کد خبر: ۱۳۸۸۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۵ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
هفتاد و دومین بسته ویژه خبری؛

جزئیاتی از محاصره ناو آمریکایی توسط قایق‌های سپاه /جلایی‌پور: کارگزاران یک تشکل سیاسی دونبش است/مدرک تحصیلی تعدادی از منتخبان گیلان مشکل دارد

رصد‌خانه خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند:دیدار شاعران با رهبر انقلاب امسال برگزار نمی‌شود/دانشجویان دستگیر شده شریفی با مجاهدین در ارتباط بودند/ مراسم روزقدس را در فضای مجازی برگزار کنید و ... رصد‌خانه امروز را تشکیل می‌دهند.
 جزئیاتی از محاصره ناو آمریکایی توسط قایق‌های سپاه /جلایی‌پور: کارگزاران یک تشکل سیاسی دونبش است/مدرک تحصیلی تعدادی از منتخبان گیلان مشکل دارد

 تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه ؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه را می‌بینید.

دیدار شاعران با رهبر انقلاب امسال برگزار نمی‌شود
عباس محمدی مدیرکل مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری در خصوص دیدار شاعران با رهبر انقلاب گفت: امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا و با توجه به دستورالعمل‌های کارگروه پیشگیری مبنی بر منع قانونی برای برگزاری تجمعات در کشور، دیدار شاعران با مقام معظم رهبری همانند سایر دیدارهای ایشان در ماه مبارک رمضان برگزار نخواهد شد. گفتنی است هرساله همزمان با میلاد امام حسن مجتبی (ع) در چهاردهم ماه مبارک رمضان تعدادی از شاعران به دیدار مقام معظم رهبری می‌رفتند و در محضر ایشان به شعرخوانی می‌پرداختند.

افشاگری یک کاندیدای ریاست مجلس: تماس گرفتند و کمیسیون تعارفم کردند
فریدون عباسی، نماینده مجلس گفت: افراد مختلفی با من تماس می‌گرفتند و می‌خواستند به من کمیسیون تعارف کنند تا من به گروه و دسته‌ای که تشکیل داده‌اند بپیوندم اما من قبول نکردم. در صحن علنی خودم را به عنوان داوطلب ریاست مطرح می‌کنم و می‌دانم که حداقل یک رای از خودم را دارم. ما با تیم همکاران دولت آقای احمدی‌نژاد ارتباط داریم و دوست هستیم حتی اطلاعات هم میان ما تبادل می‌شود اما اینکه من به رای آن‌ها کنار بروم، این طور نیست. آقای احمدی‌نژاد یک ایدئولوژی یا سبک نیست. ایشان یک نفر بود که در یک دوره‌ای از شورای نگهبان برای حضور در انتخابات تاییدیه گرفت و دو دوره مردم به او رای دادند و اکنون دوره‌اش تمام شده است./ایلنا

مدرک تحصیلی تعدادی از منتخبان گیلان مشکل دارد
عباسی، سخنگوی هیأت‌رئیسه مجلس گفت: مدرک تحصیلی تعدادی از منتخبین مجلس یازدهم از استان گیلان اشکالاتی دارد. باید دستگاه‌های نظارتی و امنیتی به این موضوع ورود کرده و با بررسی‌های متعدد و استعلامات مختلف مانع از تضییع حق آحاد مردم شوند./فارس

جزئیاتی از محاصره ناو آمریکایی توسط قایق‌های سپاه
ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: جمهوری اسلامی نه تمایل دارد و نه هیچ وقت به فکر ایجاد ناامنی و جنگی در منطقه هست ولی دست کسی را که بخواهد منطقه را ناامن کند قادر است بشکند و از حقوق ملت با قدرت دفاع کند. آمریکایی‌ها به دنبال تحریک در منطقه هستند، اینکه گفتند قایق‌های ایران ناو آمریکایی را محاصره کردند؛ در واقع عکس‌العملی بود که به تعدی آمریکایی‌ها نشان دادیم. ناو آمریکایی، مسیر شناور ایرانی را سد کرده و شناور به هر طرفی که می‌خواست برود ناو آمریکایی جلویش می‌پیچید و مسیرش را سد می‌کرد، دیدیم اگر پاسخ آن‌ها را سر بزنگاه ندهیم پر روتر شده و ممکن است کارهای دیگری را شروع کنند. محاصره ناو آمریکایی از سوی قایق‌های ایرانی درواقع پاسخ به جسارتی بود که آمریکایی‌ها مرتکب شدند./تسنیم

واکنش مرتضی طلایی به جدیدترین سهم‌خواهی پایداری‌ها: کلا چند نفرند؟
طلایی درباره احتمال تکرار عقب نشینی شورای ائتلاف مقابل خواست پایداری گفت: هر کس خودش را پرچمدار گفتمان انقلاب و ارزش ها می داند موظف است از اصول و شاخص ها و ملاک ها دفاع کند و دنبال شایسته گزینی برای اداره مجلس باشد. اگر کسی برای کسب رضایت دیگری یا این گروه و آن گروه از این اصول کوتاه بیاید، در واقع به نوعی معامله گری روی آورده است که امر پسندیده ای نیست. وی با بیان اینکه همه نیروهای انقلاب باید مقابل هر نوع زیاده‌خواهی و سهم‌خواهی محکم بیایستند، درباره احتمال جدایی پایداری از مکانیزم شورای ائتلاف برای انتخاب هیأت رئیسه مجلس افزود: اتفاق خاصی نمی افتند، آنها چند در مجلس هستند که رأی نمی دهند. این فعال سیاسی اصولگرا درباره تخمین 100 نفری وزن پایداری ها در مجلس آینده یادآور شد: این طور نیست. ادوار گذشته هم نشان می دهد اتفاقاتی که در صحن مجلس رقم می خورد با آنچه برخی گروه ها ادعا می کنند متفاوت است. نماینده وقتی وارد مجلس شد بنا بر اقتضائات محیط داخل پارلمان تصمیم می گیرد بنابراین از حالا نمی توانیم بگوییم منتخبان دوره یازدهم نزدیک به کدام گرایش ها هستند.

سخنگوی قوه‌قضائیه: قصد 2 دانشجوی بازداشتی خرابکاری بود/ اقلام انفجاری داشتند 

سخنگوی قوه قضائیه: 2 دانشجوی بازداشت شده به گروه‌های ضد انقلاب و منافقین وصل شده بودندسخنگوی دستگاه قضایی کشور با اشاره به دستگیری دانشجویان روزهای اخیر گفت: دو دانشجوی بازداشت شده به گروه‌های ضد انقلاب و منافقین وصل شده بودند.
 غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه در رابطه با دستگیری دو دانشجو در روزهای اخیر و جزئیات بازداشت آن‌ها گفت: ما در بازداشت افراد اصلا به حرفه و شغل آنها توجه نداریم و هرکس مرتکب جرم شود علی القاعده شغلی دارد و عملکرد ما معطوف به شغل نیست. ما به جرم نگاه می‌کنیم. وی افزود: این افراد به گروه‌های ضد انقلاب و منافقین وصل شده بودند و تحت تعلیمات این گروه به دنبال انجام اقدامات خرابکارانه بودند که البته به لطف خدا نتوانستند.
در بازرسی از منازل آنها اقلام انفجاری کشف شد و ما به این موضوعات کار داریم و اینها تحت تاثیر بیگانگان این اقدامات را انجام دادند.
سخنگوی قوه قضائیه افزود: توصیه ما به جوانان این است که فریب بیگانگان را نخورند که می‌خواستند در شرایط کرونا علیه کشور توطئه کنند.

اعطای "مدال شجاعت" به سربازان آمریکایی که شب حمله موشکی سپاه به پناهگاه رفتند!!

ارتش آمریکا به 29 نفر از سربازان این کشور که در حمله موشکی تلافی جویانه دی ماه گذشته سپاه به پایگاه "عین الاسد" به پناهگاه رفتند اما در اثر موج انفجار موشکی آسیب مغزی شده‌اند، مدال شجاعت می‌دهد.
 به نقل از وب سایت شبکه خبری"ای بی سی " آمریکا، ارتش آمریکا به 6 سرباز این مدال را اعطا کرده و  23 سرباز دیگر که در لیست دریافت مدال قرار دارند، این هفته این مدال شجاعت را خواهند گرفت. این سربازان در شب حمله موشکی سپاه در پناهگاه‌های پایگاه عین‌الاسد پناه گرفتند اما شدت انفجارها به حدی بود که منجر به آسیب مغزی آنها شد. ارتش آمریکا اعلام کرده 110 سرباز این کشور در پایگاه "عین الاسد" آسیب مغزی دیده‌اند. به این سربازان مدال "پرپل هارت" (قلب ارغوانی) اعطا می‌شود که تا کنون به سربازان و درجه‌دارانی از ارتش آمریکا اعطا شده که در عملیات‌های مختلف ارتش خطر کرده و کشته و یا زخمی شده باشند اما این بار بر خلاف سنت قبلی به سربازانی اعطا می‌شود که به حرف فرماندهانشان خوب گوش داده و در شب حمله خطر نکرده و برای در امان ماندن از آسیب، به پناهگاه رفته‌اند.
این نخستین بار در تاریخ آمریکاست که مدال شجاعت به گروهی از سربازان اعطا می شود که در شب عملیات هیچ کاری جز رفتن به پناهگاه نکردند.

  قیمت "پراید" حدود 90 میلیون و "پژو 206 تیپ پنج" به 170 میلیون رسید / نظارت کجایی دقیقا کجایی؟

پراید 111 به 89 تا 90 میلیون تومان رسیده و پراید 131 نیز برچسب قیمتی 80 میلیون تومان را بر خود دارد. این روزها بازار خودرو حال و روز خوشی ندارد و قیمت ها در این بازار به صورت روزانه در حال افزایش است.  بر اساس پایش های انجام گرفته از نمایشگاه های تهران، قیمت خودروهای داخلی این روزها با شیب تندی در حال افزایش است به طوریکه فقط در یک مورد قیمت خودروی پراید که به نوعی شاخص هم تلقی می شود طی 20 روز با افزایش 10 میلیون تومانی همراه بوده  است.
امروز پراید 111 که در چهارم اردیبهشت99 تولید آن رسما متوقف شد به 89 تا 90 میلیون تومان رسیده و  پراید 131 نیز برچسب قیمتی 80 میلیون تومان را بر خود دارد.
 بر اساس این گزارش محصولات ایران خودرو خصوصا خانواده پژو نیز با افرایش قیمت مواجه شده است به طوریکه قیمت پژو 206 تیپ 2 مدل 99 هم اکنون به 145 میلیون تومان و تیپ 5  آن نیز به قیمت 170 میلیون تومان رسیده است.
شیب افزایش قیمت فقط مربوط به 2 خودروساز بزرگ ایران خودرو و سایپا نبوده و در دیگر محصولات داخلی و یا مونتاژ داخل نیز به چشم می خورد به طوریکه هم اکنون قیمت مزدا 3 که در آخرین روزهای اسفند 98 حدود 500 میلیون تومان بود امروز به 630 میلیون تومان افزایش یافته است.کاهش عرضه خودرو به بازار،حضور واسطه ها و دلال ها و همچنین سرازیر شدن نقدینگی به بازار خودرو از جمله دلایل افزایش قیمت از سوی کارشناسان عنوان می شود. قیمت های بالا و حبابی که این روزها در بازار خودرو شاهد آن هستیم لزوم مداخله جدی مسئولان برای کنترل قیمت ها را طلب می کند و جا دارد تا وزرات صمت و دیگر نهاد های نظارتی با ورود به موضوع تصمیمات جدی را برای کنترل قیمت ها در این حوزه اجرایی کنند.

روح الله زم: برخی عبارات اشتباه بوده و پشیمانم/ یکسری از مطالب کپی بود و فردی به من زنگ می‌زد و می‌گفت مطلب مرا کار کن
متهم روح الله زم در چهارمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهاماتش درباره نوع رفتار بازجویان با وی گفت: رفتار بازپرس شرعی، قانونی و انسانی بود، با بهترین روش رفتار می‌کردند و هرجا که خود می‌خوابیدند من نیز انجا می‌خوابیدم، همان غذایی که خودشان می‌خوردند به من می‌دادند. از میان تمامی مطالب ارسال شده سه چهار مورد بیشتر مستند ندارم.

جان باختگان کرونا در کشور به ۶۳۴۰ نفر رسید
از دیروز تا امروز ۱۳۲۳ بیمار جدید در کشور شناسایی شد و مجموع بیماران کرونا به ۹۹ هزار و ۹۷۰ نفر رسید. در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۳ بیمار نیز جان خود را از دست دادند. جان باختگان کرونا در کشور به ۶۳۴۰ نفر رسیدرییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تاکنون ۹۹ هزار و ۹۷۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به ۶۳۴۰ نفر رسید.

استقبال توئیتری اصولگرایان از انصراف زاکانی
اظهارنظرتوئیتری علیرضا زاکانی نماینده مجلس یازدهم درمورد ریاست مجلس آتی با واکنش هایی روبه رو شد. سید نظام موسوی نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم در واکنش به این اظهار نظر نوشت: صریح و شفاف می گویم با توجه به شناخت نزدیک و دیرینه ام از توانمندی های فکری و اجرایی و سلامت اعتقادی و مالی زاکانی، انتخاب بنده برای ریاست مجلس بود. محمد باقر قالیباف نیز به این توئیت واکنش نشان داد و گفت: به لطف خدا این مجلس، مجلس کار، همکاری و برادری در حل مسائل مردم خواهد بود. سید احسان خاندوزی دیگر راه یافته به مجلس یازدهم نیز گفته است که مجلس قوی بلکه ایران قوی، امروز بیش از گذشته، محتاج است به این طرزفکر و این تراز اخلاق./ایرنا

بازیکن سابق استقلال بر اثر کرونا درگذشت

طبق اعلام رسانه‌های خوزستانی، محسن باوی بازیکن تیم ستاره شریعتی کوت عبدالله کارون اهواز که سابقه برتن کردن پیراهن تیم استقلال اهواز، صبح امروز به دلیل ابتلا به ویروس کرونا فوت کرد. پس از اینکه چهره‌های ورزشی مطرحی در کشور ایران به این ویروس مبتلا و سپس آن را شکست دادند، باوی به اولین فوتبالیست ایرانی تبدیل شد که به این علت درگذشته است.

فرمانداری: آلودگی آب شرب اهواز به وبا صحت ندارد
فرمانداری شهرستان اهواز در اطلاعیه‌ای آلودگی آب اهواز به وبا را تکذیب کرد و خواستار برخورد با عوامل انتشاردهنده این مطلب نادرست شد. فرمانداری اهواز اعلام کرد: پیرو خبری مبنی بر آلودگی آب اهواز به وبا، این موضوع نادرست است زیرا آب آشامیدنی به صورت روزانه توسط عوامل بهداشت کنترل می‌شود. در این اطلاعیه با تاکید بر اینکه از شهروندان گرامی درخواست می‌شود به شایعاتی از این قبیل توجه نکنند آمده است: فرمانداری اهواز عوامل انتشار دهنده این خبر دروغ را که موجب نگرانی مردم شدند را مورد پیگرد قانونی قرار می‌دهد. استاندار خوزستان نیز شامگاه دوشنبه در ششمین گفت وگوی زنده با مردم استان ضمن رد این شایعه بیان کرد: استان خوزستان به دلیل شرایط اقلیمی هرسال در ۲ مقطع اردیبهشت و آبان با شیوع وبا روبه رو می‌شود اما هم اکنون هیچ موردی از ابتلا به وبا در خوزستان نداشته‌ایم.

تا اطلاع ثانوی نماز جمعه در مراکز استان ها اقامه نخواهد شد
شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور اعلام کرد: مراسم عبادی ـ سیاسی نماز جمعه تا اطلاع ثانوی در مراکز استان ها اقامه نخواهد شد و در سایر شهرستان ها و مناطق، تابع تعیین و اعلام مصادیق جدید از مناطق سفید خواهد بود. بر اساس فهرست رسمی و اعلامی از سوی ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا، در ۲۳ استان و ۱۳۲ شهرستان، مجموعاً ۲۹۴ نقطه از فیوضات معنوی اقامه مجدد نمازهای جماعت در مساجد بهره مند خواهند بود و از این میان، در ۱۸۰ پایگاه نمازجمعه از تاریخ ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹اقامه خواهد شد.

جلایی‌پور: کارگزاران یک تشکل سیاسی دونبش است
حمیدرضا جلایی‌پور، عضو شورای مرکزی حزب اتحادملت درباره کارگزاران نوشت: کارگزاران یک تشکل سیاسی دونبش است. یک نبش این تشکل یا خواست اصلی این تشکل راه یافتن به قدرت به هر قیمت و در هر شرایطی است. حتی وقتی در راه رسیدن به این هدف کاندیدای اختصاصی‌شان در تهران چندمیلیونی سه هزار رای می‌آورد، می‌گویند اتفاقی نیفتاده و شتر دیدی ندیدی! و نبش دوم این تشکل هم از جامعه با دفاع از راست‌ترین سیاست‌های اقتصادی دلربایی می‌کند. برای ورود به قدرت؛ دبیرکل این حزب، دائم اصلاح‌طلبانِ "جریان اصلی" را تخطئه می‌کند و به‌اصطلاح موتور اصلاح‌طلبان را پیاده می‌کند و وقتی هم موقعیت این تشکل سیاسی در افکارعمومی یا در میان چهره‌های اصلاح‌طلب "خراب" می‌شود؛ یکی دیگر از اعضای این حزب به رفوگری حرف‌های دبیرکل می‌پردازد؛ بدون اینکه مشی دبیرکل، رسانه‌ها و شورای مرکزی حزب تغییری کند. کارگزاران متاسفانه در عمل نه عدالت را جدی می‌گیرد و نه دموکراسی را. اگر جای اعضای کارگزاران بودم؛ به‌جای اینکه دغدغه کل جبهه اصلاحات را داشته باشم و دائم برای این جبهه نسخه بنویسم، از اصلاح حزب خودم شروع ‌و فکری به حال این وضعیت "دونبش" این تشکل می‌کردم. متاسفانه کارگزاران پس از بیست سال هنوز متوجه نشده که مهمترین دغدغه جریان اصلاحات در ایران تقویت دموکراسی و عدالت در حکمرانی ایران به شیوه اصلاح‌طلبانه، تدریجی، خشونت‌پرهیزانه و قانونی است... متاسفانه تمرکزش صرفا بر توسعه است، آن‌هم بیشتر توسعهٔ اقتصادی/عمرانی و نه توسعه‌ای عادلانه، متوازن، پایدار و همه‌جانبه.

دانشجویان دستگیر شده شریفی با مجاهدین در ارتباط بودند
سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی در مورد دانشجویانی که به تازگی دستگیر شدند گفت: در بازداشت افراد به حرفه و شغل آنها توجه نداریم  و به اتهامات و اعمال آنها نگاه می‌کنیم. اسماعیلی افزود: این افراد به گروه‌های ضد انقلاب وصل شدند و با گروهک تروریستی منافقین ارتباط داشتند و به دنبال اقدامات خرابکارانه در کشور بودند که اقدامات ایذایی انجام دادند و نتوانستند اقدام خاصی انجام دهند. سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: خانواده یکی از دانشجویان هم از اعضای منافقین بودند. قصد داشتند در شرایط کرونایی کشور با اقدامات خرابکارانه غائله‌ای درست کنند. با اقدامات سربازان گمنام امام زمان(عج) این دو فرد شناسایی و بازداشت شدند.






نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمدی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
0
مظلومیت قدس را شده مردم از بام خانه هایشان هم به دنیا مخابره می کنند، بیت المقدس و بیت ا...الحرام دو اشعه از یک منبع الهی هستند