کد خبر: ۱۳۸۸۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۴ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
به زودی؛

استان فارس در جمع استان های دارای صنعت تولید کامیون

با پیگیری های صورت گرفته و سرمایه گذاری بخش خصوصی، خط تولید کامیون کشنده در منطقه ویژه اقتصادی شیراز افتتاح خواهد شد.
 به گزارش شیرازه، ظفر افشون معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس طی بازدیدی که از این طرح مهم سرمایه گذاری استان فارس داشت ، اظهار نمود، کارخانه تولید کامیون کشنده توسط سرمایه گذاران فارسی آماده افتتاح بوده که به زودی در مراسمی رسمی با حضور مدیران ملی افتتاح خواهد شد. ظرفیت تولید این کارخانه ، تعداد 3000 دستگاه کامیون کشنده در فاز اول بوده که در ادامه با اجرای طرح توسعه ، تولید انواع تریلی با کاربری های مختلف نیز اجرا خواهد شد.
استان فارس بزودی به گروه استان های تولید کننده کامیون کشنده
وی در ادامه افزود با پیگیری های این معاونت و مجموعه همکاران دفتر سرمایه گذاری استانداری و اهتمام جدی سرمایه گذار ، فاصله زمانی بین صدور جواز تاسیس این واحد و صدور پروانه بهره برداری ، کمتر از یک سال بوده که این موضوع با این حجم سرمایه گذاری در کشور بی نظیر است. با افتتاح این واحد در فاز اول برای یکصد نفر به صورت مستقیم در خط مونتاژ اشتغال ایجاد خواهد شد. حجم سرمایه گذاری ثابت این واحد تولیدی 10.3 میلیون یورو ارزی و 61 میلیارد تومان ریالی می باشد که تماما توسط سرمایه گذار تامین گردیده است. همچنین سرمایه در گردش مورد نیاز واحد نیز با مشارکت بانک های استان تامین می گردد.

معاون اقتصادی استانداری فارس با اشاره به فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل زمینی کشور ، اظهار داشت بیش از 30 هزار کشنده با عمر بیش از 25 سال در کشور وجود دارد که بایستی به تدریج از ناوگان حمل و نقل کشور خارج گردد. همچنین با راه اندازی واحد های تولیدی بزرگی که در سطح استان و کشور شاهد به ثمر رسیدن و بهره برداری از آنها در دولت تدبیر و امید هستیم از جمله کارخانه آلومنیم جنوب ، کربنات سدیم کاوه ، فولاد و سیمان نی ریز، طرح توسعه فولاد کوار و ... در استان فارس ، ظرفیت بار جدید در استان به طور محسوسی افزایش یافته که این موضوع نیز راه اندازی و بهره برداری هر چه سریعتر از این واحد تولیدی را توجیه پذیر می نماید.

امیدواریم با راه اندازی فاز اول و تکمیل و توسعه خطوط تولید این کارخانه ، گام مهمی در تحقق فرمایش مقام معظم رهبری در زمینه جهش تولید در استان برداریم.
 
 

نظرات بینندگان