدئو کنفرانس و با حضور معاون اول رئیس جمهور؛

عملیات اجرایی برنامه اقدام، تولید و عرضه ۱۱۲۰ مسکن فرهنگیان فارس آغاز شد

با حضور معاون اول رئیس جمهور و از طریق ویدئو کنفرانس عملیات اجرایی ساخت هزار و ١٢٠ واحد مسکن در قالب طرح اقدام ملی، ویژه فرهنگیان در شهر صدرا در استان فارس آغاز شد.
آیین آغاز عملیات اجرایی برنامه اقدام تولید و عرضه مسکن فرهنگیان فارس با حضور استاندار فارس و از طریق ارتباط ویدئو کنفرانسی با معاون اول رئیس جمهور در شهر جدید صدرا آغاز شد.

عنایت الله رحیمی در این مراسم ضمن تبریک روز شیراز به شهروندان شیرازی و همه دوستداران این دیار کهن به آغاز عملیات اجرایی ۱۱۲۰ واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی متعلق به فرهنگیان در سراسر استان فارس اشاره کرد و گفت: ۱۰۰ واحد از این تعداد در شهر صدرا و ما بقی در سایر شهرستان‌های استان فارس و فاز‌های دیگر شهر صدرا است.

او با اشاره به اینکه شهر جدید صدرا فاصله‌ای کمتر از ۵ کیلومتر از شهر شیراز دارد و جمعیت آن رو به افزایش است، ابراز امیدواری کرد: وزارت راه و شهرسازی همچون گذشته برای تامین زیرساخت‌های مورد نیاز مردم در این شهر تلاش و برنامه ریزی کند.

استاندار فارس با بیان اینکه سهم استان فارس در طرح اقدام ملی مسکن ۴۸ هزار واحد مسکونی اعلام‌شده است، اظهار کرد: تا کنون ۴۹ هزار ثبت نام از سوی مردم استان انجام شده است.

نماینده عالی دولت در استان فارس همچنین از استحصال ۳۳۲ هکتار از اراضی مورد نیاز طرح اقدام ملی مسکن در شهر‌های مختلف استان خبر داد و افزود: از سهمیه ۴۸ هزار واحدی استان فارس، ۲۱ هزار واحد در شهر جدید صدرا احداث می‌شود که به طور تقریبی سبب افزایش ۸۰ هزار نفری در جمعیت این شهر خواهد شد.

او با اشاره به اینکه در طرح اقدام ملی مسکن تیهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی و واگذاری ۹۹ ساله زمین برای متقاضیان در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: این تمهیدات دولت بی تردید کمک قابل توجهی برای اقشار نیازمند مسکن خواهد بود.

رحیمی با بیان اینکه ۸۶ هکتار زمین در شهر صدرا برای احداث این واحد‌های مسکونی در نظر گرفته شده است، گفت: علاوه بر این در طرح تجدید نظر جامع شهر صدرا نیز ۵۰۰ هکتار از اراضی این شهر در جهت احداث و تکمیل طرح مسکن ملی به کار گرفته خواهد شد.

استاندار فارس با بیان اینکه جامعه فرهنگیان پیشتازان آموزش و توسعه ایران زمین هستند، هر گونه هزینه‌ای در جهت افزایش رفاه این قشر شریف را سرمایه گذاری پایدار و بلند مدت برای نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: امیدواریم احداث مسکن متعلق به فرهنگیان در طرح اقدام‌ملی مسکن گام موثری در افزایش رفاه و رضایتمندی آن‌ها باشد.

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوو نیز در این مراسم ضمن تبریک روز شیراز، گفت: هر ایرانی در هر گوشه از دنیا که باشد به شیراز و حافط و سعدی و شاهچراغ(ع) عشق می‌ورزد.

او همچنین ابراز امیدواری کرد که در یک زمان کوتاه، استان فارس مسکن فرهنگیان در قالب مسکن ملی را به عنوان اولین استان به اتمام برساند./  باشگاه خبرنگاران جوان 


نظرات بینندگان