کد خبر: ۱۳۸۸۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۹ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹

وضعیت زرد کرونا در ۹ شهرستان فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: ۹ شهرستان شیراز، جهرم، فسا، لار، گراش، مرودشت، کازرون، استهبان و سرچهان دارای وضعیت زرد هستند.
به گزارش شیرازه، عبدالرسول همتی با اعلام وضعیت شهرستان‌های استان فارس در زمینه ابتلا به کرونا، گفت: شهرستان های شیراز، جهرم، فسا، لار، گراش، مرودشت، کازرون، استهبان و سرچهان دارای وضعیت زرد و دیگر شهرستان‌های استان فارس در وضعیت سفید هستند.

او تاکید کرد: اعلام وضعیت سفید در برخی شهرستان ها به منزله رعایت نکردن موازین بهداشتی نیست، چرا که شرایط به صورت هفتگی می تواند متغیر باشد.

همتی با تفکیک موارد ابتلای روز گذشته تاکنون در استان فارس ، بیشترین تعداد مبتلا به کرونا را مربوط به شیراز دانست و گفت: مرودشت ؛ قیروکارزین ؛ آباده، اقلید و استهبان نیز در ۲۴ ساعت گذشته و همچنین شهرهای زیر مجموعه دیگر دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی استان موارد ابتلا به کرونا داشته است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین با تبریک روز ماما از همکاری و تلاش این گروه در ایجاد زایمان ایمن تشکر کرد و گفت: گروه مامایی در سلامت مادر و نوزاد نقش ارزنده ای دارند.

همتی افزود: هزار و ۵۰۰ ماما در حوزه بهداشت به عنوان مراقب سلامت در کنار پزشکان خانواده در استان فارس مشغول به فعالیت هستند.

او ادامه داد: ماماها در مراقبت از مادران باردار پرخطر، انجام غربالگری سلامت بیش از چهار میلیون و ۲۰۰ هزار نفر و غربالگری ۹۲ و نیم درصد در مرحله دوم در استان فارس نقش بسیار مناسب و مطلوبی داشتند.

در این نشست مواردی مانند پیگیری برای تهیه و استفاده از مُهرهای سنگی در مساجد با توجه به بازگشایی مساجد در شهرهای با وضعیت سفید، تقدیر از کارگروه مستندسازی ستاد و اضافه شدن تعدادی از اساتید به این کارگروه و تهیه و تدوین مدلی از اقدامات انجام شده در شیراز، تهیه فیلم های مستند از فعالیت های دانشگاه در مقابله با کرونا بررسی و مصوب شد.

انتهای پیام/ 

نظرات بینندگان