کد خبر: ۱۳۸۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۳ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹

بزرگترین فرش گل محمدی جهان در میمند فارس گسترده شد / حضور عوامل برنامهٔ عصر جدید برای ثبت در گینس

با حضور رئیس ثبت رکورد ایران، بزرگ‌ترین فرش گل محمدی جهان به وسعت ۲ هزار مترمربع در میمند گسترده شد.

 

صبح امروزبا حضورِ رئیس ثبت رکورد ایران، بزرگ‌ترین فرشِ گُلِ محمدی جهان به وسعتِ ۲ هزار مترمربع در میمند گسترانیده شد

 این فرش که با ۵ هزار کیلو گل‌گلاب میمند تزئین شده بود توسط رئیس اتحادیهٔ گلاب‌گیران میمند، به‌عنوان جایگزین برنامه‌های سالانهٔ جشنوارهِ گل و گلاب، تدارک و هزینه شد.

 

وسعت این فرش گل بزرگ محمدی جهان با حضور و نظارتِ عواملِ برنامهٔ معروفِ عصر جدید و با انجام مراحلِ ثبت، در گینِس ثبت خواهد شد.

رئیس اتحادیه گلاب‌گیران میمند در این مراسم اظهار داشت: گلابِ حاصل از این فرشِ گُل به مدافعانِ سلامتِ ایران تقدیم می شود.

 

وی افزود: هزینه گل خریداری‌شده برای این فرش گل ۵۰ میلیون تومان است که هزینه‌های خدمات گلاب‌گیری و درنتیجه به دست آوردن گلاب ناب به آن افزوده می‌شود.

 محمد رئیسی ادامه داد: شهر میمند فیروزآباد یکی از کانون‌های اصلی گل محمدی در فارس است که سالانه بیش از ۲۵ میلیون لیتر گلاب در کارگاه‌های سنتی و صنعتی این شهر تولید می‌شود و این حجم تولیدات باعث شده که میمند نقش مهمی در تولید گلاب و اسانس گل محمدی کشور داشته باشد.

 

ریس اتحادیه گلاب‌گیران میمند فیروزآباد اضافه کرد: برداشت گل محمدی از باغ‌های گل شهر میمند فیروزآباد از ابتدای اردیبهشت آغازشده که سالانه رقم قابل‌توجهی از این تولید به داخل و خارج از کشور صادر می‌شود.

 گفتنی است، شهر میمند در ۱۰۰ کیلومتری جنوب شیراز و در شهرستان فیروزآباد استان فارس قرار دارد.


منبع: فارس نیوز


نظرات بینندگان