کد خبر: ۱۳۹۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۲ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹

آمار مبتلایان کرونا ویروس در استان فارس به ۴ هزار و ۳۰۷ نفر افزایش یافت

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شناسایی ۷۴ مورد جدید و افزایش مبتلایان به ۴ هزار و ۳۰۷ نفر در استان فارس خبر داد.
به گزارش شیرازه، عبدالرسول همتی با حضور در استودیو سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از هزار و ۹۳۰ نمونه ارسالی به آزمایشگاه‌های تشخیص کووید۱۹ استان فارس، ۷۴ نمونه مثبت اعلام شد که با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به ۴ هزار و ۳۰۷ نفر رسیده است.

این مقام مسئول اظهار کرد: از ۷۴ مورد جدید در استان، ۳۸ مورد مربوط به شیراز، ۷ مورد مربوط به مرودشت، ۳ مورد مربوط به ممسنی، کوه چنار و فراشبند هر کدام یک مورد را شامل می‌شود و مابقی موارد مربوط به دیگر دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی استان است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی ناشی از ابنلا به کروناویروس در استان گزارش نشده است، افزود: از شیوع ویروس کرونا تا کنون در استان، ۹۸ نفر جان خود را به دلیل ابتلا به بیماری کووید۱۹ از دست داده اند.

همتی اظهار کرد: تاکنون ۳ هزار و ۶۶۲ نفر از مبتلایان بستری شده در بیمارستان و ایزوله خانگی، بهبود یافته و سلامتی خود را به دست آورده اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به فرارسیدن شب‌های معنوی قدر و اهمیت برگزاری دعا و نیایش و ضمن رعایت کامل راهنما‌های بهداشتی و اجرای فاصله گذاری اجتماعی در مساجد، در خصوص بخشی از الزامات متولیان، هیات امنای مساجد و مردم تصریح کرد: انجام فرایض دینی در فضای باز مساجد، با رعایت فاصله یک متر با فرد مجاور، همچنین استفاده از ماسک، دستکش، سجاده، مهر، به ویژه چادرنماز شخصی برای بانوان الزامی است.

همتی با بیان اینکه افراد دارای بیماری‌های زمینه ای، سالمندان و اطفال از حضور در مساجد خودداری کنند، توصیه کرد: لازم است از هر گونه پذیرایی و توزیع نذری خودداری شود، مدت زمان برگزاری و انجام فرایض دینی طی مدت حداکثر دو ساعت بوده و با نظارت ویژه بازرسان بهداشت محیط استان فارس انجام شود.

او از مردم خواست با رعایت فاصله در روابط اجتماعی، استفاده از ماسک و پرهیز از تردد‌های غیرضروری، مراقب سلامتی خود، خانواده و به ویژه سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای باشند.

نظرات بینندگان