کد خبر: ۱۳۹۰۰۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۰ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹

«شب‌های دلتنگی» شیرازی ها در هیأت خودرویی

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت: آیین معنوی احیای شب‌های قدر در بوستان دراک شیراز و با حضور عبادت‌کنندگان در خودروها برگزار می‌شود.

مرتضی جعفری، با اشاره به فرا رسیدن لیالی پُرفیض قدر در شب‌های ۱۹، ۲۱ و ۲۳ ماه مبارک رمضان، اعلام کرد: با توجه به درخواست‌های مکرر شهروندان مبنی بر برگزاری مراسم احیا، این آیین امسال در بوستان دراک (واقع در بزرگراه حسینی‌ الهاشمی) با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی برگزار می‌شود.

وی افزود: این بوستان تاکنون به دلیل شیوع کرونا تعطیل بود اما در شب‌های قدر، بازگشایی می‌شود و محل برگزاری آیین دعا و نیایش قدر خواهد بود و شهروندان می‌توانند در حالیکه در خودروی خود نشسته اند، در مراسم شرکت کنند.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز بیان کرد: تصویر مراسم دعاخوانی و مداحی از طریق ویدیو پروژکشن بر روی صفحه‌ بزرگی که به همین منظور نصب شده، پخش خواهد شد و شهروندان می‌توانند صوت را به صورت زنده از طریق امواج رادیویی FM دریافت کنند.

جعفری، هدف از برگزاری این مراسم را ضرورت همدلی در شرایط شیوع بیماری کرونا دانست که موجب دلگرمی شهروندان و بهبود روحیه آنان می‌شود.

وی همچنین تاکید کرد: برای حفظ سلامت شهروندان، تعداد سرنشینان هر خودرو حداکثر باید سه نفر و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی باشد.

معاون شهردار شیراز ادامه داد: این آیین با همکاری جمعیت دلدادگان حضرت علی اکبر (ع) در شب‌های سه‌شنبه ۲۳، پنجشنبه ۲۵ و شنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه ۹۹ از ساعت ۲۳:۳۰ تا ۲ بامداد برگزار می‌شود. 

جعفری بیان کرد: با توجه به زمان پیش‌بینی شده برای برگزاری این آیین که بیش از ۲ ساعت به طول می‌انجامد و همچنین ضرورت حفظ نظم و عدم اجازه خروج از خودروها تا پایان مراسم، بهتر است شهروندان از به همراه آوردن کودکان خردسال خودداری کنند، ضمن اینکه از حضور افراد مشکوک به بیماری کرونا ممانعت به عمل خواهد آمد.

نظرات بینندگان