کد خبر: ۱۳۹۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۷ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
بسته خبرهای حوادث شیرازه؛

کسب رتبه اول مرکز فوریت های پلیس فارس در کشور/ دستگیری یک سارق و کشف 12 فقره سرقت اماکن خصوصی /کشف زمین خواری 36 میلیاردی در داراب/ دستگیری 505 نفر مجرم و محکوم متواری در مرودشت

مهم‌ترین حوادث 24 ساعت گذشته استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.
   به گزارش شیرازه، مهم‌ترین حوادث 24 ساعت گذشته استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 مرکز فوریت های پلیس فارس در کشور رتبه اول را کسب کرد 
رییس مرکز فرماندهی و کنترل معاونت عملیات فرماندهی انتظامی استان گفت: مرکز فوریت های پلیسی این فرماندهی، طی یک سال گذشته رتبه اول کشور را به خود اختصاص داد. 
سرهنگ "عباس بیطرف" اظهار داشت: مرکز تجميع فوريت هاي پليسي‌ در استان فارس طی یک سال گذشته به لحاظ پاسخگويي مناسب، کمترين ميزان اشغالي خطوط و پاسخ به تماس‌ها، مطلوب ارزيابي شده و در سطح کشور رتبه اول را کسب کرد.
وی افزود: مرکز فرماندهی و کنترل (مرفوک) استان فارس بر اساس شاخص های کارنامه یگانی در سال 98 رتبه دوم را به خود اختصاص داد که نسبت به مدت مشابه سال 97، 11 درصد افزایش رتبه داشته است؛ در این خصوص از تلاش های شبانه روزی همکاران و کارکنان مرکز فرماندهی و کنترل تقدیر و تشکر می کنم.
رییس مرکز فرماندهی و کنترل معاونت عملیات پلیس فارس تصریح کرد:  بر اساس آمار موجود، در سال 98 بالغ بر 3 میلیون و 500 هزار تماس با اين مركز برقرار شده است که اين آمار بالا نشان از اعتماد بالاي مردم به پليس است و ما بايد قدردان اين اعتماد باشيم.
سرهنگ بیطرف با اشاره به اینکه تلفن 110 سریع ترین راه ارتباطی مردم با پلیس می باشد گفت: مرکز فوریت های پلیسی 110 به صورت شبانه روزی آماده دریافت تماس شهروندان می باشد.
وی در پايان ضمن قدردانی از شهروندان در خصوص تماس با پليس در موارد مشكوك كه در بسياري از مواقع منجر به كشف جرم و دستگيري مجرمين مي شود، گفت: شهروندان سعي كنند فقط در موارد اضطراري با 110 تماس بگيرند و در مواردي كه شكايت آنها مربوط به جرايم غير مشهود است، پس از كسب مشاوره از اپراتورهاي 110 جهت پيگيري هاي بعدي به مراجع قضايي مراجعه كنند.

2 سارق موبايل قاپ با 40 فقره سرقت روانه زندان شدند
جانشين فرمانده انتظامي استان از دستگيري 2 سارق موبايل قاپ حرفه‌اي و كشف 40 فقره سرقت از آنها در شيراز خبر داد.
سرهنگ "يوسف ملك‌زاده" گفت: در پي مراجعه تعدادي از شهروندان به پليس آگاهي استان مبني بر اينكه در خيابان در حين صحبت كردن با گوشي موبايل بوديم كه ناگهان يك دستگاه موتورسيكلت دو تركه تلفن را از دستمان قاپيد و متواري شدند كه موضوع به صورت ويژه در دستور كار كارآگاهان پليس آگاهي قرار گرفت.
وي افزود: كارآگاهان پليس آگاهي با تقويت كنترل و مراقبت‌هاي نامحسوس و اقدامات فني، 2 نفر از سارقان سابقه دار و حرفه‌اي را شناسايي و در يك عمليات ضربتي آنها را دستگير كردند.
سرهنگ "ملك‌زاده" اظهار كرد: پس از انتقال سارقان به پليس آگاهي و در مواجه با ادله و مستندات پليس چاره اي جز بيان حقيقت نداشتند و به 40 فقره موبايل قاپي در شيراز اقرار كردند.  
جانشين فرمانده انتظامي استان با بيان اينكه متهمان پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شدند، گفت: شهروندان بايد حتي الامكان از عبور و مرور در مكان‌هاي خلوت به ويژه در ساعات پاياني شب خودداري و در زمان صحبت با موبايل، مواظب اطراف و افراد مظنون باشند و از قرار دادن آن در جيب پشت شلوار خودداري كنند.

پیام تسلیت فرمانده انتظامی فارس در پی شهادت تعدادی از کارکنان ارتش 
فرمانده انتظامی استان شهادت تعدادی از دریادلان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حادثه ناو کنارک را تبریک و تسلیت گفت. 
 در متن پیام سردار "رهام بخش حبیبی" آمده است:
شهادت جمعی از دریادلان نیروی دریایی ارتش همیشه قهرمان جمهوری اسلامی ایران در آب های دریای عمان را به محضر فرمانده معظم کل قوا امام خامنه ای (مدظله العالی)،مردم شریف ایران اسلامی، فرماندهان و کارکنان ارتش،خانواده مکرم و معظم شهیدان و بازماندگان این حادثه تبریک و تسلیت عرض می کنم.
اینجانب از درگاه خداوند متعال برای آن عزیزان که اینک در جوار رحمت پروردگار آرام گرفته اند، علو درجات و برای خانواده معظم آنها صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت دارم.

دستگیری یک سارق و کشف 12 فقره سرقت اماکن خصوصی 
فرمانده انتظامی ممسنی از شناسایی و دستگیری سارق اماکن خصوصی با 12 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد. 
 سرهنگ "محمدهاشم قسام" با اعلام این خبر گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی افزود: ماموران با انجام یکسری اقدامات فنی و پلیسی، مراقبت‌های شبانه روزی و دنبال کردن سر نخ ها موفق به شناسایی سارق شدند و بلافاصله با هماهنگی مراجع قضائی آن را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی ادامه داد: ماموران پلیس آگاهی در تحقیقات فنی و بازجویی های به عمل آمده از  این سارق حرفه اي، موفق به کشف 12 فقره سرقت  شدند.
وی در پایان گفت: سارق مذکور پس از تحقیقات و بازجویی های اولیه براي سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضائی شد.

دستگيري قاتل كمتر از 12 ساعت در قیروکارزین
فرمانده انتظامي قیروکارزین از شناسایی و دستگیری قاتل در کمتر از 12 ساعت در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ "حمیدرضا صالحی‌فرد" گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پليسي 110 مبنی بر قتل زنی30 ساله با سلاح گرم در شهر "مبارک آباد"، بلافاصله ماموران به محل وقوع حادثه اعزام و  بررسی موضوع را به صورت ويژه در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: مأموران پس از بررسی صحنه و تحقیقات پلیسی دریافتند که قاتل با سلاح گرم  همسر خود را به قتل رسانده و به سمت شهرستان خفر متواري شده است.
سرهنگ "صالحي‌فرد" بیان داشت: ماموران پس از شناسایی مخفیگاه متهم و هماهنگي با مقام قضائي و همکاری مأموران انتظامی شهرستان خفر قاتل را در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر کردند.
وی با اشاره به اينكه قاتل در بازجويي اوليه علت و انگیزه قتل را اختلافات خانوادگی عنوان كرد، گفت: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضائی شد.
فرمانده انتظامي شهرستان قیروکارزین با اشاره به اينكه تحقيقات اوليه نشان از عدم كنترل خشم و عصبانيت لحظه‌اي داماد خانواده دارد، گفت: عامل اصلي بيشتر جرايم به ويژه قتل بي‌توجهي به اصول اخلاقي و عصبانيت لحظه‌اي است؛ لذا در درگيري‌ها كنترل رفتارهاي خشونت‌آميز بسيار حائز اهميت است.

2 نفر بر اثر سقوط  از كوه فوت كردند
 فرمانده انتظامي فیروزآباد گفت: در 48 ساعت گذشته 2 نفر بر اثر سقوط از كوه‌هاي اطراف این شهرستان جان خود را از دست دادند.
سرهنگ "مهدی جوکار" بيان كرد: در 48 ساعت گذشته در پي اعلام مركز فوريت‌هاي پليسي 110 مبني بر سقوط از كوه‌هاي اطراف این شهرستان، بلافاصله يك تيم از نيروهاي انتظامي به همراه ديگر نيروهاي امدادي به سرعت به محل حادثه اعزام شدند.
سرهنگ "جوکار" عنوان داشت: در حادثه اول ماموران در بررسي‌هاي اوليه مطلع شدند پيرمردي حدودا 60 ساله برای چرای گوسفندانش و در حادثه دوم جواني نيز براي كوهنوردي و تفريح به کوه رفته‌اند كه به دليل نامعلوم  به پائين سقوط و فوت شده‌اند.
فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد با اشاره به اينكه اجساد متوفيان براي سير مراحل قانوني تحويل پزشك قانوني شد، از شهروندان خواست: از سفر به مناطق كوهستاني به صورت تنهايي جدا پرهيز كنيد تا شاهد حوادث دلخراش نباشيم.

نگاه پلیس مرودشت به امر ورزش، تخصصی و حرفه ای است
فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت گفت: امروز نگاه پلیس به حوزه ورزش کاملا تخصصی و حرفه‌ای است و فراهم كردن زیر ساخت‌های این امر از اولویت‌های مهم انتظامی این شهرستان می باشد.
سرهنگ "اسماعیل زراعتیان" در حاشيه ورزش صبحگاهي، اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا به منظور ارتقاء سطح آمادگی جسمی، لازم است کارکنان به صورت مستمر نرمش های تخصصی و کششی را انجام دهند.
وی ادامه داد: ورزش همواره مورد تاکید دین مبین اسلام بوده و نقش مهمی را در نشاط و شادابی جامعه ایفا می کند و آمادگی جسمانی از جمله موضوعاتی است که نیروی انتظامی به آن توجه ویژه دارد.
گفتنی است از 5 نفر از سربازان ورزشکار که در خصوص ارتقاء آمادگی جسمانی کارکنان وظیفه تلاش بیشتری داشتند تقدیر و جوایز نفیسی به آنان اهدا شد.

توقيف پژو و كشف هروئين در جهرم
فرمانده انتظامي جهرم از توقيف يك سواري 405 و كشف 9 كيلو و 800 گرم هروئين و دستگيري يك قاچاقچي در اين شهرستان خبر داد.
سرهنگ "افشين حيدري گفت: ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر اين شهرستان با انجام کار فني و اطلاعاتی و اجراي طرح كنترل خودروهاي عبوري، به يک سواري 405 مشكوك و آن را متوقف كردند.
وي افزود: در بازرسي از اين خودرو، ميزان 9 كيلو  و 800 گرم هروئين کشف و در اين زمينه يك نفر قاچاقچي نيز دستگير و تحويل مراجع قضائي شد. 
فرمانده انتظامي جهرم تاكيد كرد: برخورد با قاچاقچيان مواد مخدر به صورت ويژه در دستور کار ماموران انتظامي اين شهرستان قرار دارد و شهروندان مي توانند اخبار و اطلاعات خود پيرامون اين موضوع را از طريق تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.

كشف ترياك در باك پرايد
فرمانده انتظامي لارستان از دستگيري 2 قاچاقچي و كشف 10 كيلو و 700 گرم ترياك در آن شهرستان خبر داد.
سرهنگ "داود امجدي" بيان كرد: ماموران انتظامي اين شهرستان در اجراي طرح مقابله با ورود مواد مخدر و كنترل خودروهاي عبوري در محورهاي مواصلاتي، به يك سواري پرايد مظنون و پس از طي مسافتي تعقيب و گريز آن را متوقف كردند.
فرمانده انتظامي لارستان با بيان اينكه در بازرسي از اين خودرو، 10 كيلو و 700 گرم ترياك كه به طرز ماهرانه اي در باك بنزين جاسازي شده بود كشف شد، افزود: در اين خصوص 2 نفر قاچاقچي دستگير و پس از تشكيل پرونده تحويل مراجع قضائي شدند.

کشف زمین خواری 36 میلیاردی در داراب
فرمانده انتظامی شهرستان داراب از کشف زمين خواري به ارزش 36 ميليارد ريال  در اين شهرستان خبر داد.
سرهنگ "عليرضا نوشاد" در تشريح جزئيات اين خبر اظهار كرد: در پي كسب اخباري مبني بر تصرف گسترده اراضي ملي توسط افرادی سودجو در منطقه "نوایگان" اين شهرستان، موضوع به صورت ويژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.
سرهنگ"نوشاد" افزود: ماموران پاسگاه انتظامی "رستاق" ضمن هماهنگی قضائی به همراه كارشناس اداره منابع طبیعی به محل‌هاي اعلامي اعزام شدند و در بازدید از زمين‌هاي مورد نظر مشخص شد تعداد 5 نفر حدود  36 هزار و 500 متر از اراضی ملی را به تصرف خود در آورده و به صورت غيرقانوني اقدام به كاشت نهال کرده‌اند.
این مقام انتظامی با بيان اينكه در اين خصوص هر 5 نفر متهم براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شدند، گفت: با هماهنگی مقام قضائی اراضی مذکور رفع تصرف و در اختیار سازمان متولی قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان داراب با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش زمين‌هاي رفع تصرف شده را 36 میلیارد ریال برآورد کردند، عنوان داشت: تعامل و همکاري دستگاه‌ها و سازمان‌ها به ويژه دستگاه قضائي در مقابله با زمين خواران و متجاوزان به حقوق بيت المال را بسيار موثر دانست.

دستگيري سارق اماکن خصوصي با 8 فقره سرقت در سپيدان 
فرمانده انتظامي شهرستان سپيدان  از دستگيري سارق حرفه اي  کابل برق و اماکن خصوصي با 8 فقره سرقت خبر داد.
سرهنگ "احمد فداکار" در تشريح اين خبر گفت: در پي وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصي در سطح شهرستان، دستگيري سارق يا سارقان احتمالي به صورت ويژه در دستور کار ماموران انتظامي قرار گرفت.
وي افزود: ماموران انتظامي با انجام اقدامات پليسي و گشت زني هدفمند و نامحسوس، سارق اماکن خصوصي را حين سرقت شناسايي و در يک عمليات موفق آن را دستگير کردند.
اين مقام انتظامي با بيان اينكه متهم در تحقيقات پليس به 8 فقره سرقت  کابل برق و اماکن خصوصي اعتراف کرد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه موارد مشكوك مراتب را به مركز فوريت‌هاي پليسي 110 اطلاع دهند.

دستگیری 505 نفر مجرم و محکوم متواری در مرودشت 
فرمانده انتظامی مرودشت از دستگیری 505 نفر مجرم و محکوم متواری تحت تعقیب در عملیات‌های متعدد پلیس این شهرستان از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد.
سرهنگ "اسماعیل زراعتیان" گفت: حسب دستور مقامات قضائی مبنی بر جلب و دستگیری متهمان تحت تعقیب، موضوع به صورت ويژه در دستور کار ماموران قرارگرفت.
وي افزود: ماموران انتظامی این فرماندهی از ابتدای سال جاری تاکنون با انجام اقدامات اطلاعاتی در سطح حوزه استحفاظي، موفق شدند 505 نفر مجرم تحت تعقیب را شناسايي و آنان را دستگير کنند.
اين مقام انتظامي تصريح كرد: اتهام افراد دستگیر شده خرید و فروش موادمخدر، معتادان متجاهر، سارق، مظنون به سرقت، ایجاد مزاحمت، اخلال در نظم عمومی، ضرب و جرح ، اتهامات مالی، عدم پرداخت دیه و جرایمی دیگر است که متهمان با تشکیل پرونده براي سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.
فرمانده انتظامی مرودشت یکی از اولویت مهم پلیس را برقراری نظم و امنیت و بالابردن ضریب احساس امنیت در بین شهروندان برشمرد و افزود: پليس با حمايت و مشارکت شهروندان از حداکثر توان خود در برخورد با مجرمان استفاده خواهد کرد.

واژگونی پژو با 2 كشته و 3 مجروح 
رئيس پليس راه شمالي استان گفت: بر اثر واژگوني يك سواري 405 در محور جهرم به شيراز، 2 كشته و 3 نفر نيز مجروح و راهي بيمارستان شدند.
سرهنگ "عبدالهاشم دهقاني" گفت: از طريق مركز فوريت‌هاي پليسي 110 يك فقره حادثه رانندگي در محور جهرم-شيراز به مأموران اعلام شد.
وي ادامه داد: بلافاصله مأموران به همراه ديگر نيروهاي امدادي به محل مورد نظر اعزام و مشاهده کردند يك سواري 405 با 5 سرنشین در محور مذكور در حركت بوده که واژگون و بر اثر آن راننده و يك سرنشين در دم فوت و 3 نفر ديگر مجروح و به بيمارستان منتقل شدند.
رئيس پليس راه شمالي استان، بيان كرد: کارشناسان نداشتن توجه به جلو راننده را علت وقوع اين حادثه رانندگي اعلام کردند.
                            


نظرات بینندگان