کد خبر: ۱۳۸۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۱ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
بسته خبرهای حوادث شیرازه؛

دستگیری کلاهبرداران 4 ميلياردي حواله خودرو در شیراز / کشف زمین خواری 5 میلیاردی در داراب/10 هكتار از اراضي نخل و گز طعمه حريق شد/ کشف ميلياردي قطعات خودرو قاچاق در کوار/كشف كالاي قاچاق در فیروزآباد

مهم‌ترین حوادث امروز را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.
دستگیری کلاهبرداران 4 ميلياردي حواله خودرو در شیراز/ کشف زمین خواری 5 میلیاردی در داراب/10 هكتار از اراضي نخل و گز طعمه حريق شد/ کشف ميلياردي قطعات خودرو قاچاق در کوار/كشف كالاي قاچاق در فیروزآباد
به گزارش شیرازه، مهم‌ترین حوادث امروز را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

  توقيف پژو پارس و كشف 321 كيلو حشيش در داراب
فرمانده انتظامي استان از دستگيري يك قاچاقچي و كشف 321 كيلو حشيش در بازرسي از يك سواري پژو پارس در شهرستان داراب خبر داد.
سردار "رهام‌بخش حبيبي" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، بيان كرد: بامداد امروز ماموران انتظامي شهرستان داراب در اجراي طرح مقابله با ورود مواد مخدر و كنترل خودروهاي عبوري در جاده بندرعباس-داراب، به يك سواري پژو پارس مظنون و دستور ايست را صادر كردند.
سردار "حبيبي" با بيان اينكه پس از طي مسافتي تعقيب و گريز با توجه به تاريكي هوا و كوهستاني بودن منطقه راننده با به جا گذاشتن خودرو متواري شد، عنوان داشت: ماموران موفق شدند در بازرسي از آن ميزان 321 كيلو حشيش را كشف كنند
فرمانده انتظامي استان فارس با اشاره به اينكه يك سواري 405 كه اسكورت محموله بود توقيف و راننده آن نيز دستگير و تحويل مراجع قضائي شد، از شهروندان درخواست كرد هرگونه اخبار و  اطلاعاتی در خصوص تهیه و توزیع، خرید و فروش مواد مخدر و یا سایر جرایم را در اسرع وقت از طریق تلفن 110 در اختیار پليس قرار دهند.

دستگیری کلاهبرداران 4 ميلياردي حواله خودرو در شیراز
جانشين فرماندهي انتظامی استان گفت: 2 كلاهبردار حرفه‌اي كه به بهانه فروش حواله خودرو، 4 ميليارد ريال از شهروندان کلاهبرداری كرده بودند در دام پليس شيراز گرفتار شدند.
سرهنگ "يوسف ملك‌زاده" در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در پی مراجعه تعدادي از شهروندان به پليس مبني بر كلاهبرداري در يكي از سايت‌هاي مجازي با ترفند فروش حواله خودرو، موضوع به صورت ويژه در دستور كار تيمي از كاركنان انتطامي شهرستان شيراز گرفت.
وي افزود: ماموران انتظامي در بررسي‌هاي اوليه مطلع شدند كه كلاهبرداران با ترفندهاي زيركانه طعمه‌هاي خود را انتخاب و پس از جلب اعتماد، حواله خودرو پراید كه جعلي بوده است را با قیمت نازلتر از بازار به آنان مي‌‌فروختند.
سرهنگ "ملك‌زاده" گفت: با توجه به شيوه و شگرد متهمان در اين نوع كلاهبرداري، ماموران انتظامي پس از هماهنگي با مقام قضائي و با ترفندهاي خاص پليسي، موفق شدند در اين خصوص 2 نفر كلاهبردار را شناسايي و در يك عمليات ضربتي آنان را در مخفيگاهشان دستگير كنند.
اين مقام انتظامي با بيان اينكه متهمان در بازجويي فني و تخصصي به 4 ميليارد ريال كلاهبرداري از تعدادي شهروند شيرازي اقرار كردند، گفت: در بازرسي از مخفيگاه آنان حدود 30 حواله جعلی خودرو پراید و کارت‌های بانکی که به حساب آنها وجوه مالباختگان واریز شده بود كشف شد.  
سرهنگ "ملك‌زاده" با اشاره به اينكه متهمان پس از تشکیل پرونده براي سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائي شدند، به شهروندان توصیه كرد در سايت‌هاي مجازي مواظب افراد كلاهبردار كه از اين طريق سوء استفاده مي‌كنند و طعمه‌هاي خود را با خريد و فروش كالا به قيمت ارزان تر از بازار انتخاب مي‌كنند باشيد تا آنان نتوانند به اهداف پليد خود دست يابند و هرگونه موارد مشكوك را بلافاصله با شماره تلفن 110 در اختيار پليس بگذاريد.

کشف 270 کیسه کود شیمیایی قاچاق در بوانات  
فرمانده انتظامي شهرستان بوانات از کشف 270 کیسه کود شیمیایی قاچاق در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ "سیدابوالفضل مسعودی"در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، در تشريح اين خبر بيان داشت: ماموران انتظامي این شهرستان در حین  کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه  کامیون مشکوک و آن را متوقف کردند.
وي با بيان اينكه در بررسی از خودرو توقیفی، تعداد 270 کیسه کود شیمیایی غیر مجاز و فاقد مجوز رسمی كشف شد، افزود: كارشناسان ارزش اموال مكشوفه را 270 میلیون ریال برآورد کردند.
سرهنگ "مسعودی" با بيان اينكه در این راستا یک نفر متهم دستگیر و براي سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، گفت: پليس با تمام توان و با به کارگيري حداکثري امکانات خود با پديده شوم قاچاق مبارزه خواهد کرد و شهروندان نيز مي توانند اخبار و اطلاعات خود را در زمينه قاچاق کالا و اقلام ممنوعه با شماره تلفن 110 به پليس گزارش دهند.

كشف كالاي قاچاق در فیروزآباد
فرمانده انتظامي شهرستان فیروزآباد از كشف انواع كالاي قاچاق به ارزش یک ميليارد و 100 ميليون ريال خبر داد.
سرهنگ "مهدی جوکار" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، اظهار كرد: در راستاي اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و به منظور جلوگيري از هدر رفت سرمايه هاي ملي، ماموران انتظامي شهرستان فیروزآباد هنگام كنترل محورهاي مواصلاتي، طی 2 روز گذشته تعداد 4 دستگاه خودرو سبك و سنگين را متوقف كردند.
وي افزود: ماموران در بازرسي از اين خودروها، 460 عدد انواع نوشیدنی خارجی، 8 دستگاه ال‌ای‌دی، 10 دستگاه ماکروفر، اسپیلت، یخچال و ظرفشویی قاچاق و فاقد مدارك قانوني و گمركي بود كشف و در اين خصوص 5 متهم را دستگير كردند.
فرمانده انتظامي شهرستان فیروزآباد با بيان اينكه ارزش اين محموله هاي قاچاق برابر نظر كارشناسان، یک ميليارد و 100 ميليون ريال برآورد شده است، افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتي براي سير مراحل قانوني به مراجع قضائی معرفی شدند.
سرهنگ "جوکار" با اشاره به نامگذاري امسال به عنوان "جهش تولید" توسط رهبر فرزانه انقلاب اسلامي، تصريح كرد: پليس با اقتدار كامل در حوزه مبارزه با قاچاق كالا به منظور تحقق شعار سال و تامين سلامت و امنيت شهروندان با قانون شكنان برخورد خواهد كرد.

تقدیر فرمانده انتظامی شیراز از روساي آموزش و پرورش نواحي 4،3،2 به مناسبت هفته معلم
به مناسبت هفته معلم، فرمانده انتظامی شهرستان شیراز از روساي آموزش و پرورش نواحي 2،3 و 4 تقدير كرد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس سرهنگ "فرج شجاعی" در این جلسات ضمن قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان و گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید "مرتضی مطهری" و شهدای آموزش و پرورش، فرا رسیدن روز معلم را تبریک گفت و اظهار داشت: در روایت آمده که حضرت علی (ع) می فرمایند: « هرکس یک کلمه به من بیاموزد مرا بنده خود کرده است» و این فرمایش حضرت نشان می‌دهد که همه ما به نوعی وامدار و بدهکار معلمان و این مجموعه پرتلاش و تاثیرگذار هستیم.
وی افزود: معتقدم هر روز، روز معلم است و بایستی این قشر را همیشه تکریم و تعظیم و نسبت به آنان اظهار ارادت کرد؛ چرا که به هر حال آبادانی ، توسعه و پیشرفت کشور در گرو زحمات قشر معلم در جامعه است.
فرمانده انتظامی شیراز تصریح کرد: برخی از ادارات ممکن است تجهیزات محور یا تکنولوژی محور باشند اما اداره آموزش و پرورش، انسان محور است و البته کار با انسان ها هم سختی‌های خودش را دارد ولی لذت بخش است.
در ادامه رئیس آموزش و پرورش ناحیه 3 شهرستان شیراز ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش های نیروی انتظامی، گفت: در واقع معلم اصلی شما و كاركنان زير مجموعه هستيد. 
وی رفتار پلیس را بهترین درس برای مردم جامعه توصیف کرد و با بیان اینکه معلمی فقط این نیست که فردی پای تخته و سر کلاس و درس برود، گفت: علی رغم اینکه جایگاه معلم و معلمی رفیع است ولی پلیس است که با رفتار خود به مردم جامعه درس می دهد.
"محمد كماندار" به تعطیلی مدارس در پی شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و اظهار داشت: به لطف خدا و پشتکاری که همکاران من داشتند کار آموزش را پیش بردیم و تقریباً می توانیم بگوئیم که بسیاری از دروس مقاطع تحصیلی به پایان رسیده است.
این مقام مسئول عنوان کرد: پس از شیوع بیماری کرونا که منجر به تعطیلی مدارس شد، معلمان به صورت جهادی عمل کردند و با حضور فعال در فضای مجازی، آنچه در توان داشتند برای آموزش دانش آموزان به کار گرفتند.
در حاشيه اين ديدار به رسم یادبود با اهداء لوح تقدير از روساي آموزش و پرورش نواحي 2،3 و 4 توسط فرماندهی انتظامی شهرستان شيراز تجليل به عمل آمد.

کشف ميلياردي قطعات خودرو قاچاق در کوار
فرمانده انتظامي كوار از توقيف يك دستگاه وانت نیسان و کشف 800 قطعه از لوازم يدكي خودرو خارجي قاچاق به ارزش 3 ميليارد ريال خبر داد.
سرهنگ "علي بابايي" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: در راستاي مبارزه با قاچاق کالا و برخورد قاطع با قاچاقچيان، ماموران انتظامي اين شهرستان اقدام به كنترل و بازرسي از خودروهاي عبوري در محورهاي مواصلاتي كردند.
وي با بيان اينكه ماموران موفق شدند يك دستگاه وانت نیسان حامل كالاي قاچاق را شناسايي و متوقف كنند، افزود: در بازرسي از اين خودرو، 800 قطعه سر پلوس خودروی سواری خارجي قاچاق و فاقد مدارك قانوني کشف شد.
فرمانده انتظامي شهرستان كوار با اشاره به دستگيري يك نفر قاچاقچي و معرفي وي به مراجع قضائي، بيان كرد: ارزش اين محموله قاچاق برابر نظر كارشناسان، 3 ميليارد ريال برآورد شده است.

10 هكتار از اراضي نخل و گز طعمه حريق شد 
فرمانده انتظامي لامرد از آتش سوزي 10 هكتار از اراضي نخل و گز واقع در روستاي "لشكون" آن شهرستان خبر داد.
سرهنگ "مهراب زارع‌پور" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: مأموران انتظامي اين شهرستان از طريق مركز فوريت‌هاي پليسي 110 از آتش سوزی اراضي "نخل و گز" واقع در روستاي "لشكون" مطلع شدند.
وي ادامه داد: بلافاصله ماموران به همراه ديگر نيروهاي امدادي در محل حاضر و مشاهده كردند اين اراضي بنا به عللي نامعلوم، طعمه حريق شده و در حال سوختن است.
فرمانده انتظامي شهرستان لامرد با بيان اينكه با تلاش عوامل انتظامي، آتش نشاني و اهالی محل پس از ساعت‌ها تلاش حریق مهار شد، اظهار كرد: بر اساس اعلام كارشناسان مربوطه در اين آتش سوزي، 10 هكتار از اراضي از بين رفته و سوخته است.

دستگيري سارقان آينه خودرو و كشف 10 فقره اموال مسروقه 
فرمانده انتظامي شهرستان جهرم از دستگيري سارقان آينه خودرو و كشف 10 فقره اموال مسروقه از مخفيگاه آنان خبر داد. 
سرهنگ "افشين حيدري" در گفت‌وگو با خبر نگار پايگاه خبري پليس، اظهار داشت: در پي انتشار كليپي در فضاي مجازي مبني بر تخريب و به سرقت بردن آينه چند خودرو در شهرستان جهرم، موضوع شناسايي و دستگيري سارقان به صورت ويژه در دستور كار ماموران قرار گرفت.
وي با بيان اينكه ماموران كلانتري "12 مطهري" اين شهرستان با اقدامات فني و تخصصي موفق شدند در اين خصوص هر 2 راننده و سرنشين كه با يك سواري 405 فاقد پلاك اقدام به سرقت مي‌كردند را شناسايي و دستگير كنند، افزود: متهمان در بازجويي فني و تخصصي به 10 فقره سرقت اقرار كردند.
سرهنگ "حيدري" با بيان اينكه در بازرسي از مخفيگاه سارقان تعداد 10 عدد آينه خودرو مسروقه كشف شد، از شهروندان جهرمي خواست در صورتي كه از خودرو آنان آينه سرقت شده است براي سير مراحل قانوني به كلانتري "12 مطهري" اين شهرستان مراجعه كنند.

کشف زمین خواری 5 میلیاردی در داراب
فرمانده انتظامی شهرستان داراب از کشف زمين خواري 15 هکتار از اراضي دولتي به ارزش 5 ميليارد ريال خبر داد.
سرهنگ "علیرضا نوشاد" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: در پي شکايت اداره منابع طبيعي درخصوص تصرف اراضي ملي به متراژ 15 هکتار واقع در حوالی روستای مروارید، موضوع در دستور كار پليس شهرستان قرار گرفت.
سرهنگ "نوشاد" افزود: با ادامه یافتن تحقیقات پلیس  مشخص شد که احدی از ساکنین آن محل از مدتها قبل اقدام به تصرف اراضي ملي مورد نظر در پوشش کاشت محصولات كشاورزي کرده است.
این مقام انتظامی با بيان اينكه متهم احضار و تحويل مراجع قضائي شد، خاطر نشان کرد: با هماهنگی مقام قضائی اراضی مذکور رفع تصرف و در اختیار اداره منابع طبيعي قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان داراب با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش زمين‌هاي رفع تصرف شده را 5 میلیارد ریال برآورد کردند، عنوان داشت: حفظ بیت‌المال، اراضی ملی و منابع طبیعی از دست متجاوزان و سودجویان همواره در دستور کار پلیس قرار دارد.

درخواست انتقال وجه به صورت كارت به كارت توسط افراد ناشناس از شگردهاي مجرمان سايبري است 
رئيس پليس آگاهي استان گفت: درخواست تلفني هر گونه انتقال وجه به صورت كارت به كارت از سوي افراد ناشناس قطعا با هدف كلاهبرداري و خالي كردن حساب شهروندان مي باشد. 
 سرهنگ "كاووس حبيبي" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس ، گفت : ارسال پيامك و در پي آن تماس تلفني از سوي كلاهبرداران درخصوص  برنده شدن در قرعه كشي هاي مختلف از جمله  شركت همراه اول، ايرانسل، رايتل ، برنامه هاي راديويي يا تلويزيوني، فروش سكه هاي عتيقه، برنده مبالغ ميليوني، کمک هزينه سفر به عتبات عاليات و وعده هاي واهي ، مبني بر خريد يا واريز وجه به حساب و اغفال شهروندان و ايجاد اشتياق در آنان براي دريافت جوايز و هدايا، از شگردهاي كلاهبرداران در جذب و هدايت طعمه هاي خود به طرف دستگاه هاي خودپرداز و خالي كردن حساب هاي بانكي آنها است.
رييس پليس آگاهي فارس در ادامه گفت: با توجه به افزايش پرونده هاي كلاهبرداري تلفني و كارت به كارت، براي پيشگيري و مقابله با وقوع اينگونه جرائم ، توصيه هاي زير ارائه مي شود.
1- افراديكه با شماره همراه شما تماس گرفته وخود را مجري شبكه هاي راديو تلويزيون، روابط عمومي شركت ها يا نمايندگي هاي اپراتورهاي تلفن همراه معرفي كرده  و مدعي مي شوند بخاطر خوش حسابي در پرداخت هزينه تلفن ،شماره شما را در قركشي قرار داده و شما برنده، مبالغ ميليوني و يا هزينه سفر به عتبات عاليات يا كربلاي معلي شده ايد و با اغفال شما را به مراجعه  به دستگاه هاي خودپرداز براي انتقال وجه دعوت مي كنند كلاهبردار و سود جو بوده و قطعا اين افراد با اقدامات متقلبانه و گمراه كننده قصد برداشت مبالغي از حساب شما را دارند.
2- به پيامك ها و تماس  هاي تلفني افراد ناشناس كه با صحبت ها و پيشنهادات غير واقعي و تحريك كننده قصد فريب شما را دارند توجه نكرده و اين موضوع را به ساير اعضاي خانواده نيز يادآوري كنيد
3- حتما اين موضوع را به ياد داشته باشيد  كه اگر قرار است وجهي از بابت برنده شدن در قركشي به حساب شما واريز يا انتقال يابد به هيچ عنوان نيازي به حضور شما در جلو باجه خود پرداز نمي باشد.
4- از قبول درخواست تلفني يا حضوري افراد ناشناس در خصوص هر گونه عمليات بانكي از جمله انتقال وجه كارت به كارت و ارائه رمز اول و دوم كارت عابر بانك و غيره جدا خودداري كنيد 
سرهنگ حبيبي در پايان از شهروندان درخواست كردبه محض دريافت هرگونه پيامك و تماس تلفني از منابع ناشناس و غير رسمي مبني بر برنده شدن در قرعه كشي و درخواست انتقال وجه  به صورت كارت به كارت از طريق دستگاه هاي خودپرداز، بلافاصله قبل از هرگونه اقدام  با مركز فوريت هاي پليسي 110 تماس برقرار و موضوع را حتما  با پليس در ميان بگذارند .

نوع برخورد با مردم / از رفتارهای پلیس تا اقدام سلبریتی معروف 
نیروی انتظامی با رویکرد اجتماعی خود در سال های اخیر به محبوبیت خاصی در بین اقشار مختلف جامعه رسیده است.
کلیپ برخورد زننده و سخیف یکی از سلبریتی ها با پارک بان محترم و جملاتی که پس از آن توسط وی ادا می شود، بدون شک دل همه اقشار جامعه را به درد آورد، برخوردی که حتی با واکنش های تند چهره های معروف و كاربران شبكه هاي مجازي همراه شد.
البته، رفتار زننده یک سلبریتی نمی تواند بیانگر نوع دیدگاه سایر افراد در این حوزه باشد ولی بدون شک وقوع اینگونه رفتارها و انتشار آن در فضای مجازی، تبعات بسیار سنگینی در پی خواهد داشت.
در این یادداشت بر آن نیستیم تا مقایسه ای بین کارکنان نیروی انتظامی با افراد دیگر جامعه انجام دهیم بلکه در پی آنیم که ببینیم یک گروه خاصی از جامعه که به عنوان الگوی رفتاری بسیاری از افراد به ویژه قشر نوجوان و جوان جامعه عمل می کنند، آیا نباید به دنبال رفتارسازي مناسب در زمینه های مختلف باشند؟
چند روز قبل یکی از بازیگران دعوت شده به شبكه تلويزيوني نسيم، طی سخنانی گفت بازیگران و سلبریتی ها نباید به عنوان الگو در جامعه مطرح شوند و آن ها هم اشتباه می کنند ....
شاید در نگاه اول این جمله درست به نظر برسد ولی باید اشاره کنیم که خواه یا ناخواه افراد سلبریتی، چهره هاي معروف در زمینه های مختلف، مأموران نیروی انتظامی و ... از جمله کسانی هستند که در بسیاری از موارد الگوی افراد در جامعه قرار می گیرند و رفتار و کردار آن ها به ویژه در منظر عموم (چه منفی و چه مثبت) ، بر روی بسیاری از افراد جامعه تأثیر گذار است.
به عنوان مثال اگر مأموران نیروی انتظامی به عنوان حافظان نظم و امنیت، در خودرو از کمربند ایمنی استفاده نکنند از دیگر افراد جامعه چه توقعی وجود دارد؟ یا در حال حاضر و با توجه به شیوع ویروس کرونا و تأکید وزارت بهداشت بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی و انجام پروتکل های بهداشتی، اگر یکی از افراد کادر درمانی خود این موضوع را رعایت نکند، آیا اعتماد عمومی مردم کاهش پیدا نمی کند؟
در خصوص بازیگران سینما و تلویزیون نیز که به یک شهرت قابل توجهی رسیده اند و به عنوان الگوی بسیاری از افراد این مرز و بوم مطرح هستند، همینگونه است؛ جوانی که چندین سال یک بازیگر معروف را به عنوان الگوی خود پذیرفته است و رفتارهای او خواه یا ناخواه بر روی او تأثیر می گذارد، با مشاهده رفتار آن بازیگر و یا وضعیت حجاب او در انظار عمومی و یا فضای مجازی به چه نتیجه ای دست خواهد یافت؟
بدون شک بازیگران، ورزشکاران، مسئولان و در کل افراد مشهور جامعه، باید با نوع رفتار و کردار خود به گونه ای عمل کنند تا شأن و جایگاه نظام اسلامی حفظ و تقویت شود و افراد جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان در موضوع الگوگیری از آنان در مسیر درست حرکت کنند.و از رفتار آن ها برداشت نادرست يا الگوسازي غلط صورت نگيرد.
یکی از تأکیدات همه فرماندهان ناجا در سال های اخیر، موضوع مردم داری و رویکرد اجتماعی پلیس در جامعه است، روشی که به نظر می رسد در راستاي افزايش سرمايه اجتماعي نتايج مثبت و قابل توجهي داشته و در حال حاضر نیروی انتظامی با رویکرد اجتماعی خود در سال های اخیر به محبوبیت خاصی در بین اقشار مختلف جامعه دست یافته است.
مأموران ناجا به عنوان سربازان ولایت در عین حال که با اقدامات مقتدرانه خود نظم و امنیت را به جامعه هدیه می دهند، با کردار و رفتار درست خود مردم داری و افزایش رضایتمندی را نیز ترویج می دهند تا در جامعه به عنوان یک الگوی موفق ظاهر شوند.
حضور مأموران نیروی انتظامی در عرصه های مختلف جامعه و کارهای خداپسندانه ای از جمله اهداء عضو، اهداء خون، یاری رساندن به سیل زدگان، زلزله زدگان و یا چندین مورد دیگر که بازتاب های گسترده ای در جامعه داشته است، نشان می دهد که کارکنان سبز پوش ناجا علاوه بر ایجاد نظم و امنیت در جامعه، الگوی بسیار موفقی برای سایر افراد جامعه به شمار می روند.
در پایان اینکه؛ همواره مردم به عنوان ارکان اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند و نوع برخورد و رفتار افراد خاص و معروف می تواند نوع نگرش و رفتار آن ها را در جامعه تعیین کند.
کارکنان نیروی انتظامی نیز همواره اصل مردم داری و احترام به شهروندان را از اصول خدمت خود می دانند و معتقدند که رضایت مردم، رضایت خداوند متعال را در پی خواهد داشت...

راهکارهایی ساده برای دشوار ساختن سرقت از منزل
فرمانده انتظامی شهرستان فسا توصیه هایی در راستای پیشگیری از سرقت و دشوار ساختن راه ورود سارقان به منزل بیان کرد.
سرهنگ "فرج رستمي" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، بيان كرد: نخستين نكته در زمينه پيشگيري از سرقت منزل اين است كه هنگام ساخت و ساز، همان قدر كه به زيبايي ساختمان اهميت مي دهيد، به استحكام و ايمني آن نيز توجه كنيد.
*روی دیوار حیاط منزل خود حفاظ مقاوم نصب کنید. حفاظ را طوری تعبیه کنید که اگر تیر چراغ برق، علمک گاز، درخت یا خودرویی در کنار آن قرار داشت، سارقان نتوانند از آنها برای ورود به ساختمان استفاده کنند.
*استفاده از سیستم ضد سرقت (آژیر) به عنوان عامل بازدارنده در پیشگیری موثر است که به محض باز شدن درب و یا پنجره ها با صدای هشدار باعث هوشیاری همسایه ها شود.
*هنگام خروج از منزل در صورت مشاهده خودروهای غریبه مشکوک که بی هدف در حال پرسه زدن می باشند شماره پلاک آنها را یادداشت کنید و سعی کنید پس از طی مسافتی براي حصول اطمینان به منزل مراجعه کنید.
*چنانچه در مجاورت منزل شما ساختمانی نیمه ساز، گاراژ، بوستان و مکان‌های تاریک و خلوت واقع شده است، به ایمنی آن اهمیت بیشتری بدهید
*در هنگام خروج از منزل حتی برای مدت کوتاه تمام درب های خانه اعم از درب ورودی، درب‌های اتاق و حتی پنجره ها را به خوبی قفل کنید.
*محل نگهداري پول نقد، جواهرات و اشياي با ارزش خود را نزد همسايه ها يا افرادي كه مورد اعتمادتان نيستند، افشا نكنيد و پول و طلاجات خود را در معرض دید و در دسترس قرار ندهید.
*به تردد افراد مشکوک و یا خودروهای غریبه در اطراف منزل خود حساس باشید و شماره خودرو افراد غریبه را به 110 گزارش دهید.
*اگر توپی قفل درب ورودی یا پارکینگ به صورت برجسته است، حلقه ای آهنی دور آن جوش دهید. 
*در زمان خروج از منزل از لامپ های تایمر دار استفاده كنيد.
*از قرار دادن نردبام و چهارپایه در داخل حیاط به ویژه کنار دیوارها خودداری کنید.
*اگر تمایل دارید که پنجره ها را باز بگذارید، حتما برای آنها حفاظ در نظر بگیرید.
*محوطه بيروني منزل خود را با نصب لامپ، از روشنايي كافي برخوردار سازيد.
*برای درهای دو لنگه قفل اضافی تعبیه کنید و حتي الامكان دوربين مداربسته نصب كنيد.

                                                                          

نظرات بینندگان