کد خبر: ۱۳۸۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۵ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹

افزایش مبتلایان کرونا ویروس در استان فارس به ۴ هزار و ۲۳۳ نفر

معاون بهداشت دانشگاه علوم پرشکی شیراز از شناسایی ۶۲ مورد جدید و افزایش مبتلایان کرونا در استان فارس به ۴ هزار و ۲۳۳ نفر خبر داد.
به گزارش شیرازه، عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پرشکی شیراز با حضور در استودیو سلامت دانشگاه با اشاره به بررسی هزار و ۹۵۱ نمونه در آزمایشگاه‌های تشخیصی کروناویروس در استان طی ۲۴ ساعت گذشته، گفت: از این تعداد، ۶۲ مورد مثبت اعلام شده است.

او اظهار کرد: با شناسایی موارد جدید در ۲۴ ساعت گذشته، آمار مبتلایان در استان فارس به ۴ هزار و ۲۳۳ مورد رسیده است.

عبدالرسول همتی ادامه داد: از مجموع ۶۲ مورد جدید شناسایی شده طی ۲۴ ساعت گذشته، ۲۰ مورد مربوط به شیراز، ۴ مورد کوار، ۳ مورد زرین دشت، آباده و زرقان هر کدام یک مورد و مابقی آمار نیز مربوط به دیگر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی استان فارس بوده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پرشکی شیراز بیان کرد: در ۴ روز گذشته مورد فوتی به علت ابتلا به کروناویروس در استان گزارش نشده است و مجموع جانباختگان بر اثر بیماری کووید ۱۹ در استان، ۹۸ نفر است.

همتی مجموع بهبودیافتگان از بیمارستان‌ها و ایزوله خانگی در استان فارس را نیز ۳ هزار و ۶۶۲ نفر اعلام کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: یررسی‌ها نشان داده که استفاده از ماسک هنگام خروج از منزل، شست و شوی مرتب دست ها، پرهیز از تردد‌های غیرضروری و رعایت فاصله در روابط اجتماعی، در جلوگیری از گسترش بیماری کووید۱۹ موثر است.

نظرات بینندگان