کد خبر: ۱۳۸۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۷ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹

خسارت ۶۰۰ میلیارد تومانی کرونا به مجموعه‌های خصوصی گردشگری فارس

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، از خسارت ۶۰۰ میلیارد تومانی مجموعه‌ها و مراکز خصوصی این سازمان طی سه ماهه اخیر خبر داد.
به گزارش شیرازه، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی فارس، مصیب امیری گفت: تمامی اماکن گردشگری از اسفندماه تاکنون در تعطیلی کامل به سر می‌برند و تا زمان اعلام ستاد ملی کلی کرونا مبنی بر بازگشایی، تعطیل خواهند ماند.

او افزود: ۵۰۰ واحد مجموعه‌های اقامتی خصوصی استان شامل هتل، هتل‌آپارتمان، مهمانپذیر، خانه مسافر، ۲۵۸ دفتر خدمات مسافرتی، مراکز آموزشی گردشگری، راهنمایان گردشگری، رستوران ها، سفره خانه‌ها و خانه‌های سنتی مجموعا متحمل ۶۰۰ میلیارد تومان خسارت در مدت سه ماهه اسفند، فروردین و اردیبهشت تا به امروز شده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس افزود: در این راستا با توجه به زیان‌های وارده به این بخش که نقش مهمی در اشتغال حوزه گردشگری دارد، دولت حمایت‌هایی را خواهد داشت که پیگیر تخصیص آن‌ها هستیم.

امیری در بخش دیگری از ظرفیت‌های بالای شهر شیراز در خصوص جذب گردشگر، گفت: شیراز جاذبه‌های بسیاری در ابعاد مختلف مذهبی، تاریخی، فرهنگی، پزشکی دارد و همین امر موجب جذب گردشگران است. این در حالی است، ایام نوروز به ویژه از اسفند ماه تا اردیبهشت ماه همه ساله هتل‌های ما مملو از مسافر است و حدود ۶۰ درصد گردشگران ما در طول سال مربوط به این سه ماه است. در حالی که سال گذشته بروز سیل و امسال شیوع کرونا این فرصت را از مجموعه‌های گردشگری گرفت و خسارات جبران ناپذیری را متوجه این صنف کرد.

او توضیح داد: از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین ۹۷ (در ایام تعطیلات نوروز) یک میلیون و ۸۳۰ هزار نفر به شیراز سفر کردند، اما در سال ۹۸ بروز سیل، این رقم را به یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر کاهش داد، اما به طور متوسط در این ایام بیش از دو میلیون نفر گردشگر به شیراز سفر می‌کنند.

نظرات بینندگان