کد خبر: ۱۳۸۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۲ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور؛

جزئیات افزایش تعرفه‌های پزشکی در سال ۹۹

تعرفه‌های پزشکی در سال جدید به طور میانگین ۱۵ درصد برای بخش‌های خصوصی، دولتی و خیریه افزایش یافت و برای معاینه پزشکان در بخش خصوصی ۲۰ درصد و در بخش دولتی ۱۷ درصد افزایش داشت.
طاهر موهبتی افزود: امسال جزء حرفه‌ای (ضریب ریالی K)، نخستین بار در بخش خصوصی و دولتی به هم نزدیک شده است و به طوری که جزء حرفه‌ای در بخش دولتی ۱۷ درصد و در بخش خصوصی ۱۵ درصد افزایش داشته است تا از ارجاع بیمار از بخش‌های دولتی به خصوصی پیشگیری کند.

وی گفت: همچنین تعرفه درمان معتادان هم امسال ۱۵ درصد افزایش داشته است، اما برای گروه‌های بی بضاعت و کودکان معتاد، فرانشیز پرداخت هزینه‌ها از ۳۰ درصد به ۱۰ درصد کاهش یافته است تا هزینه زیادی از جیب پرداخت نکنند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور افزود: علیرغم افزایش تعرفه‌ها همچنان ۹۰ درصد هزینه‌ها در بخش بستری و ۷۰ درصد هزینه‌های سرپایی در مراکز دولتی توسط بیمه‌ها پرداخت می‌شود.

وی گفت: سرانه بیمه سلامت کشور هم از ۵۸۰ هزار تومان در سال گذشته به ۶۶۸ هزار و ۴۰۰ تومان در سال جدید افزایش یافته که این میزان حق بیمه برای یک سال است و از مردمی که بدون هر گونه پوشش بیمه‌ای هستند تقاضا داریم تا حتما خود را بیمه کنند، زیرا در هزینه‌های درمان آن‌ها به ویژه در بخش بستری کمک زیادی می‌کند.

موهبتی افزود: تعرفه‌های جدید پزشکی که اخیرا اعلام شد از ابتدای سال محاسبه می‌شود و مابه التفاوت خدماتی که از اول فروردین ارائه شده است، محاسبه و پرداخت خواهد شد./ خبرگزاری صدا و سیما 



نظرات بینندگان