کد خبر: ۱۳۸۸۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۸ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹

بازگشایی مدارس فارس در هاله‌ای از ابهام

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: تاکنون هیچ برنامه‌ای برای بازگشایی مدارس اعلام نشده است.
  فرهاد اسماعیلی با اشاره به اینکه نحوه و زمان بازگشایی مدارس تابع نظر ستاد ملی ویروس کروناست، اظهار داشت: برای بازگشایی مدارس و نحوه اجرای پروتکل‌های بهداشتی منتظر تصمیم ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا هستیم.

وی همچنین به حرف و حدیث‌های مبنی‌بر ثبت‌نام‌ زودهنگام برخی مدارس پایان داد و تأکید کرد: تاکنون هیچ شیوه‌نامه‌ای برای ثبت‌نام ارسال نشده است؛ چراکه هنوز سال تحصیلی قبل به پایان نرسیده است. اما درباره مدارس غیردولتی پیش‌ثبت‌نام‌ها با رعایت اصول بهداشتی می‌تواند انجام شود.

اسماعیلی ادامه داد: درخصوص امتحانات هم برنامه این است که به‌جز پایه دوازدهم که پایه اخد دیپلم است، در بقیه پایه‌ها امتحانات به‌صورت غیرحضوری برگزار شود. وی افزود: اما در پایه دوازدهم از ۱۷ خردادماه با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی اعم از فاصله‌گذاری بیش از حد معمول، ضدعفونی حوزه‌های امتحانی، افزایش تعداد حوزه‌های امتحانی برای جلوگیری از تراکم جمعیت و همچنین افزایش فاصله بین امتحانات، شروع امتحانات را خواهیم داشت.

وی در پایان با اشاره به اینکه علی رغم تعطیلی مدارس، آموزش به‌هیچ‌عنوان تعطیل نشده است، گفت: درست است که مدارس تعطیل هستند، اما آموزش به‌هیچ‌عنوان تعطیل نشده و معلمان ما حتی بیش از گذشته در فضای مجازی و به‌صورت غیرحضوری فعالیت‌هایشان را انجام داده‌اند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا آموزش‌ها از طریق غیرحضوری کافیست، اظهار داشت: قطعاً نتیجه‌ای که از طریق آموزش غیرحضوری حاصل می‌شود، مانند آموزش حضوری نیست اما در حال حاضر شرایط به این گونه است و معلمان و مدیران همه تلاش خود را در عملکرد احسن به کار بسته‌اند./ فارس

نظرات بینندگان