کد خبر: ۱۳۸۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۴ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
بسته خبرهای حوادث شیرازه؛

دستگیری اعضاي باند راهزنان مسلح در داراب/ انهدام اعضاي باند كلاهبرداران فيشينگ 10 ميلياردي/ كشف 90 فقره كلاهبرداري با برنامه رسيد ساز جعلي

مهم‌ترین حوادث امروز استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.
 به گزارش شیرازه، مهم‌ترین حوادث امروز را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 کشف 18 میلیارد انواع کالاهای ضروری احتکار شده در فارس 
فرمانده انتظامی استان از کشف انواع کالاهای اساسی و ضروری احتکار شده به ارزش بیش از 18 میلیارد ریال در سطح استان خبر داد. 
سردار "رهام بخش حبیبی" اظهار داشت: با عنایت به لزوم نظارت بر توزیع کالاهای اساسی و ضروری در ماه مبارک رمضان، طرح تشديد مبارزه و مقابله با احتکار کالاهای اساسی و ضروری طی 72 ساعت گذشته در سطح استان فارس اجرایی شد.
وی افزود: طی این مدت، مأموران پلیس امنیت اقتصادی با همکاری سایر یگان های انتظامی ضمن انجام کارهای اطلاعاتی و پلیسی، محل دپو و احتکار کالاهای اساسی و ضروری را شناسایی کردند.
فرمانده انتظامی استان فارس گفت: در بازرسی از این مکان ها، بیش از 11 هزار کیلوگرم برنج، 7 هزار کیلوگرم آرد، 33 هزار و 500 کیلوگرم شکر و مقادیر زیادی مواد شوینده، سویا، لیمو ترش و رب گوجه فرنگی احتکار شده کشف شد.
این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی کالاهای مکشوفه را بیش از 18 میلیارد ریال برآورد کرده اند، افزود: در این رابطه 6 متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل دستگاه قضایی شدند.
سردار حبیبی در پایان از شهروندان خواست: در صورت مشاهده و اطلاع از هرگونه فعالیت افراد فرصت طلب و سودجو در زمینه احتکار و قاچاق کالا و ارز، موضوع را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.

انهدام اعضاي باند كلاهبرداران فيشينگ 10 ميلياردي/ استخراج 5 هزار شماره كارت از سراسر كشور/ كشف 90 فقره كلاهبرداري با برنامه رسيد ساز جعلي 
رئيس پليس فتا استان از انهدام اعضاي باند كلاهبرداران فيشينگ 10 ميلياردي خبر داد و گفت: از اين باند 5 هزار شماره كارت و 90 فقره كلاهبرداري با برنامه رسيد ساز جعلي كشف شده است. 
سرهنگ "حشمت سليماني" گفت: در پي ارجاع تعداد زيادي پرونده به پليس فتا مبني بر برداشت غير مجاز از حساب بانكي تعدادي از شهروندان، رسيدگي به موضوع به صورت ويژه در دستور كار كارشناسان قرار گرفت.
وي افزود: كارشناسان پليس فتا در بررسي‌هاي اوليه مطلع شدند كه مال باختگان از طريق ثبت نام در سايت‌هاي آگهي محور به درگاه پرداخت اينترنتي جعلي هدايت و پس از سرقت اطلاعات بانكي آنان، از حسابشان مبالغي به صورت غير مجاز برداشت ‌شده است.
سرهنگ "سليماني" تصريح كرد: با تلاش و اقدام ويژه افسران سايبري در پليس فتا استان فارس، 4 نفر از اعضاي اين باند حرفه‌اي كه اقدام به ساخت و انتشار لينك‌هاي آگهي محور جعلي كرده بودند شناسايي و دستگير شدند.
اين مقام انتظامي با اشاره به اينكه در فرايند رسيدگي به اين پرونده و با توجه به اسناد و مدارك، 5 هزار فقره شماره كارت فيشينگ شده از سراسر كشور استخراج شده است، تصريح كرد: متهمان در بازجويي فني و تخصصي به برداشت 10 ميليارد ريال از حساب‌هاي افراد مختلف در سراسر كشور به صورت غير مجاز اقرار كردند.
وي در ادامه گفت: افسران سايبري پليس فتا در بررسي‌هاي فني و تخصصي به ديگر شگرد متهمان رسيدند كه با رصد سايت‌هاي فروش دستگاه ps4، با فروشندگان قرار حضوري مي‌گذاشتند و پس از اخذ كالا با ترفند خاص و با نشان دادن يك رسيد پرداخت جعلي حدود 90 فقره كلاهبرداري انجام داده‌اند.
رئيس پليس فتا استان فارس خاطر نشان كرد: در بازرسي از مخفيگاه متهمان تعداد زيادي كارت بانكي، موبايل و لپ تاپ كه كلاهبرداران با استفاده از اين تجهيزات اقدام به اعمال مجرمانه مي‌كردند كشف شده است.
اين مقام انتظامي با بيان اينكه متهمان با ترفند‌هاي خاص، كارت حساب بانكي افراد را نيز براي اعمال مجرمانه خود اجاره مي‌كردند، اظهار داشت: در صورتي كه شهروندان كارت حساب، شماره خطوط تلفن همراه و امثال اين موارد را اجاره بدهند و براي اعمال مجرمانه مورد استفاده قرار بگيرد جرم  محسوب مي‌شود و مسئوليت قضائي آن متوجه مالكان است.
سرهنگ "سليماني" با اشاره به اينكه شهروندان حتي الامكان از وارد شدن به لينك‌هاي مشكوكي كه در سايت‌ها و شبكه‌هاي اجتماعي مختلف تحت عناوين گوناگون ارائه مي‌شود خودداري كنند، از عموم مردم خواست هشدار‌ها را جدی گرفته و در صورت مواجهه با موارد مشکوک، موضوع را سریعاً از طریق وب‌ سایت پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.ir  (بخش ارتباطات مردمی) یا با شماره تلفن ۰۷۱۲۱۸۲۷۸۰5 گزارش کنند.

كشف كالاهاي قاچاق ميلياردي درآباده
فرمانده انتظامي آباده از توقيف 2 دستگاه خودرو و كشف انواع كالاهاي قاچاق به ارزش 2 ميليارد و 220 ميليون ريال در اين شهرستان خبر داد.
سرهنگ "خسرو رزمجويي" اظهار داشت: مأموران انتظامي اين شهرستان هنگام كنترل خودروهاي عبوري در محورهاي مواصلاتي، به 2 دستگاه اتوبوس و سواري زانتيا مظنون و آنها را براي بررسي بيشتر متوقف كردند.
وي ادامه داد: در بازرسي از اين خودروها مقادير زيادي كالاي قاچاق شامل  369 عدد تسمه تايم خودرو، 144عدد شامپو خارجي، 6 دستگاه كولر گازي و تلويزيون، 20 دستگاه كارواش و 115كارتن لامپ LED كه همگي فاقد هرگونه مدارك قانوني و گمركي بود كشف شد.
فرمانده انتظامي شهرستان آباده با اشاره به اينكه كارشناسان ارزش اين محموله‌هاي قاچاق را 2 ميليارد و 220 ميليون ريال برآورد كرده‌اند، گفت:در اين خصوص 4 متهم دستگير و با تشكيل پرونده به مرجع قضائي معرفي شدند.
اين مقام انتظامي در آسيب شناسي موضوع، عواملي همچون سودجويي مالي و راحت طلبي افراد را در ارتکاب به جرايم به ويژه قاچاق کالاهاي ممنوعه دخيل دانست و ضمن تاکيد بر برخورد قاطع پليس با مجرمان و هنجار شکنان، از شهروندان خواست با ارائه گزارش‌ها و اطلاعات خود از طريق تلفن110 به پليس، در افزايش امنيت اجتماعي و اقتصادي جامعه خود پويا و اثرگذار باشند.

با دستگیری 6 سارق پرده از راز 27 فقره سرقت در داراب برداشته شد
فرمانده انتظامي شهرستان داراب از کشف 27 فقره سرقت و دستگیری 6سارق طی 48 ساعت گذشته در داراب خبر داد.
سرهنگ" علیرضا نوشاد" اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت در این شهرستان و متواری شدن سارقان، موضوع شناسايي و دستگيري به صورت ويژه در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.
وي افزود: ماموران انتظامی با گشت زنی‌های نامحسوس و آشکار در سطح حوزه استحفاظی و بهره‌گیری از شیوه‌های پلیسی در 48 ساعت گذشته ، تعداد 6 نفر سارق را شناسایی و آنان را دستگیر کردند.
سرهنگ "نوشاد" با اشاره به اینکه در بازرسي از مخفيگاه مجرمان دستگير شده، مقداري اموال مسروقه نيز كشف شد، تصريح كرد :  اين متهمان به اتهام سرقت از ساختمان هاي در حال ساخت، سيم و كابل برق و موتورسيكلت دستگير كه براي سير مراحل قانوني به دادسرا معرفي شدند. 
فرمانده انتظامي داراب با اشاره به کشف 27 فقره انواع سرقت از متهمان، افزود: با همکاري شهروندان کليه اقدامات ماموران انتظامي در راستاي برقراري امنيت پايدار در سطح شهرستان صورت مي‌گيرد و مجرمان و مخلان نظم و امنيت بدانند فرزندان ملت در این فرماندهي از عزمي راسخ در مقابله با آنان برخوردارند و اجازه هنجارشکني را به هيچ کس نخواهند داد.

کشف یک میلیارد کالای قاچاق در زرين‌دشت 
فرمانده انتظامی شهرستان زرین دشت از کشف انواع البسه و وسایل اتاق نوزاد قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "محمد بردبار" گفت: با برنامه ريزي هدفمند پليس در برخورد با قاچاق كالا و همسو با شعار حمایت از تولیدات داخلی، پلیس آگاهی این شهرستان حين ایست و بازرسی در محورهاي مواصلاتي، به يك سواري پژو ۴۰۵ که با سرعت زیاد در حال حرکت بود مشکوک شدند.
این مقام انتظامی افزود: ماموران سریعاً خودرو را توقيف و در بازرسي از آن موفق به کشف 920 عدد سیسمونی نوزاد، 60 عدد فلاسك و 175 جفت كفش خارجي قاچاق شدند.
سرهنگ "بردبار" با اشاره به اينكه كارشناسان ارزش اموال مكشوفه را يك ميليارد ريال برآورد كردند، گفت: در اين خصوص يك نفر دستگير و براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.
فرمانده انتظامی شهرستان زرین دشت، خاطر نشان کرد: در راستاي شعار اقتصاد مقاومتی، يکي از وظايف ذاتي پليس مبارزه با پديده شوم قاچاق کالا است و با توجه به تاثير منفي اين پديده بر اقتصاد کشور، مجموعه انتظامي این شهرستان با برنامه ریزی دقیق و تلاش شبانه روزي، با قدرت تمام با هرگونه قاچاق کالا مبارزه خواهد کرد.

دستگیری اعضاي باند راهزنان مسلح درداراب
فرمانده انتظامي داراب از دستگیری اعضاي باند 3 نفره که اقدام به سرقت مسلحانه در محور فسا- داراب كرده بودند خبر داد.
سرهنگ "عليرضا نوشاد"، بيان كرد: طی اخبار و اطلاعات واصله مبني بر يك فقره سرقت مسلحانه در محور داراب-فسا، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.
سرهنگ "نوشاد" افزود: ماموران با تلاش‌های شبانه‌روزی و رصد اطلاعاتی موفق به شناسایی 2 دستگاه خودرو پژو پارس و زانتیا شدند که در فروردين ماه سال جاري اقدام به تیراندازی به سمت یک دستگاه وانت نیسان و سرقت 20 کیلو تریاک كرده بودند شدند.
وي افزود: افسران زبده پلیس آگاهی با یک سری تحقیقات فنی و میدانی، اعضای این باند سرقت‌های مسلحانه را شناسایی و به صورت نامحسوس تحت نظر قرار دادند.
سرهنگ "نوشاد" با بيان اينكه ماموران پس از هماهنگي قضائي موفق شدند اعضاي 3 نفره اين باند را دستگير كنند، عنوان داشت: متهمان ضمن اقرار به سرقت مسلحانه، براي سير مراحل قانوني تحويل دادسرا شدند.

واژگوني پژو  با  2 كشته  و 2 مجروح
رئيس پليس راه شمالي استان گفت: بر اثر واژگوني يك پژو در محور ارسنجان به سمت سعادت‌شهر، 2 نفر كشته و 2 نفر نيز مجروح و راهي بيمارستان شدند. 
سرهنگ "عبدالهاشم دهقاني" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، بيان كرد: برابر اعلام مركز فوريت‌هاي پليسي 110 خبري مبني بر وقوع يك فقره حادثه رانندگي در محور ارسنجان به سمت سعادت‌شهر به مأموران اعلام شد.
وي ادامه داد: بلافاصله مأموران به محل مورد نظر اعزام و مشاهده کردند يك سواري 206 با 4 سرنشین در مسير مذكور در حركت بوده که واژگون و بر اثر آن، 2 نفر از آنان فوت و 2 نفر ديگر مجروح و راهي بيمارستان شدند. 
سرهنگ "دهقاني" اظهار كرد: کارشناسان تخطي از سرعت مطمئنه راننده را علت وقوع اين حادثه رانندگي اعلام کردند.

کشف 23 راس گوسفند قاچاق در ممسنی
فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی از کشف 23 راس گوسفند قاچاق به ارزش 600 ملیون ریال خبر داد.
سرهنگ "محمدهاشم قسام" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس گفت: روز گذشته ماموران انتظامی این شهرستان هنگام کنترل خودروهاي عبوري در محور نورآباد به قائمیه، به يک کاميون حامل گوسفند مشکوک شدند.
وي افزود: ماموران پس از متوقف كردن خودرو و بررسي مدارك، 23 رأس گوسفند قاچاق و فاقد هرگونه مجوز بهداشتي را کشف و ضبط کردند.
سرهنگ "قسام" با بيان اينکه ارزش ريالي احشام قاچاق برابر نظر كارشناسان، 600 ميليون ريال برآورد شده تصريح کرد: احشام قاچاق به اداره دامپزشكي شهرستان ممسنی تحويل و راننده پس از تشكيل پرونده براي سير مراحل قانوني به مقام قضائي معرفي شد. 

خرده فروشان زیر ذره بین پلیس
فرمانده انتظامي فسا از ادامه طرح پاكسازي مناطق آلوده و دستگيري 16نفر خرده فروش و كشف 8 كيلو و 846 گرم انواع مواد مخدر در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "فرج رستمی" با اعلام خبر اظهار كرد: در راستاي اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي، مأموران پليس مبارزه با مواد مخدر شهرستان با همكاري يگان هاي انتظامي، پس از كسب دستور مرجع قضايي، طرح شناسايي و پاكسازي نقاط آلوده را اجرا كردند.
اين مقام انتظامي افزود: در راستاي اجراي اين طرح، 16 نفر خرده فروش و معتاد پر خطر دستگير و مقدار 8 كيلو و 846 گرم انواع مواد مخدر و تعدادي آلات استعمال و توزين كشف شد.
سرهنگ "رستمی" با اشاره به تحویل متهمان دستگیر شده به دادسرا، خاطر نشان كرد: به منظور سالم سازي و پاكسازي مناطق آلوده و جلب رضايت عمومي، اجرای طرح هاي مشابه همچنان تداوم خواهد يافت و از همكاري صميمانه مردم با خدمتگزاران خود در مجموعه انتظامي فسا كمال تقدير و تشكر دارم. 

ازدواج های خطرناک
عاقبت هیچ ارتباطی، به ‌طور صددرصد قابل‌پیش‌بینی نیست اما براساس مطالعات انجام‌گرفته، ازدواج‌هایی که با شکست روبرو شده‌ یا در مرحله آشنایی به هم خورده‌اند وجوه مشترک زیادی با یکدیگر داشته‌اند. 
عاقبت هیچ ارتباطی، به ‌طور صددرصد قابل‌پیش‌بینی نیست اما براساس مطالعات انجام‌گرفته، ازدواج‌هایی که با شکست روبرو شده‌ یا در مرحله آشنایی به هم خورده‌اند وجوه مشترک زیادی با یکدیگر داشته‌اند که براساس دسته‌بندی به چند گروه تقسیم می‌شوند، بنابراین شرط عقل است، افرادی که برای آشنایی و ازدواج جزو این دسته‌بندی‌ها هستند، محتاط‌تر عمل کنند.
 1. ازدواج کم‌سن و سال‌ها
با توجه به اینکه در سنین پایین معیار‌های انتخاب همسر ثبات کمی دارد و به‌دلیل نداشتن استقلال فکری، مالی و ضعف تصمیم‌گیری، انتخاب‌های احساسی و شناخت ناکافی از جنس مخالف، این گروه از ازدواج‌ها از پرخطرترین انواع ازدواج‌ها هستند و افرادی که در این رده سنی (خانم‌های زیر 20 سال و آقایان زیر 24 سال) تصمیم به ازدواج دارند لازم است آموزش‌های لازم را برای ارتباط و شناخت درست ببینند و با مشورت و راهنمایی خانواده‌ها اقدام کنند.
2. ‌ازدواج صرفا جهت لذت بردن
اگرچه بخشی از ازدواج می‌تواند تامین غریزه جنسی باشد، اما نیاز جنسی نباید تنها دلیل ازدواج باشد چراکه پس از تامین شدن آن فشار حاصل از شرایط سخت زندگی، مسئولیت‌پذیری و نداشتن برنامه‌ریزی می‌تواند باعث شکست در ازدواج شود.
 3. ازدواج ظاهربین‌ها
اگرچه انسان در نگاه اول ممکن است مجذوب زیبایی‌های طرف مقابل شود و توصیه ما مخصوصا به افرادی که ظاهر خیلی برایشان اهمیت دارد به هیچ عنوان، این نیست که نسبت به ظواهر بی‌اهمیت باشند، اما از آنجایی که ظاهر در گذر زمان عادی می‌شود و همیشه پایدار نمی‌ماند، نمی‌تواند تنها معیار برای ازدواج باشد. بنابراین توصیه می‌شود ملاک انتخاب همسر زیبایی ظاهری کنار سایر خصوصیات فردی و شخصیتی افراد باشد نه ‌تنها دلیل انتخابشان.
 4. ازدواج تحمیلی
این ازدواج‌ها از سوی خانواده یا براساس رسم و رسومات به طرفین تحمیل می‌شود و بعضی‌اوقات شامل ازدواج‌های فامیلی و قبیله‌ای است که همه چیز در آنها در نظر گرفته می‌شود، به جز خود آن  دو فردی که قرار است با هم تا آخر عمر زیر یک سقف زندگی کنند. همان‌طور که قابل پیش‌بینی است، درصد شکست در این نوع ازدواج‌ها زیاد است و چه بسا حتی در صورت پایداری ازدواج، شیوع خیانت‌های جنسی و عاطفی همسران نسبت به یکدیگر در این نوع ازدواج‌ها بیشتر باشد.

گردآوری : ملیحه جعفری صحرارودی-  مشاورو مددکاراجتماعی پلیس فسا، استان فارس 

نظرات بینندگان