کد خبر: ۱۳۸۸۹۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۲ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹

عبور شمار مبتلایان به کرونا ویروس در فارس از مرز ۴ هزار نفر!

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شناسایی ۷۵ مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس در استان خبر داد و گفت: شمار مبتلایان به ویروس کرونا در فارس به ۴۰۴۱ نفر افزایش یافت.
به گزارش شیرازه، عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از دو هزار و ۹۸ نمونه ارسالی به آزمایشگاه های تشخیصی کووید۱۹ در سطح استان، ۷۵ مورد مثبت گزارش شده که با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به چهار هزار و ۴۱ نفر رسیده است.

او در خصوص موارد جدید مبتلایان به کروناویروس در شهرستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: از تعداد ۷۵ مورد جدید در ۲۴ ساعت گذشته، شیراز ۴۵ مورد؛ مرودشت ۱۵ مورد؛ ممسنی ۳ مورد؛ فیروزآباد ۲ مورد؛ استهبان و کوار هر کدام یک مورد را شامل می شود و مابقی مبتلایان به دیگر دانشگاه ها و دانشگده های علوم پزشکی استان اختصاص دارد.

معاون بهداشت دانشگاه با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی ناشی از ابتلا به کروناویروس در استان گزارش نشده است، افزود: از شیوع ویروس کرونا تا کنون در استان، ۹۸ نفر جان خود را به دلیل ابتلا به بیماری کووید۱۹ از دست دادند.

همتی همچنین آمار بهبودیافتگان بستری در بیمارستان و ایزوله خانگی استان را نیز سه هزار و ۵۳۶ نفر اعلام کرد.

این مقام مسوول در دانشگاه با بیان اینکه آمار مبتلایان به کووید۱۹ در استان را ۵۴ درصد مردان و ۴۶ درصد زنان تشکیل می دهند، گفت: مجموع جانباختگان بر اثر ابتلا به کرونا ویروس در استان نیز ۵۹ درصد به مردان و ۴۱ درصد به زنان اختصاص دارد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از مردم خواست تا با رعایت خودمراقبتی و بهداشت فردی، از ابتلا به بیماری کووید۱۹ پیشگیری کنند.

نظرات بینندگان