کد خبر: ۱۳۸۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۱ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
منتخب مردم کازرون و کوهچنار در گفتگو با شیرازه:

به دنبال ایجاد تمدن نوین اسلامی هستیم/ در مجلس یازدهم، از کارهای کلیشه‌ای دور شده و به کارهای زیربنایی می پردازیم

دکتر عباسی گفت: اعضای مجلس یازدهم افرادی مدیر خوشفکر، جوان و انقلابی هستند که قطعا کارایی لازم را دارند.

دکتر فریدون عباسی منتخب مردم کازرون و کوهچنار و رئیس سابق سازمان انرژی اتمی کشور در گفتگو باخبرنگار شیرازه، در ارتباط با دلایلش برای اعلام داوطلبی ریاست مجلس یازدهم با بیان اینکه ما به دنبال ایجاد تمدن نوین اسلامی هستیم و برای ایجاد دولت اسلامی متمرکز، قاعدتاً باید قوانینی داشته باشیم که این تمدن بتواند از آن استفاده کرد، اظهار داشت: برای این منظور، باید قوانین مورد پذیرش کشورهای اسلامی را در این راستا تدوین و تصویب کنیم؛ لذا نگرش ما از همان ابتدا در مجلس، باید دیدن دورنمای تمدن اسلامی باشد.

به دنبال ایجاد تمدن نوین اسلامی هستیم/ در مجلس یازدهم، از کارهای کلیشه‌ای دور شده و به کارهای زیربنایی می پردازیم

وی با تصریح بر اینکه من به دنبال قوانینی هستم که روابط بین مردم را در زمینه‌های مختلف تفهیم کند، تأکید کرد: این قوانین باید دقیق هم باشد زمانی که برای تمدنی بزرگ می خواهیم قانونگذاری کنیم، باید کشورهای همسایه و اسلامی را هم در تصویب این قوانین در نظر بگیریم.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی با اشاره به سوابق فعالیت تشکیلاتی خود در قبل و بعد از انقلاب، آن را نعمتی از جانب خداوند متعال دانست و گفت: می خواهم در مجلس در صورت صلاحدید نمایندگان از کارهای کلیشه‌ای دور شده و به کارهای زیربنایی بپردازیم؛ اعضای مجلس یازدهم، افرادی مدیر خوشفکر، جوان و انقلابی هستند که قطعا کارایی لازم را دارند.

عباسی افزود: من فکر می کنم که کسی مثل من که سابقه معلمی دارد و با جوانان زیادی در ارتباط است که بعضی از آنان امروز به مدیرانی تبدیل شدند که کارآمد و انقلابی اند، می تواند آنان را در کنار خود در کنار خود و دیگر نمایندگان مجلس در کمیسیون های مجلس ورود دهد تا با همفکری علمی و عملی به تصویب قوانین مورد نیاز جامعه نوین اسلامی برسیم.

نماینده منتخب مردم در یازدهمین مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تائید استوارنامه بعضی از سفرای اروپایی که شایعات جاسوسی شان مطرح است، گفت: کشور و دستگاه امنیتی ما باید روی سابقه سفیرانی که قرار است به کشور وارد شوند، دقیق تر باشد و رزومه این افراد باید به صورت دقیق مورد بررسی قرار گیرد؛ در این مورد، باید حتی همشاگردی های این افراد در دانشگاه هم باید مورد بررسی قرار بگیرند؛ اگرچه ما در این موارد بدون خطا نخواهیم بود چرا که کشورهای استعماری افرادی را به عنوان دیپلمات در موارد مختلف تربیت کرده و وارد کشورهای جهان سوم می کند و قطعاً کشور ما با شرایط خاص استراتژیک نظامی، فرهنگی، و جغرافیایی، مستعد برای ورود چنین افرادی است.

این نخبه هسته ای با بیان اینکه دولت مبانی فکری و دیدگاه های خاصی در اداره امور کشور دارد تصریح کرد: اگرچه وابستگی خارجی در سران دولت وجود ندارد، اما دارای یک مبانی فکری و هماهنگ با هم هستند و بر این مبنا کشور را اداره می‌کنند. این دیدگاه با دیدگاه انقلابی متفاوت است و حتی انتخاب مدیران هم متفاوت با مباحث انقلابی است.

به دنبال ایجاد تمدن نوین اسلامی هستیم/ در مجلس یازدهم، از کارهای کلیشه‌ای دور شده و به کارهای زیربنایی می پردازیم

وی تأکید کرد: انتخاب مدیران و اجرایی در مسائل فرهنگی، فضایی، اقتصادی، علمی، و غیره، همه با دیدگاه‌های انقلابی متفاوت است.

عباسی با یادآوری اینکه روزی میشنوید می گویند "دوران موشک و جنگ تمام شده"، تصریح کرد: اینها مزدوران اصلاح‌طلبان و کارگزاران هستند و این برمی‌گردد به تغییر فکر انقلابی این افراد.

به عقیده تنها جانباز هسته ای ایران، ممکن است این افراد در ابتدای انقلاب حتی نظرات خوبی در جریان انقلاب هم داشتند، اما افکارشان تغییر کرده و این در اثر معاشرت آنها با لیبرال ها و سفرای عهد نو است که باعث تغییر نگرش این افراد شده است.

وی با بیان اینکه مردم باید می فهمیدم که این جریان دیگر قدرت اداری کشور را ندارد تصریح کرد: این جریان به جای کار اقتصادی، کار سیاسی-فرهنگی کرد تا از کشور انقلاب زدایی نماید؛ اما مردم امروز روز این جریان فکری را شناخته اند. امیدوارم این تجربه باشد جریانات فکری در همان ابتدای ورود شناخته شوند.

انتهای پیام/

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان