کد خبر: ۱۳۸۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۳ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
رئیس شورای سیاست‌گذاری نماز جمعه فارس:

در ۳۸ نقطه سفید فارس نماز جمعه برگزار می‌شود

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه فارس گفت: بر اساس تصمیم ستاد ملی مبارزه با شیوع کرونا در کشور، پیش‌بینی می‌شود این هفته در ۳۸ نقطه سفید فارس نماز جمعه برگزار شود.
 حجت‌الاسلام حسین ملک مکان گفت: در استان فارس از ۷۶ منطقه‌ای که دارای امام‌جمعه و نهاد نماز جمعه هستند، بر اساس تصمیم ستاد ملی مبارزه با شیوع کرونا در کشور، پیش‌بینی می‌شود این هفته در ۳۸ نقطه آن با رعایت پروتکل بهداشتی نماز جمعه اقامه می‌شود.

او بااشاره به اینکه ائمه جمعه در ارائه کمک‌های مردمی پیشگام هستند، بیان داشت: علی‌رغم تعطیلی مساجد شاهد بودیم در این مکان مقدس خدماتی مانند ارائه خدمات، کمک‌رسانی و شناسایی نیازمندان در قالب مشارکت جهادی با محوریت ائمه جمعه در مساجد انجام شد.

ملک مکان بیان کرد: هماهنگی میان ائمه جمعه، فرماندهان سپاه، کمیته امداد، بهزیستی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، تولیت حضرت شاه‌چراغ (ع) و نیز سایر دستگاه‌های فرهنگی و حمایتی در کمک‌رسانی و مقابله با کرونا از دیگر فعالیت‌های ستاد ائمه جمعه و جماعات است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه و جماعات فارس افزود: بااین‌حال، تعطیلی نماز جمعه به معنای توقف فعالیت ائمه جمعه نبوده و آن‌ها در طول این مدت، هرروز فعالیت‌های مختلف فرهنگی، دینی و اجتماعی در شهر‌های حوزه مأموریت خود انجام داده‌اند.

او در این زمینه از فعالیت‌های ائمه جمعه حول سه محور تأمین سلامت مردم، حمایت‌های معیشتی و برگزاری مراسم معنوی و مذهبی متناسب با شرایط جدید خبر داد و گفت: آن‌ها در این زمینه تلاش‌ها و خدمات ارزنده‌ای انجام داده که برای مردم منطقه به عنوان یک اقدام مهم فرهنگی به شمار می‌رود.

نظرات بینندگان