کد خبر: ۱۳۸۹۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۴ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس خبر داد:

۷۲ هزار کارگر در فارس مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری

۸۶ هزار و ۵۳۵ نفر از فارس در سامانه بیکاری ثبت نام کرده بودند که ۷۱ هزار و ۹۷۸ نفر مشمول دریافت مقرری بیکاری شناخته شده‌اند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: ۸۶ هزار و ۵۳۵ نفر از فارس در سامانه بیکاری ثبت نام کرده بودند که ۷۱ هزار و ۹۷۸ نفر مشمول دریافت مقرری بیکاری شناخته شده‌اند.

سهراب مختاری پیش‌بینی کرد که مقرری بیمه کارگران بیکار شده به دلیل مشکلات ناشی از شیوع کروناویروس این هفته به حسابشان واریز شود و گفت: از کل افرادیکه مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری شده‌اند، ۲۳ هزار و ۶۴ نفر در بخش صنعت، ۱۵۲۲ نفر در بخش کشاورزی و ۴۲ هزار و ۹۰۱ نفر نیز در بخش خدمات مشغول به کار بوده‌اند.

مختاری خاطرنشان کرد که ۴ هزار و ۵۰۱ نفر از کسانیکه برای مقرری بیمه بیکاری در فارس ثبت نام کرده بودند، شغل خود را ذکر نکرده و ۷۵۰ نفر نیز انصراف داده‌اند.

او گفت: با احتساب جمعیت ۷۱ هزار و ۹۷۸ کارگر مشمول مقرری بیمه بیکاری و متوسط حقوق ماهیانه ۲ میلیون تومانی، به ازای هر ماه ۱۴۳ میلیارد و ۹۵۶ میلیون تومان اعتبار برای پرداخت مقرری به تائید شدگان در فارس نیاز است.

مختاری در خصوص نحوه اطلاع کارگران بیکار شده از اینکه مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری شده‌اند یا نه، گفت: این موضوع از طریق ارسال پیامک به کارگرانی که ثبت نام کرده‌اند اعلام می‌شود؛ البته اطلاع رسانی در این خصوص این هفته تکمیل خواهد شد.

وی یادآور شد: از آنجا که سامانه بیمه بیکاری به اطلاعات موجود در سازمان تامین اجتماعی مربوط به دیماه سال ۹۸ مرتبط شده، ممکن است برای بعضی از افرادی که مشمول قانون کار بوده، ولی حق بیمه دی ماه آن‌ها مشکل داشته، پیامک عدم شمول ارسال شده باشد.

مختاری توضیح داد: این افراد می‌توانند مراتب اعتراض خود را با ورود به سامانه میز خدمت اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس، اعلام کنند تا بعد از بررسی نتیجه رسیدگی به اعتراض، اعلام شود.

این مقام مسئول با اشاره به تلاش و پیگیری‌های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای تامین اعتبار مقرری بیمه بیکاری و جلسه مقام عالی وزارت با معاون اول رئیس جمهوری، پیش بینی کرد که این هفته مقرری بیمه بیکاری به حساب واجدان شرایط واریز شود.

پرداخت وام ۲ میلیون تومانی به ۲ میلیون نفر از صاحبان مشاغل بی ثبات
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس حمایت از صاحبان مشاغل بی‌ثبات را یکی از برنامه‌های حمایتی وزارت متبوع خود اعلام و اضافه کرد: برای پرداخت وام یک میلیون و ۵۰۰ هزار تا ۲ میلیون تومانی به صاحبان این مشاغل همچون دستفروشان، رانندگان موتور سیکلت خبرداد.
مختاری با بیان اینکه علاوه بردولت، نهاد‌هایی مانند سپاه و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) نیز حمایت‌هایی را انجام داده‌اند، گفت: به افرادی مانند دستفروشان، رانندگان موتورسیکلت که دارای شرایط کار ثابت نبوده‌اند وام یک میلیون و ۵۰۰ هزار تا ۲ میلیون تومانی پرداخت می‌شود که البته منابع این تسهیلات هم پیش بینی شده است.

تسهیلات یک میلیونی به یک میلیون خانواده
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس به حمایت نقدی دولت از مردم اشاره و اضافه کرد: از یک میلیون و ۴۰۰ هزار خانوار ساکن در فارس، تنها کمتر از ۷ هزار خانوار یارانه دریافت نمی‌کنند و قریب به یک میلیون و ۴۸ هزار خانوار نیز علاوه بر یارانه بسته معیشتی ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان دریافت کرده‌اند.
مختاری خاطرنشان کرد: تعداد یک میلیون خانوار از خانواده‌های مشمول یارانه در استان فارس، تسهیلات یک میلیون تومانی را دریافت کرده‌اند.

ثبت نام از ۱۳ رسته شغلی آسیب دیده
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس همچنین از ثبت نام ۱۳ رسته شغلی آسیب دیده از کرونا با تسهیلات ۱۲درصدی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: از این هفته ثبت نام کارگاه‌های دارای محدودیت که جزو ۱۳ رسته شغلی آسیب دیده از کرونا قرار دارند، در سامانه کارآ، آغاز می‌شود.

مختاری افزود: دستگاه‌های ناظر بر این مشاغل نظیر ارشاد، صمت، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی درخواست‌های این مشاغل را در سامانه کارا تایید مجدد کرده و در نهایت اطلاعات با پایگاه اطلاعاتی سازمان تامین اجتماعی تطبیق داده خواهد شد.






نظرات بینندگان