کد خبر: ۱۳۸۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۵ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
بسته خبرهای حوادث شیرازه؛

اراضي 60 ميلياردي در خرامه رفع تصرف شد/كشف 3 ميلياردي شكر، قند و نبات احتكار شده در شيراز / 379 كيلو ترياك در ني‌ريز كشف شد/ کشف کالای قاچاق 2 ميلیاردي در ممسنی

مهم‌ترین حوادث امروز استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.
 به گزارش شیرازه، مهم‌ترین حوادث امروز را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

379 كيلو ترياك در ني‌ريز كشف شد
فرمانده انتظامی استان از کشف 379 کیلو تریاک توسط مأموران انتظامی شهرستان ني‌ريز در بازرسي از يك خودرو وانت پيكان خبر داد.
سردار "رهام‌بخش حبیبی" در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: مأموران انتظامي شهرستان ني‌ريز با اقدامات فني و تخصصي از خبری مبنی بر تردد یک خودرو حامل مواد مخدر در محور سيرجان-قطرويه مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.
وی با بیان اینکه بلافاصله مأموران انتظامی به محل مورد نظر اعزام و خودروهای عبوری را مورد کنترل قرار دادند، افزود: مأموران در این راستا یک خودرو وانت پيكان را مشاهده و دستور ایست دادند که راننده آن بدون توجه اقدام به فرار کرد.
فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، مأموران موفق شدند خودرو را متوقف كنند، اظهار کرد: در بازرسی از آن، 379 کیلو تریاک کشف و يك قاچاقچی نيز دستگیر شد.
سردار "حبيبي" با بيان اينكه مبارزه با قاچاقچيان با جديت از سوي پليس دنبال مي شود، به شهروندان توصيه كرد: در صورت مشاهده و برخورد با فروشندگان مواد مخدر، سريعا با مركز فوريت هاي پليسي 110 تماس و موضوع را اطلاع دهند.

اراضي 60  ميلياردي در خرامه رفع تصرف شد
فرمانده انتظامي استان از رفع تصرف 12 هکتار از اراضي ملي به ارزش 60 ميليارد ريال در شهرستان خرامه خبر داد. 
سردار " رهام‌بخش حبيبي"  در تشريح جزئيات اين خبر گفت: در اجراي طرح‌هاي مقابله با زمين خواري و رفع تصرف اراضي ملي از چنگ زمين خواران، با تحقيق و بررسي‌هاي انجام شده و مراجعه نماينده اداره منابع طبيعي، مشخص شد تعداد 5 نفر از اهالی یکی از روستاهای شهرستان خرامه اقدام به تصرف اراضی به مساحت 12 هکتار به صورت غير قانوني و کاشت نهال پسته و انجیر کرده‌اند.
سردار "حبيبي" افزود: ماموران انتظامي پس از هماهنگي با مرجع قضائي براي بررسي موضوع و آزادسازي زمين‌هاي تصرف شده از يد زمين خواران به آن مكان اعزام شدند و با انجام اقدامات پليسي و همکاري ماموران اداره منابع طبيعي و محیط زیست آن شهرستان،   12 هكتار اراضي را از چنگ زمين خواران خلع يد و به منابع ملي بازگرداندند.
این مقام انتظامی با بیان اينكه برابر اعلام کارشناسان ارزش ریالی زمین‌های رفع تصرف شده، 60 میلیارد ریال می باشد، افزود: در این خصوص  پرونده تشكيل و متهمان به مرجع قضائي معرفي شدند.
فرمانده انتظامي استان فارس، خاطر نشان کرد: زمين‌خواران بدون در نظر گرفتن حق عامه مردم در بهره‌مندي از نعمت‌هاي خدادادي با هدف رسيدن به سود‌هاي كلان اقدام به تصرف زمين و منابع طبيعي مي‌كنند كه براي مقابله با اين مشكل، همكاري همه مردم و دستگاه‌هاي نظارتي الزامي است و از عموم شهروندان درخواست مي‌شود هرگونه اطلاع از دست اندازي و تصرف اراضي ملي توسط افراد سودجو را براي اقدام قانوني به مركز فوريت‌هاي پليسي 110 گزارش دهند.

كشف 3 ميلياردي شكر، قند و نبات احتكار شده در شيراز 
جانشين فرماندهي انتظامي استان گفت: مأموران پليس امنيت عمومي استان، انبار شكر، قند و نبات احتكار شده به ارزش 3 ميليارد ريال را در شيراز كشف كردند.
سرهنگ "يوسف ملك‌زاده"بيان كرد: با توجه به كمبود شكر در بازار و سودجويي بعضي از فروشندگان با احتكار اين مواد غذايي، مأموران پليس امنيت عمومي استان با اقدامات فني و تخصصي از اخباري مبني بر نگهداري و احتكار شكر، قند و نبات در يك انبار واقع در يكي از محله‌هاي شيراز مطلع و موضوع را به صورت ويژه در دستور كار خود قرار دادند.
سرهنگ "ملك‌زاده" افزود: ماموران انتظامي بلافاصله با كسب مجوز قضائي طي يك عمليات از انبار مورد نظر بازديد و موفق شدند 42 هزار و 500 كيلوگرم شكر، قند و نبات كه فاقد مدارك ورودي و خروجي و احتكار شده بود كشف و توقيف كنند.
اين مقام انتظامي استان با بيان اينكه ارزش اين محموله احتكار شده برابر نظر كارشناسان، 3 ميليارد ريال برآورد شده است، تصريح كرد: انبار پلمپ و در اين خصوص يك نفر دستگير و تحويل مراجع قضائي شد.

دستگیری سارقان حرفه ای و كشف 15 فقره سرقت 
فرمانده انتظامي شهرستان پاسارگاد از دستگيري اعضاي باند سارقان اماکن خصوصی با بیش از 15 فقره سرقت در اين شهرستان خبر داد.     سرهنگ "محمد نیکبخت" در تشریح این خبر گفت: در پي وقوع چند فقره سرقت، طرح دستگيري و برخورد با سارقان باغات و ساختمان های نیمه کاره در دستور کار دايره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی اين شهرستان قرار گرفت. 
اين مقام انتظامي تصريح کرد: ماموران پس از تحقيقات نامحسوس و شناسايي محل اختفاي متهمان، در يک عمليات ضربتي 3 نفر سارق كه اعضاي يك باند بودند را دستگير كردند.
اين مقام انتظامي با بيان اينكه متهمان در بازجويي فني و تخصصي به 15 فقره سرقت از اماكن خصوصي اقرار كردند، گفت: در بازرسي از مخفيگاه سارقان، 250 متر کابل برق، 15 عدد کندو عسل،کنتور و پمپ آب، موتور جوش، بالابر، ابزار آلات کشاورزی و درب و پنجره مسروقه كشف شد.
سرهنگ "نیکبخت" با اشاره به اينکه تعامل دو سويه مردم و پليس، زمينه‌ساز برقراري امنيت پايدار در جامعه است، گفت: مردم نقش مهمي در توليد امنيت دارند و بايد در راستاي عمل به امر به ‌معروف و نهي از منکر، هرگونه موارد مشکوک را از طريق شماره تلفن 110 به مرکز فوريت‌هاي پليس گزارش کنند.

شناسایی و پلمپ کارگاه تولید سموم کشاورزی فاقد مجوز در سروستان
فرمانده انتظامي سروستان از شناسایی و پلمپ کارگاه تولید سموم کشاورزی فاقد مجوز در آن شهرستان خبر داد.
سرهنگ "عبدالرسول مجتهدي" ، گفت: ماموران پليس امنيت عمومي اين شهرستان با اقدامات فني و تخصصي از فعاليت غير مجاز يك كارگاه توليد سموم كشاورزي غير مجاز مطلع شدند و موضوع را به صورت ويژه در دستور كار خود قرار دادند.
سرهنگ "مجتهدي" با بيان اينكه ماموران پس از هماهنگي قضائي به محل مورد نظر اعزام شدند، عنوان داشت: در بازرسي از آن كارگاه، 5 هزار و 370 كيلوگرم كود شيميايي، 765 ليتر كود مايع، 4 دستگاه آسياب و خردكن، مخزن پلاستيكي، مخلوط كن، نصب قيمت و تعداد زيادي پاكت خالي سم با برندهاي مختلف كشف شد.
اين مقام انتظامي با بيان اينكه در اين خصوص يك نفر دستگير و تحويل مراجع قضائي شد، به شهروندان توصيه كرد براي خريد كود و سموم كشاورزي به مغازه‌هاي مجاز فروش سموم مراجعه كنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را به مركز فوريت‌هاي پليسي 110 گزارش دهند.

وانت پيكان حامل ترياك به مقصد نرسيد
فرمانده انتظامي داراب از توقيف يك خودرو وانت پيكان و كشف 17 كيلو و 800 گرم ترياك در آن شهرستان خبر داد.
سرهنگ "عليرضا نوشاد"، بيان كرد: ماموران انتظامي پاسگاه "رستاق" اين شهرستان در اجراي طرح مقابله با ورود مواد مخدر و كنترل خودروهاي عبوري، به يك وانت پيكان مظنون و آن را متوقف كردند.
سرهنگ "نوشاد" با بيان اينكه در بازرسي از اين خودرو، 17 كيلو و 800 گرم ترياك كشف و 2 نفر در اين خصوص دستگير شدند، عنوان داشت: متهمان تحويل مراجع قضائي شدند. 
اين مقام انتظامي از شهروندان خواست: هرگونه اخبار و  اطلاعاتی در خصوص تهیه و توزیع، خرید و فروش مواد مخدر و یا سایر جرایم را در اسرع وقت از طریق تلفن110 در اختیار پليس قرار دهند.

کشف کالای قاچاق 2 ميلیاردي در ممسنی
فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش 2 ميلیارد ریال در بازرسي از يك كاميون خبر داد.
سرهنگ "محمدهاشم قسام" ، بيان كرد: مأموران یگان امداد این فرماندهی حین گشت زني و كنترل محور مواصلاتي ممسنی به قائمیه، موفق به شناسایی یک کامیون حامل بار شدند.
سرهنگ "قسام" افزود: ماموران با توقیف این کامیون موفق شدند در بازرسی از آن، 700 عدد قفل درب سکوریت، 2 دستگاه کولرگازی، 12 دستگاه ضبط کننده دوربین مدار بسته و چشمی مربوطه، یک دستگاه موتورسیکلت چهار چرخ و تعدادی اقلام دیگر كه فاقد هرگونه اسناد و مدارک قانونی و گمرکی بود کشف كنند.
فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی با اشاره به اينكه كارشناسان ارزش اموال مكشوفه را 2 ميلیارد ریال برآورد كرده‌اند، عنوان داشت: در اين خصوص 2 نفر دستگير و براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شدند.

توصیه پليس فيروزآباد  برای پیشگیری از سرقت خودرو
 فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد توصیه هایی در راستای پیشگیری از سرقت خودرو بیان کرد.
سرهنگ "مهدی جوکار" ، بيان كرد: نخستين نكته در زمينه پيشگيري از سرقت خودرو اين است كه هنگام خرید خودرو، همان قدر كه به زيبايي و امکانات آن اهميت مي دهيد، به نصب لوازم ایمنی و بازدارنده بر آن نيز توجه كنيد.
-اوراق شناسایی شخصی را در خودرو رها نکنید.
-شماره اتومبیل خود را روی ضبط صوت و سایر وسایل حک کنید و شماره سریال وسایل را در جایی ثبت کنید.
-اگر بسته ای در اتومبیل دارید آنرا در معرض دید قرار ندهید.
-هرگز کلیدهای خود را در اتومبیل بدون سرنشین رها نکنید حتی زمانی که یک کار بسیار فوری دارید.
-همیشه درب ها را قفل کنید و شیشه ها را کاملا بالا بکشید.
-هرگز نام یا آدرس خود را روی دسته کلید منزل یا اتومبیل تان ننویسید، این کار ممکن است سارقان را به سوی منزل شما راهنمایی و ورود آنها را به داخل منزل میسر کند. کلید های اتومبیل را از کلید های منزلتان جدا کنید.
-اگر کت خود را در هر جایی رها می کنید و زیاد مراقب آن نیستید کلیدهایتا ن را در جیب آن نگذارید.
-در زمان فروش اتومبیل تان هرگز به یک غریبه اجازه ندهید که به تنهایی پشت آن بنشیند و آن را امتحان کند.
-یک فتوکپی از کارت اتومبیل تهیه کنید و اصل آن را در جای امنی قرار دهید.
-در صورتی که احتمال می‌دهید که تحت تعقیب هستید آینه خود را طوری تنظیم کنید که شماره پلاک اتومبیل تعقیب کننده را ببینید و سپس در یک مرکز تجاری و یا مرکز پلیس توقف کنید، توجه داشته باشید اگر کسی در منزلتان نیست به سمت خانه نروید.
-اتومبیل خود را به قفل مرکزی، دزد گیر ، قفل پدال، قفل فرمان و سوییچ مخفی و سایر لوازم تاخیری و بازدارنده مجهز كنيد.
-شبها و صبح زود از سوار كردن مسافران جوان و مشکوک که کرایه بالاتری پیشنهاد می کنند و یا به مقصدهای فرعی و دور افتاده قصد حرکت دارند پرهیز کنید.
-حتی الامکان از انتقال مسافران غريبه به مسیرهایی که اصلا آشنایی ندارید پرهیز کنید.
-سعی کنید در انتقال مسافران از مسیرهای اصلی حرکت کنید و به بهانه خلوت بودن و روانی ترافیک از مسیرهایی که فرعی هستند و آشنایی ندارید و صرفا توسط مسافرین پیشنهاد و اصرار می کنند تردد نکنید.
-رانندگان بین شهری سعی کنند حتی الامکان از طریق ترمینال ها و شرکت های تعاونی تاکسیرانی اقدام به پذیرش مسافر كنند.
-پس از خرید اتومبیل از افرادی که کاملا آنها را نمی شناسید بلافاصله نسبت به تعویض قفل درب‌ها، قفل زنجیر و قفل پدال اقدام کنید.
-از پذیرفتن هرگونه خوراکی، نوشیدنی و خوشبو کننده ها از مسافرین ناشناس امتناع ورزید.
-هوشيار باشيد چرا كه سارقین گاهی تحت پوشش خانوادگی رانندگان را به مناطق خلوت کشانده و اقدام به اخاذی یا سرقت اتومبیل می كنند.
در صورتی که اتومبیل تان به سرقت رفته است :
فورا پلیس را در جریان قرار دهید.
با دادن مشخصات کامل خودرو خود از قبیل شماره پلاک ، شاسی ، موتور و رنگ پلیس را در کشف سرقت یاری كنيد.

کشف 10 تن چوب قاچاق در کازرون 
فرمانده انتظامي كازرون از توقیف یک کامیون و کشف 10 تن چوب قاچاق به ارزش 200 ميليون ريال خبر داد.
سرهنگ "محمد عبادی‌نژاد" ، اظهار داشت: ماموران انتظامی پاسگاه "تنگ چوگان" اين شهرستان حین گشت زنی در محور کازرون به سمت قائمیه، به یک کامیون مشكوك و آن را متوقف كردند. 
این مقام انتظامی با بيان اينكه در بازرسي از آن خودرو، 10 تن چوب قاچاق كشف شد، گفت: برابر اعلام کارشناسان ارزش کالای مکشوفه، 200 میلیون ريال برآورد شده است. 
فرمانده انتظامي شهرستان کازرون با اشاره به اینکه در این رابطه يك نفر متهم دستگیر شد، تصریح کرد: راننده پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع قضائی شد.

 دسبند پلیس بر دستان سارق اماکن خصوصی با 20 فقره سرقت 
فرمانده انتظامی كازرون از دستگيري سارق سابقه دار و اعتراف وي به 20 فقره سرقت از اماکن خصوصی در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ "محمد عبادی‌نژاد" ، در تشريح اين خبر گفت: در پي وقوع چندين فقره سرقت از اماکن خصوصی در سطح شهرستان، موضوع در دستور كار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.
سرهنگ "عبادی نژاد" افزود: كارآگاهان پلیس آگاهی این شهرستان پس از هماهنگی قضائی، با انجام اقدامات پلیسی و بررسی‌های اطلاعاتی، يك نفر سارق را شناسایی و دستگیر کردند.
این مقام انتظامی تصريح كرد: متهم پس از مشاهده اسناد و مدارك پليس، لب به اعتراف گشود و به ارتكاب 20 فقره سرقت از اماکن خصوصی در سطح شهرستان اعتراف كرد.
فرمانده انتظامي شهرستان کازرون با اشاره به معرفی سارق به مراجع قضائی، به عموم شهروندان توصيه كرد: هشدارها و آموزش‌هاي پليس را جدي گرفته و در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک مراتب را سريعا  با پليس 110 در ميان بگذارند و ما را در تامين امنيت جامعه ياري كنند.

كشف 10 تن چوب لیمو قاچاق در بوانات  
فرمانده انتظامي شهرستان بوانات از كشف 10 تن چوب لیمو قاچاق و دستگيري یک نفر قاچاقچي خبر داد.
سرهنگ "سیدابوالفضل مسعودی " در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: ماموران انتظامي شهرستان بوانات حين اجراي ايست و بازرسي و كنترل خودروها در محورهاي مواصلاتي، به يك کامیون مشكوك و آن را متوقف كردند. 
وي با بيان اينكه در بازرسي از اين خودرو مقدار 10 تن چوب لیمو قاچاق كشف شد،گفت: در اين خصوص یک نفر دستگير شد.
اين مقام انتظامي ارزش چوب‌هاي كشف شده را برابر نظر كارشناسان،500 ميليون ريال اعلام كرد و بيان داشت: متهم براي سير مراحل قانوني به مرجع قضائي معرفي شد. 
فرمانده انتظامي شهرستان بوانات از مردم خواست: هرگونه خبر و موارد مشكوك را در اسرع وقت از طريق تماس با تلفن 110 به پليس اطلاع دهيد. 
 
پدر و مادرم نسبت به نیازهایم غافل شده اند 
چند سال است که پدر و مادرم از هم طلاق گرفته اند و مادرم قبول کرد در ازای مهریه اش حضانت من و برادرم را به عهده بگیرد. 
دختر نوجواني با حالتي غمگين و ناراحت وارد اتاق مشاوره شد و مشكلات خود را چنين مطرح کرد : چند سال است که پدر و مادرم از هم طلاق گرفته اند و مادرم قبول کرد در ازای مهریه اش حضانت من و برادرم را به عهده گیرد.
پدرم که تعادل روحی و روانی مناسبی نداشت و به خاطر اعتیاد از لحاظ مالی ورشکست شده بود پذیرفت ما در کنار مادرمان زندگی کنیم. تحمل جدایی آن دو را نداشتم . نحوه برخورد پدر ومادرم با من متفاوت شده بود.
پدرم مرا مجبور می کرد که با تحریک برادرم ، در خانه دست به دزدی بزنم و یا منزل و وسایل مادرم را آتش بزنم . در گذر بحران هویت و بلوغ وتغیرات ناشی از آن بودم فشار تحصلی و روانی و جسمی برایم آزار دهنده شده بود.گروه همسالانم مرا تشویق به خود کشی می کردند تا از این طریق والدینم را بترسانم.
اکثر مواقع تفکر خودکشی به من هجوم می آورد . به خاطر اینکه لج مادرم را در بیاورم تا نیمه شبها بیرون از خانه و با دوستانم وقت گذرانی می کردم . تفننی سیگار و قلیان مصرف می كردم و مدام با برادر8 ساله ام رفتار خشونت آمیز و درگیری داشتیم. گاهی افسرده و گاهی بیش از حد هیجان زده وشاد هستم.
وقتی از استرس های بیش از حد راه گریزی ندارم نا خود آگاه دست به حرکاتی می زنم و با سلاح سرد پوست و گوشت خود را می کنم یا رگهای خود را با تیغ زده و دچار خونریزی شدید می شوم که چندین مرتبه تکرار شده و توسط مادرم نجات یافته ام.
مادرم خسته و بی روحیه شده است، از دست من به خود زنی روی آورده و بی نهایت مرا نفرین می کند . روابط عاطفی مان خیلی سرد شده است . پدر و مادرم نسبت به نیازهایم غافل شده اند. اکثر مواقع بی دلیل گریه های ناگهانی دارم، هیچ چیز مرا خوشحال نمی کند و به دنبال راههایی هستم که به دور از چشم مادرم ، به زند گی ام برای همیشه پایان دهم .برادرم از من الگو برداری کرده و می گوید اگر ما نباشیم پدر و مادرمان خوشبخت خواهند شد.
 نظر مشاور 
رفتار خود کشی  اشاره به اقدامات انجام شده توسط کسی دارد که که در حال بررسی یا آماده شدن برای مرگ خود است، در پسران اختلالات تکانشی، رفتار خشونت آمیز و مصرف مواد مخدر بیشتر است. احساسات شدید مثل استرس ، سر در گمی ، ترس و عدم اطمینان و همچنین فشار برای موفقیت های تحصیلی برتوانایی های حل مسئله و تصمیم گیری در نوجوانان تاثیر می گذارد و در مواقع بحرانی ممکن است تصمیمات اشتباه بگیرند.
خانواده هایی که روابط مختل با فرزندان دارند و روابط عاطفی بین آنها سرد است بیشتر باعث ایجاد افکار خود کشی در نوجوانان می شوند. تحقیر کردن فرزند پسر توسط والدین باعث قطع دلبستگی فرزند از خانواده و شکل گیری افکار خودکشی می شود. طلاق و جدایی والدین و به طبع آن غفلت از نیازها و روابط کودک می تواند باعث حرکتش به سمت مسیرهای پر خطر شده و تفکر مربوط به پایان زندگی را در او به وجود آورد .
سیگار ، الکل و مواد مخدر هم افراد را برای  اقدام به خودکشی مستعد تر می کنند. ترس، ناامیدی ، بی پناهی ، حس بی ارزش بودن ، انزوا، شکستها ، ترس، خشم، بیماری های جسمی و روحی علت خودکشی برخی افرادند.
در حقیقت جوان با دور نمایی از زندگی که فراروی خود می بیند احساس خلا، ناتوانی و درماندگی شدیدی می کند و چون توان مقابله با در هم پاشیدگی های هنجارهای اجتماعی را ندارند، اقدام به از بین بردن خود می کنند . طلاق ، جدایی ، از دست دادن والدین ، بیکاری ، ناکامی های پی در پی ، بیماری و.... نيز از جمله رایج ترين علل ضعف نوجوانان و اقدام آنان به خود کشی است.
روابط مثبت پدر ومادر یکی از مهمترین عوامل محافظت کننده در برابر خود کشی نوجوانان است. نوجوانانی که اقدام به خود کشی کرده اند محیط خانواده خود را استرس زا، غیرحمایتی ، پرمشاجره و سرد از نظر عاطفی توصیف می کنند. حمایت والدین و مدرسه نسبت به حمایت دوستان در راستای فهم تفکرات و رفتارهای خود کشی حائز اهمیت بیشتری می باشد. بنابر این عدم حمایت خانوادگی، مهارت های ضعیف زندگی و خودشناسی ضعیف عوامل خطر برای  خود کشی نوجوانان را افزایش می دهد.
مهترین عواملی که می تواند به پیشگیری از خود کشی در نوجوانان کمک کند، تلاش برای بیرون آوردن وی از انزوای خود و رسیدگی به افسردگی و خلق پایین فرزند نوجوان است. همچنین کمک به نوجوان برای یافتن یک هدف ایجاد انگیزه در نوجوان احتمال ورود افکار خودکشی را کاهش می دهد.
فهم احساسات نوجوانان به جنس مخالف ، صحبت در مورد سوالات و تمایلات جنسی نوجوانان و ایجاد  روابط صمیمانه بخصوص با والد همجنس ، پیش بینی بسیار مهمی در اصلاح تفکر مربوط به خودکشی است و آگاهی والدین از رفتار صحیح با نوجوان ضرورت دارد و مدارس محل خوبی برای ارائه آموزش و پشتیبانی بیشتر در پیشگیری از خودکشی هستند. همسالان نوجوان می توانند تاثیر بسیار مهمی در تفکر و رفتارهای فرزند بگذارد، دوری از افرادی که سابقه رفتارهای پرخطر مثل مصرف الکل و مواد مخدر ، خشونت و خانواده های بیمار دارند در پیشگیری از اقدام به خود کشی نيز موثر می باشد.
نویسنده : ملیحه جعفری صحرارودی - مشاور و مددكار اجتماعي پلیس فسا، استان فارس

حضور سردار حبیبی در منزل دو شهید والامقام ناجا 
فرمانده انتظامی استان با خانواده دو شهید گرانقدر ناجا در شهرستان لارستان دیدار کرد. 
به گزارش خبرنگارپايگاه خبري پليس، سردار"رهام بخش حبيبي" با حضور در منزل شهيدان والا مقام " اسفندیار دواری" و "علی مسکینی" با خانواده اين شهيدان سرافراز ناجا ديدار و از آنان تجلیل و قدردانی به عمل آورد.
گفتنی است، شهيدان والامقام "اسفندیار دواری"  و "علی مسکینی" به ترتیب در سال های 63 و 65  بر اثر اصابت ترکش خمپاره و آر پی جی دشمن بعثی در منطقه "دهلران" به درجه رفيع شهادت نائل گرديدند.

ديدار فرمانده انتظامی فارس با خانواده شهيد "رحيمي" در شهرستان خفر 
فرمانده انتظامی استان ضمن حضور در شهرستان خفر، با خانواده شهید گرانقدر "روح الله رحيمي" دیدار کرد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار "رهام بخش حبیبی" در سفر خود به شهرستان خفر، با خانواده شهید والامقام "روح الله رحیمی" دیدار و ضمن شنیدن دغدغه های آنان، دستورات لازم برای رفع مشکلات موجود را صادر کردند.
شایان ذکر است، شهید "رحیمی" سال 1381 طی درگیری با اشرار مسلح در استان سیستان وبلوچستان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

نظرات بینندگان