کد خبر: ۱۳۹۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۸ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان فارس:

مراسم شب‌های قدر به مدت دو ساعت در مساجد فارس برگزار می‌شود/ ضرورت استفاده از قرآن، ادعیه و مُهر شخصی

حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق مهرابی گفت: در شب های قدر امسال مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی می توانند در مساجد و اماکن مذهبی حضور پیدا کنند.

به گزارش شیرازه، حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق مهرابی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان فارس در گفت و گو با خبرنگارشیرازه با اشاره به برنامه های شب های قدر، اظهار کرد: از امروز سه شنبه مساجد در سطح کشور و استان بازگشایی می شوند و در شب های قدر امسال با توجه به شرایط موجود و پس از دغدغه های مقام معظم رهبری گشایشی صورت پذیرفته و  به غیر از امامزاده ها و حرم ها که مجدد تصمیم گیری خواهد شد، مساجد و مراکز دینی در این شب با رعایت پروتکل های بهداشتی به روی مشتاقان باز خواهد بود. هر چند در سطح کشور استثنائاتی وجود دارد ولی در استان فارس در همه مراکز عبادی و مذهبی امکان برگزاری با رعایت مراسم شب قدر وجود دارد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان فارس تصریح کرد: از سوی مسئولان ستاد مبارزه با کرونا پروتکلی نیز اعلام شده که که باید طبق آن مساجد بازگشایی شوند و فعالیت خود را در شب های قدر داشته باشند.

وی تصریح کرد: مراسم روح بخش شب های قدر در کلیه مساجد و حسینیه ها و فضای باز موجود در استان فقط با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می گردد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان فارس با تاکید بر استفاده شرکت کنندگان از دستکش و ماسک در موقع اجرای برنامه شب های قدر اظهار داشت: همچنین فاصله اجتماعی را با حداقل فاصله یک متر باید رعایت کنند و در فضای بسته از ۲۵ درصد ظرفیت مساجد یا حسینیه ها باید استفاده شود.

وی با اشاره به زمان اجرای برنامه های شب قدر، افزود: حداکثر مراسم در شب های قدر از ساعت 24 الی 2 شب به مدت 2 ساعت خواهد بود.

حجت الاسلام مهرابی خطاب به شرکت کنندگان گفت: از همه شرکت کنندگان در مراسم شب قدر درخواست می شود تا از قرآن و کتاب های ادعیه و مهر و جانماز شخصی استفاده کنند.

نظرات بینندگان