کد خبر: ۱۳۸۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۱ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
بسته خبرهای حوادث شیرازه؛

دپوي احتكار مواد شوينده 7 ميلياردي در شيراز لو رفت/ كشف 126 كيلو ترياك در داراب / پسر بچه 10 ساله قرباني برق گرفتگي شد/ کوتاه شدن دست داماد از جیب مادر زن

مهم‌ترین حوادث 24 ساعت گذشته استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.
  به گزارش شیرازه، مهم‌ترین حوادث 24 ساعت گذشته استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دپوي احتكار مواد شوينده 7 ميلياردي در شيراز لو رفت
جانشين فرماندهي انتظامي استان از كشف مواد شوينده احتكار شده به ارزش 7 ميليارد و 400 ميليون ريال در یک واحد انباري در يكي از محله‌هاي شيراز خبر داد.
سرهنگ "يوسف ملك‌زاده" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، اظهار داشت: در راستاي تداوم اجراي طرح تشديد مبارزه با پديده شوم احتكار و به دنبال دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر دپوی مواد شوينده احتكار در یک واحد انباری در يكي از محله‌هاي شيراز، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس امنيت اقتصادي استان قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه ماموران با انجام بررسی‌های تخصصی و تحقیقات میدانی از صحت گزارش دریافتی اطمینان حاصل کردند، افزود: پس از هماهنگی با مقام قضائی ماموران به همراه نماينده سازمان صمت به آدرس مذكور اعزام و موفق شدند در بازرسی به عمل آمده، 3 هزار و 100 ليتر مايع دستشويي و 8 هزار و 500 عدد پودر ظرفشويي و شامپو که با هدف توزیع خارج از شبکه دپو شده بود را کشف کنند.
جانشين فرماندهي انتظامي استان ارزش این محموله احتكار شده را برابر نظر کارشناسان، 7 میلیارد و 400 ميليون ریال اعلام کرد و گفت: در این رابطه پرونده تشكيل و به همراه متهم به دادسرا ارسال شد. 

مرگ 2 نفر بر اثر گازگرفتگي در مرودشت
معاون اجتماعي پليس فارس گفت: در شهرستان مرودشت 2 نفر حين حفاري چاه در حياط منزل، به علت خفگي ناشي از استنشاق گاز به كام مرگ فرو رفتند.
سرهنگ "كاووس محمدي" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، بيان كرد: در پي اعلام مركز فوريت‌هاي پليسي 110 مبني بر گاز گرفتگی منجر به فوت در يكي از محله‌هاي مرودشت، بلافاصله ماموران انتظامي به همراه عوامل امدادي به محل حادثه اعزام شدند.
وي افزود: ماموران در بررسي هاي اوليه مطلع شدند 2 نفر به هويت معلوم در حين حفر چاه بوده اند  كه بر اثر گاز و كمبود اكسيژن، درون چاه  فوت شده‌اند.
سرهنگ "محمدي" با بيان اينكه اجساد متوفيان براي بررسي بيشتر تحويل پزشك قانوني شد، توصيه كرد كه شهروندان در اين خصوص بايد از دستگاه‌هاي تهويه صنعتي كه امكان گردش هوا در اعماق چاه را فراهم مي‌كند استفاده كنند تا از بروز چنين حوادثي جلوگيري شود.

پسر بچه 10 ساله قرباني برق گرفتگي شد
فرمانده انتظامي مرودشت از فوت پسر بچه 10 ساله بر اثر برق گرفتگي در يكي از محله‌هاي اين شهرستان خبر داد.
 سرهنگ "اسماعيل زراعتيان" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: در پي اعلام مركز فوريت‌هاي پليسي 110 مبني بر برق گرفتگي در يكي از محله‌هاي مرودشت و انتقال مصدوم به بيمارستان، بلافاصله ماموران انتظامي به محل اعزام شدند.
وي افزود: ماموران در بررسي‌هاي اوليه مطلع شدند كه پسر بچه 10 ساله در حالي كه در منزل مشغول بازي بوده است بنا به عللي نامعلوم دچار برق گرفتگي شده است.
سرهنگ "زراعتيان" با بيان اينكه فرد مصدوم پس از انتقال به بيمارستان فوت مي‌كند، عنوان داشت: والدين حتي‌الامكان از تنها گذاشتن فرزندان خود در منزل خودداري كنند تا شاهد حوادث دلخراش نباشيم.

كشف 126 كيلو ترياك در داراب 
فرمانده انتظامي داراب از كشف 126 كيلو ترياك و دستگيري يك قاچاقچي در اين شهرستان خبر داد. 
سرهنگ "عليرضا نوشاد" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، بيان كرد: در راستاي مبارزه با قاچاقچيان و سوداگران مرگ، روز گذشته مأموران انتظامي اين شهرستان حين كنترل خودروهاي عبوري در محور بندرعباس-داراب، در يك عمليات ضربتي به 2 دستگاه خودرو سمند و وانت نيسان مشكوك و آنها را متوقف كردند.
وي افزود: ماموران موفق شدند در بازرسي دقيق از اين خودروها، ميزان 126 كيلو ترياك كه به طرز ماهرانه‌اي در قسمت‌هاي مختلف جاسازي شده بود كشف كنند. 
سرهنگ "نوشاد" با اشاره به اينكه با توجه به كوهستاني بودن منطقه راننده يكي از خودروها متواري و ديگر متهم دستگير شد، گفت:  اقدامات قاچاقچيان در اين شهرستان به هيچ وجه از چشمان تيز بين پليس دور نخواهد ماند.

دستگیری قاتلي كه با سنگ و چوب عموي 70 ساله خود را كشته بود / كنترل نكردن خشم حادثه آفريد 
فرمانده انتظامي سروستان گفت: قاتلي كه روز گذشته به دليل اختلاف ملكي، عموي 70 ساله را با ضربات چوب و سنگ به قتل رسانده بود عرصه را بر خود تنگ ديد و تسليم قانون شد. 
سرهنگ "عبدالرسول مجتهدي" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: در پي اعلام مركز فوريت‌هاي پليسي 110 مبني بر وقوع يك فقره قتل در يكي از روستاهاي اين شهرستان، بلافاصله ماموران براي بررسي موضوع به محل حادثه اعزام شدند.
وي افزود: ماموران در بررسي‌هاي اوليه مطلع شدند كه فردي 35 ساله به دليل اختلاف ملكي با عموي 70 ساله خود درگير و به دليل كنترل نكردن خشم خود، با ضربات چوب و سنگ وي را به قتل مي‌رساند و متواري مي‌‍‌شود كه موضوع شناسايي و دستگيري در دستور كار ماموران انتظامي قرار گرفت. 
سرهنگ "مجتهدي" با بيان اينكه پليس اين شهرستان با برنامه‌ريزي عملياتي و پوشش امنيتي مناسب، عرصه را بر متهم تنگ كرد، اظهار داشت: قاتل چون هيچ راهي براي فرار از چنگال قانون نداشت خود را به مقر انتظامي معرفي كرد.
فرمانده انتظامي شهرستان سروستان با بيان اينكه قاتل پس از بازجويي اوليه و تشكيل پرونده براي سير مراحل قانوني به دستگاه قضائي معرفي شد، گفت: اين قبيل درگيري‌ها اتفاقي و به دليل كنترل نكردن خشم است لذا به شهروندان توصيه مي‌شود در هنگام عصبانيت با كنترل خشم از بروز رفتارهاي خطرناك جلوگيري كنند.

توقیف 258 دستگاه وسیله نقلیه متخلف درکازرون
فرمانده انتظامي شهرستان کازرون از توقیف 258 دستگاه وسیله نقلیه متخلف از ابتدای سال جدید تاکنون خبر داد
سرهنگ "محمد عبادی‌نژاد "در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: طرح ارتقاء امنيت اجتماعي با هدف برخورد با وسايل نقليه متخلف در سطح شهرستان کازرون توسط ماموران از ابتدای سال جدید تا کنون به مرحله اجرا در آمد.
سرهنگ "عبادی نژاد" با بيان اينكه در نتيجه اين طرح، 75 دستگاه موتورسيکلت و 183 دستگاه خودروي متخلف توقيف و روانه پارکينگ شد، گفت: نداشتن پلاك، حرکات نمايشي، تغيير در صداي وسيله نقليه و ايجاد مزاحمت براي شهروندان، از دلايل عمده توقيف اين وسايل نقليه بوده است.
فرمانده انتظامي شهرستان کازرون هدف پليس از اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي را افزايش امنيت، آسايش و آرامش شهروندان برشمرد و گفت: لازم است مردم ضمن رعايت نکات ايمني در پيشگيري از سرقت و غيره، هرگونه موارد مشکوک را از طريق تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.

دست داماد  از جیب  مادرزن کوتاه شد
رئیس پلیس فتا استان از دستگیری عامل برداشت غیر مجاز اینترنتی از حساب بانکی یکی از شهروندان خبر داد و گفت: عدم دقت در حفظ  اطلاعات حساب های بانکی، زمینه ساز جرایم اینترنتی می‌شود.
سرهنگ "حشمت سلیمانی" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، بيان كرد: با مراجعه خانمی 54 ساله به پلیس فتا مبنی بر برداشت غیرمجاز 8۰ میلیون ریال از حساب بانکی‌اش، موضوع در دستور کار تیمی از کارشناسان قرار گرفت.
این مقام انتظامی تصریح کرد: در اقدامات کارشناسی و اولیه این پلیس مشخص شد که متهم با استفاده از کارت شاکی اقدام به خرید وسایل منزل از  چند فروشگاه کرده است.
سرهنگ "سلیمانی" گفت: در بررسی‌های بیشتر مشخص شد متهم داماد شاکی است و وی پس از حضور در این پلیس منکر انجام هرگونه عمل مجرمانه‌ ای شد ولی با دیدن ادله دیجیتال و مستندات لب به اعتراف گشود و به بزه انتسابی خود اعتراف کرد.
وی افزود: متهم در اعترافات خود بیان داشت مادر زن من مبالغ زیادی در کارت بانکی خود داشت و وي به علت اعتماد زیادی که به من داشت عابر بانكش را در اختیار من  قرار داده بود تاخریدهای منزل را انجام دهم و من هم از این فرصت سوء استفاده و اقدام به خریدهای اینترنتی برای خودم مي‌كردم.   
سرهنگ "سلیمانی" ضمن اشاره به این موضوع که فعال بودن سیستم پیامکی حساب‌ها  می‌تواند از تشکیل چنین پرونده‌هایی جلوگیری کند، به شهروندان توصیه کرد: کارت‌ها و اطلاعات بانکی خود را در محل‎های امن و دور از دسترس دیگران نگهداری كنيد و هنگام انجام هرگونه تراکنش بانکی دقت كنيد که اطلاعات بانکی آنها در اختیار دیگران قرار نگیرد.
اين مقام سايبري از عموم مردم خواست تا هشدارهای پلیس را جدی گرفته و در صورت مواجهه با موارد مشکوک، موضوع را سریعاً از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.ir  (بخش ارتباطات مردمی) یا با شماره تلفن ۰۷۱۲۱۸۲۷۸۰5 گزارش کنند.

کشف 3 ملیارد کالای قاچاق در ممسنی
فرمانده انتظامی ممسنی از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش 3 میلیارد و 250 میلیون  ریال در این شهرستان خبر داد. 
سرهنگ "محمدهاشم قسام" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، بیان کرد: ماموران انتظامي شهرستان ممسني در اجراي طرح مبارزه با قاچاق كالا، حين اجراي ايست و بازرسي مقطعی در محور های مواصلاتی، به یک اتوبوس مشکوک و آن را متوقف کردند.
وي افزود: ماموران در بازرسي از اين اتوبوس موفق به کشف 33 عدد گيتار و ويولن، 150 كيلوگرم بادام و گردو، 520 عدد قفل، 30 دستگاه سنگ برش، 4 خلقه لاستيك و 520 عدد انواع آچار خارجي قاچاق شدند.
فرمانده انتظامي شهرستان ممسنی با اشاره به اینکه برابر نظر كارشناسان ارزش اموال مكشوفه، 3 میلیارد و 250 میلون ريال برآورد شده است، تصريح كرد: در این راستا 2 نفر دستگیر و براي سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضائی شدند.

اجراي طرح ارتقا امنيت اجتماعي و پاكسازي نقاط آلوده درآباده
فرمانده انتظامي آباده از اجراي طرح ارتقا امنيت اجتماعي در برخي از مناطق اين شهرستان خبر داد.
سرهنگ "خسرو رزمجويي" در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح جزييات اين خبر گفت: در راستاي افزايش احساس امنيت عمومي و رفاه حال شهروندان، طرح ارتقاء امنيت اجتماعي با محوريت پاکسازي نقاط آلوده و كنترل زندانيان آزاد شده با بهره گيري حداکثري از توان انتظامي و عملياتي ماموران اين شهرستان با قدرت و جديت اجرا شد.
وي با بيان اينكه در اين طرح تعداد 23 دستگاه موتورسيکلت و خودرو متخلف توقيف و روانه پارکینگ شد، بيان كرد: دستگيري 13 خرده فروش و كشف 8 كيلو و 730 گرم تریاک، شيره، سوخته، هروئين و شيشه از ديگر نتايج اين طرح بود.
وي با تاکيد بر اجراي مستمر اين‌گونه طرح ها، افزود: در جريان اين طرح که با اقدامات گسترده پليسي به مرحله اجرا در آمد طي چندين عمليات ضربتي، ماموران موفق به دستگيري 13 سارق و کشف 18 فقره انواع سرقت نيز شدند.
 
 

نظرات بینندگان