کد خبر: ۱۳۹۰۰۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۳ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
با همت 15 سازمان مردم نهاد جوان استان فارسی؛

اهداء هزار بسته معیشتی چند وجهی به خانواده های کم برخوردار

مرحله سوم رزمایش"همت جوانانه، کمک مومنانه» با توزیع بیش از هزار بسته مواد غذایی و فرهنگی از سوی سازمان‌های مردم نهاد جوانان شیراز در میان خانواده‌های نیازمند محلات کم‌برخوردار و گروه‌های آسیب‌دیده انجام گرفت.
علی رضایی معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان فارس در گفتگو با خبرنگار شیرازه گفت: سازمان های مردم نهاد حوزه جوانان استان با توجه به ذات سازمانی خود و مثل همیشه در مشکلات و حوادث بوده اند و هم اکنون با شیوع ویروس کرونا با اینکه بیماری ناشناخته بود وارد صحنه شدند و در اوایل شیوع این بیماری با هماهنگی علوم پزشکی به آموزش و آگاه سازی مردم به ویژه مناطق آسیب پذیر پرداختند وهرشب معابر را ضد عفونی می کردند که منجر به ابتلا 5 نفر از این عزیزان شد که هم اکنون بهبود یافته اند.
اهداء هزار بسته معیشتی چند وجهی به خانواده های کم برخوردار
وی با اشاره به کمبود مواد بهداشتی جهت استفاده مردم در برهه ای از زمان اظهار داشت: با به وجود آمدن کمبود مواد بهداشتی سمن های جوانان در استان فارس 4 کارگاه تولید ماسک را راه اندازی کرده اند و تا کنون 130 هزار ماسک برای توزیع در بین شهروندان عزیز و 15 هزار لباس بیمارستانی جهت مصرف بیمارستان علی اصغر (ع) شیراز تولید شده است.

رضایی با عنوان اینکه بعضی از سمن ها به موضوع کودکان کار پرداخته اند افزود: این سمن ها سه بار در هفته با حضور در سرچهار راه ها و معابر شهری پک بهداشتی شامل ماسک، دستکش، ژل ضدعفونی کننده به همراه یک وعده غذای گرم بین کودکان کار و دست فروشان توزیع می کنند.

این مقام مسئول در حوزه جوانان ضمن تاکید بر تحقق منویات مقام معظم رهبری در رابطه با کمک های مومنانه و انفاق توسط سازمان های مردم نهاد جوانان بیان کرد: در جهت کمک مومنانه تاکنون نزدیک به 8 هزار بسته معیشتی همراه با مواد بهداشتی و بسته های فرهنگی جهت کودکان به هموطنان عزیز اهدا شده است. نزدیک به 120 میلیون تومان کالا نیز توسط موسسه موج مهربانی جهرم تدارک دیده شده و در استان سیستان و بلوچستان توزیع شده است.

وی تصریح کرد: امروز در "رزمایش همت جوانانه، کمک مومنانه " با همت 15 سازمان مردم نهاد جوان هزار بسته معیشتی چند وجهی شامل برنج، ماکارونی، سویا، مواد شوینده و پک بهداشتی به همراه گوشت به خانواده های نیازمندان کم برخوردار و گروه های آسیب پذیر با ارزش حدود 200 هزار تومان اهدا خواهد شد که 70 درصد هزینه این بسته ها آورده سازمان های مردم نهاد بوده و مابقی از طرف معاونت فرهنگی و جوانان می باشد.

رضایی این فعالیت ها را مستمر و ادامه دار دانست و اضافه کرد: زیبایی کار این است که جوانان با احساس مسئولیت و توان خودشان بدون هیچ چشم داشتی از دولت به کمک همنوعان خود بیایند امیدواریم کسی نیازمند نباشد و در صورت وجود مشکل ما ادامه خواهیم داد.

وی در پایان تاکید کرد: مشکلات بشر تمام نشدنی است و جامعه نیاز به مشارکت دارد و هر عضو جامعه در قبال جامعه مسئولیت دارد که هدف ما از این کار ها گسترش احساس مسئولیت است و از همه  جوانان دعوت می کنیم تا با عضویت و مشارکت در گروه های مدنی وظیفه خودمان را نسبت به جامعه ادا کنیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان